Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
 «Παραδεισένια» οικονομία, «κολασμένο» αμάξωμα

«Παραδεισένια» οικονομία, «κολασμένο» αμάξωμα

Διαβάστηκε από 351176 αναγνώστες - 20/8/2022

Το coupe SUV, Renault Arkana, ευθυγραμμισμένο στην πράσινη φιλοσοφία των ημερών, φοράει το full υβριδικό σύστημα e-tech με τους 145 ίππους και μέσα στην πόλη κινείται με μόλις 5λτ/100χλμ, παρά το πληθωρικό αμάξωμα του!

Κοινοποίησέ το »

 
Το Renault Arkana έριξε το προπύργιο των premium μοντέλων όσο αφόρα την coupe σχεδίαση σε SUV αμάξωμα, χωρίς το κόστος απόκτησης να ξεφεύγει σε δυσθεώρητα ύψη για το μέσο πορτοφόλι. Στη full υβριδική έκδοση ρίχνει στο πάτωμα και το κόστος μετακίνησης, χάρη στη χαμηλή του κατανάλωση, ενώ δεν ξεχνάει τον πολιτισμένο κι άνετο χαρακτήρα του.
 
Προκαλεί χωρίς φανφάρες η σχεδίαση το Arkana
Το Renault Arkana E-Tech εξωτερικά δεν διαφέρει σε τίποτα από την έκδοση με τον ήπια υβριδικό κινητήρα. Ο σχεδιασμός του είναι άκρως δυναμικός, με τη σιλουέτα του να κλέβει την παράσταση στο δρόμο. Στον εμπρός πρόβολο συναντάμε τα full LED φωτιστικά σώματα, με τη χαρακτηριστική υπογραφή τύπου C, τη μάσκα με το μεγάλο σήμα και τον ιδιαίτερα μυώδη προφυλακτήρα, ενώ το καπό ακολουθεί το έντονο ταπεραμέντο της αισθητικής του αυτοκινήτου. Η γραμμή της οροφής που κατεβαίνει απότομα στο πίσω μέρος, με το σχήμα των πίσω παραθύρων και της κολόνας C δεν αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης του coupe παρουσιαστικού του. Στο πίσω μέρος συναντάμε τα διαιρούμενα φώτα, επίσης σχεδιασμού «C», με μια φωτεινή λωρίδα να τα ενώνει και το όνομα του μοντέλου να δεσπόζει στο κέντρο της πόρτα του πορτμπαγκάζ. Τα πλαϊνά προστατευτικά και τα 20 εκατοστά απόστασης από το έδαφος ενισχύουν την SUV εικόνα του Arkana, που ουσιαστικά είναι μια ανάμειξη σπορτίφ εμφάνισης με νότες περιπέτειας.
 
Ποιοτικό εσωτερικό, ξεχωρίζει η κάθετη οθόνη αφής
Με την εικόνα του εσωτερικού να είναι γνώριμη από τα αδερφικά το Clio και Captur, η καμπίνα του Renault Arkana E-Tech έχει ένα οδηγοκεντρικό σχεδιασμό που δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Τα υλικά είναι μαλακά και ποιοτικά, με καλή συναρμογή χωρίς όμως να περνάει σε premium επίπεδα. Το τριάκτινο τιμόνι είναι εργονομικό, με ωραία αίσθηση αφής και πρακτικό χάρη στα ενσωματωμένα χειριστήρια του. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών με δυνατότητες διαμόρφωσης (10,2 στο προαιρετικό εξοπλισμό) είναι υπερπλήρης και ευκρινής, όντας σε άμεση οπτική επαφή με τον οδηγό. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 9,3 ιντσών (7 ίντσες στη βασική), που διακρίνεται για την άμεση απόκριση της και το καλά δομημένο menu της, ενώ είναι εφοδιασμένη με το σύστημα Renault EASY CONNECT, που επιτρέπει στον οδηγό να διαχειριστεί το αυτοκινήτου μέσω smartphone, να κάνει ασύρματη ενημέρωση των χαρτών και να δει την κυκλοφορία στους δρόμους σε πραγματικό χρόνο. Παρά το κουπέ αμάξωμα του, το μεγάλο μεταξόνιο και η έξυπνα σχεδιασμένη κλίση της οροφής επιτρέπουν να κάτσουν με σχετική άνεση 3 επιβάτες στο πίσω κάθισμα, με υπεραρκετό αέρα για τα γόνατα και ικανοποιητικό για το κεφάλι. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι ελαφρώς μικρότερος από τον αντίστοιχο της ήπια υβριδικής έκδοσης (480 λίτρα έναντι 513 λίτρα), αλλά συνεχίζει να έχει το πρακτικό σχήμα που τον κάνει πλήρη αξιοποιήσιμο!  
 
