
Στο Λονδίνο οι επιχειρηματίες πάνε γραφείο με το ΜΕΤΡΟ: εσύ «θα πάρεις» τα ΜΜΜ;
Στο Λονδίνο οι επιχειρηματίες πάνε γραφείο με το ΜΕΤΡΟ: εσύ «θα πάρεις» τα ΜΜΜ;
Παραπονιόμαστε για την κίνηση, αλλά σε όλα τα αυτοκίνητα το πρωί επιβαίνει μόνο ο οδηγός.
Δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι υπολείπονται οι υποδομές-μόνιμη «είδηση» ο Κηφισός.
Με το Μετρό και τον Προαστιακό οι συγκοινωνίες έχουν βελτιωθεί.
Λύση θα μπορούσε να αποτελέσει και η νέα τάση του «συνεπιβατισμού» Ride Sharing.
autoagora Team
Παραπονιόμαστε για την κίνηση, αλλά σε όλα τα αυτοκίνητα το πρωί επιβαίνει μόνο ο οδηγός
Το «Ι.Χ.» το έχουμε στο DNA μας σαν λαός, τουλάχιστον από τη Μεταπολίτευση και μετά. Όχι ότι είναι κακό να έχουμε βιοτικό επίπεδο και αυτονομία. Αυτή η αυτονομία είναι άλλωστε και η «μαγεία» που μας προσφέρει η Αυτοκίνηση όπως έχουμε ξαναπεί. Όμως οι καιροί αλλάζουν, οι συνθήκες στην πόλη εξελίσσονται, και η κίνηση στους δρόμους πλέον έχει «χτυπήσει κόκκινο». Και η εμμονή μας με το Ι.Χ. μπορεί πλέον να δημιουργεί πιο πολλά προβλήματα από όσα λύνει. Σε μια εποχή που η ατομικότητα είναι κανόνας, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, αλλά και ζώντας αισίως την «μετά Covid» εποχή και τα «κουσούρια» που άφησε, δεν είναι δύσκολο να παρατηρήσει κανείς ότι σε όλα τα αυτοκίνητα το πρωί επιβαίνει μόνο ο οδηγός.
Δεν αλλάζει όμως το γεγονός ότι υπολείπονται οι υποδομές-μόνιμη «είδηση» ο Κηφισός
Σαφώς και οι παραπάνω παρατηρήσεις δεν αρκούν για να αντιπαρέρθουν το γεγονός ότι στην Αθήνα υπολείπονται ακόμη κάποιες οδικές υποδομές. Το «μποτιλιάρισμα χιλιόμετρων» στον Κηφισό -και την Αττική Οδό- είναι μόνιμη είδηση καθημερινά, τουλάχιστον για συγκεκριμένες ώρες το πρωί. Και πλέον, όσοι εργάζονται σε περιοχές μακριά από το σπίτι τους, έχουν πάρει απόφαση είτε ότι θα καθυστερούν, είτε ότι θα «δουλεύουν» αναγκαστικά μια ώρα παραπάνω κάθε μέρα, πίσω από το τιμόνι. Το «Ποτάμι» «πλημμυρίζει» όντως καθημερινά -όμως από ακινητοποιημένα αυτοκίνητα- χωρίς «ροή». Έργα όπως το Fly Over στη Συμπρωτεύουσα, ή η ανάπτυξη ΜΜΜ στον συγκεκριμένο άξονα, ίσως να διευκόλυναν τον καθημερινό «Γολγοθά» των οδηγών.
Με το Μετρό και τον Προαστιακό οι συγκοινωνίες έχουν βελτιωθεί
Η κατασκευή του ΜΕΤΡΟ και του Προαστιακού είναι αλήθεια ότι έχουν βοηθήσει την Αθήνα στο μέγιστο βαθμό, και την έχουν σε ένα σημείο μεταμορφώσει, τουλάχιστον σε επίπεδο αστικών μετακινήσεων. Οι διαθέσιμες γραμμές που κατασκευάστηκαν μάλιστα στην πορεία, μετά τον αρχικό προγραμματισμό της Ολυμπιάδας, κατάφεραν να εξυπηρετούν και τους κατοίκους των Δυτικών Προαστίων, με ότι θετικό αντίκτυπο συνεπάγεται αυτό. Όμως τα σοβαρά προβλήματα στην κίνηση της κυκλοφορίας παραμένουν αυξητικά. Και κάνεις δεν θα ήθελε να φαντάζεται σε ποια επίπεδα θα είχεφτάσει το πρόβλημα αν όντως δεν γίνονται τα τελευταία χρόνια και αυτές οι συγκεκριμένες υποδομές.
Λύση θα μπορούσε να αποτελέσει και η νέα τάση του «συνεπιβατισμού» Ride Sharing
Όμως, για να είμαστε και λίγο πιο αυστηροί με τον εαυτό μας, σε γενικές γραμμές, ο Έλληνας -όταν μπορεί- τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τα… σνομπάρει. Στο Λονδίνο για παράδειγμα -για να εξετάσουμε στον αντίποδα και την περίπτωση μια άλλης πρωτεύουσας-αποτελεί καταγεγραμμένο στατιστικό ότι άνθρωποι από όλα τα κοινωνικά και επαγγελματικά στρώματα, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρηματιών που τρέχουν το “City”, είναι… ταπεινοί όταν πρόκειται για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο. Και κυρίως πρακτικοί. Οπότε, μήπως και στη χώρα μας, πέρα από την ανάγκη για περισσότερες υποδομές, πρέπει να αρχίζει να αλλάζει σιγά σιγά και η νοοτροπία μας για το συγκεκριμένο ζήτημα;
Μήπως ακόμη και η νέα έξυπνη τάση του «Συνεπιβαστισμού» (Ride Sharing), θα μπορούσε να βοηθήσει στην αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους;
Ή μήπως δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι για τέτοιες καινοτομίες σαν κοινωνία;