Το 50% των Ελλήνων δεν κρατάνε αποστάσεις ασφαλείας από τον μπροστινό, με αποτέλεσμα να έχουμε πάνω από 30 νεκρούς τον χρόνο, γι αυτό τον λόγο! Από την άλλη όμως, υπάρχουν και αυτοί που πιάνουν αριστερή λωρίδα και πηγαίνει επικίνδυνα αργά. Ποια είναι η λύση;
30% αυξημένοι παλμοί και εκνευρισμός στο μπροστινό οδηγό
Σύμφωνα με μεγάλες έρευνες που έχουν γίνει, όταν ένας
οδηγός αντιλαμβάνεται ότι το πίσω αυτοκίνητό είναι πολύ κοντά στην «ουρά» του αρχίζει να αγχώνεται και να εκνευρίζεται. Συγκεκριμένα οι καρδιακοί παλμοί ανεβαίνουν κατά 30%, ενώ ταυτόχρονα αποσπάται η προσοχή του από το δρόμο, αφού κοιτάει συνέχεια τον πίσω καθρέπτη. Επιπλέον το extra άγχος επηρεάζει την κρίση του οδηγού, με αποτέλεσμα να παίρνει λανθασμένες αποφάσεις, που μπορούν να οδηγήσουν σε ατύχημα.
80 ευρώ πρόστιμο για μη τήρηση αποστάσεως, παρόλο που ο νόμος δεν την ορίζει ακριβώς
Η ελληνική παραφροσύνη σε όλο το μεγαλείο της. Ο
ΚΟΚ ορίζει πρόστιμο για μη τήρηση αποστάσεως, χωρίς να αναφέρει όμως ποια είναι η απόσταση που πρέπει να κρατείται. Απλά ρίχνει το μπαλάκι στον οδηγό που σύμφωνα με τον ΚΟΚ υποχρεούται να τηρεί αρκετή απόσταση για την αποφυγή σύγκρουσης, αν το μπροστά όχημα μειώσει ξαφνικά την ταχύτητά του ή διακόψει την πορεία του. Έτσι αν δεν ορίζεται η απόσταση από την ειδική ταμπέλα Ρ 26 (στρογγυλή, λευκό υπόβαθρο με κόκκινο πλαίσιο, αναγράφει μετρά υποχρεωτικής απόστασης), είναι στη διακριτική ευχέρεια του αστυνομικού να κρίνει ότι ο οδηγός παρανομεί. Πάρε το αυγό και κούρευτο.
3 δευτερόλεπτα μπορούν να σε σώσουν
Όλοι όσοι ασχολούνται με την ασφαλή οδήγηση συμφωνούν, ότι ένας καλός τρόπος για να υπολογίζει κάποιος σωστά και γρήγορα την
απόσταση ασφαλείας, που πρέπει να κρατάει, είναι ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων. Συγκεκριμένα ορίζεις ένα σταθερό σημείο αναφοράς (μία πινακίδα στο δρόμο, ένα δέντρο, μία γέφυρα κλπ.), και παρατηρείς πότε θα περάσει δίπλα του το όχημα που κινείται εμπρός. Αμέσως ξεκινάς να μετρά δευτερόλεπτα (ένας αξιόπιστος τρόπος μέτρησης είναι να λέμε «χίλια ένα, χίλια δύο, «χίλια τρια»). Αν περάσεις το ίδιο σημείο σε μικρότερο διάστημα, τότε οδηγείς πιο κοντά από όσο θα έπρεπε. Είναι τόσο αξιόπιστο το σύστημα, που το έχει υιοθετήσει μέχρι και η Renault, δείχνοντας στο οδηγό μέσω αισθητήρων πόσα δευτερόλεπτα μακριά είναι από το προπορευόμενο όχημα.
Οι αριθμοί και τα συμβάντα δεν λένε ψέματα! Η οδήγηση χωρίς αποστάσεις είναι επικίνδυνη και πολλές φορές θανατηφόρα, δυστυχώς όμως ακόμα περισσότερες φορές είναι αναγκαία. Σε όλους έχει τύχει να κινούμαστε με γρήγορο ρυθμό στην αριστερή λωρίδα και το μπροστά όχημα να βραδυπορεί ή να μένει χωρίς λόγο στη
λωρίδα. Η νόμιμη λύση για να συνεχίσεις απροβλημάτιστα την πορεία σου είναι να του κάνεις σινιάλο από ασφαλής απόσταση! Δυστυχώς όμως επειδή ζούμε στην Ελλάδα και η νόμιμη λύση δεν θα λειτουργήσει πάντα, οι τελικές επιλογές που έχεις είναι δυο: η «κόλλημα» στο προφυλακτήρα του μπροστινού, για να καταλάβει ότι θέλεις να κάνει στην άκρη ή προσπέραση από δεξιά. Τελικά η οδήγηση χωρίς αποστάσεις είναι παράνομη ή λύση ανάγκης?
Όταν τρέχεις με 100 χλμ/ώρα θέλεις 80 μέτρα για να σταματήσεις, ενώ με 140 θέλεις 140 μέτρα.
Ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων σώζει ζωές.
Τι κάνεις όμως όταν ο μπροστά σου σέρνεται στην αριστερή?
Του αναβοσβήνεις φώτα από 100 μέτρα μακριά?
Τελικά ποια είναι η λύση?