Κατανάλωση κάτω από 5λτ στην πόλη, ανάκτηση από F1
Το αυτοκίνητο δοκιμή μας παίρνει κίνηση από ένα full υβριδικό αυτοφορτιζόμενο σύστημα, που αποτελείται από έναν 4κυλίνδρο 1.600αρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και 2 ηλεκτρικά μοτέρ, 49 και 20 ίππων, με το δεύτερο να έχει επωμιστεί τον έλεγχο του συγχρονισμού των στροφών του κινητήρα με το κιβώτιο και τη διατήρηση του επιπέδου φόρτισης σε επαρκές επίπεδο για να μπαίνει σε λειτουργία ο κινητήρας βενζίνης. Το κινητήριο σύνολο βασίζεται πάνω στη τεχνολογία E-TΕCH, που ενσωματώνει πάνω από 150 πατέντες και τεχνογνωσία από τους αγώνες F1, ειδικά στην ανάκτηση λειτουργίας αλλά και στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη (ονόματι multi-drive) που συνεργάζεται αποκλειστικά με το συγκεκριμένο σύστημα.
Η συνολική απόδοση φτάνει τους 145 ίππους και η ροπή αγγίζει τα 205Νm, με τις επιδόσεις να μην «σκοτώνουν», αλλά να είναι αξιοπρεπείς για το χαρακτήρα του Arkana E-Tech που αποσκοπεί στη χαμηλή κατανάλωση, όπου και τα πηγαίνει εξαιρετικά. Κινούμενοι μέσα στην πόλη, με επιλεγμένη την ECO λειτουργία κι όντας ελαφρώς φειδωλοί σε αναίτιες επιταχύνσεις, η μέση κατανάλωση έπεσε κοντά στα 5 λτ/100 χλμ, με την τον ηλεκτρισμό να κάνει συχνά την εμφάνιση του χάρη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας και τη μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2kWh, ενώ ανέβηκε στα 6,7 λτ/100 χλμ σε πιο μεικτές καταστάσεις.
 
Ευέλικτο, σταθερό κι αέρινο στο δρόμο
Όπως και στην ήπια υβριδική έκδοση του, στο Renault Arkana E-Tech μας ενθουσίασε ο ισορροπημένος χαρακτήρας του μοντέλου στο δρόμο. Η κύλιση και η σταθερότητα του είναι εξαιρετική, με τις αναρτήσεις να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην απορρόφηση των κακοτεχνιών και να κρατάνε τις κλίσεις του αμαξώματος εντός λογικών ορίων ακόμα και υπό πίεση. Το σχετικά ελαφρύ τιμόνι, η ψηλή θέση οδήγησης και το αυτόματο τιμόνι εκτοξεύουν την ευχρηστία του μοντέλου μέσα στην πόλη, το οποίο κρύβει έντεχνα το βάρος των 1.435 κιλών και παραμένει ευκίνητο. Στη λειτουργία Sport, ο κινητήρας και το τιμόνι γίνονται πιο άμεσα, κάνοντας πιο ενδιαφέρον το πάτημα του γκαζιού, με το κιβώτιο δυστυχώς να μην ακολουθάει στο βαθμό που θα επιθυμούσαμε. Μην ξεχνάμε βέβαια ότι όλο το σύνολο είναι προσανατολισμένο στην άνεση και στην οικονομία. Τέλος τα φρένα είναι εξαιρετικά καλά σε αίσθηση για υβριδικό, ενώ τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης κάνουν εκπληκτική δουλειά.
 
Συμπέρασμα
Σε απόλυτη αρμονία με την οικολογική συνείδηση της εποχής και σε μια χρονική στιγμή που η βενζίνη αγγίζει τα 2 ευρώ, το Renault Arkana Hybrid E-Tech καταφέρνει να ξεχωρίζει λόγω της σχεδίασης, της πρακτικότητας, της ευρυχωρίας, της χαμηλής κατανάλωσης, των ελάχιστων ρύπων και της «γήινης» τιμής του. Όπως έχουν ήδη πει, το coupe SUV της γαλλικής εταιρίας μοιάζει «καταδικασμένο» να πετύχει.
 

Αποκτήστε το εύκολα, με το πρόγραμμα Ford Easy με επιτόκιο 0,99% και 8 χρόνια εγγύηση Ford Protect. ;Advertisement