Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Νέα εποχή για την Opel

Νέα εποχή για την Opel

Διαβάστηκε από 350634 αναγνώστες - 20/8/2022

Η νέα γενιά του Opel Mokka είναι βουτηγμένη στο στιλ και στην τεχνολογία, δείχνοντας το δρόμο που θα ακολουθήσει η γερμανική εταιρία στο μέλλον. Με τον κινητήρα πετρελαίου 1,5 λίτρων βάζει στην εξίσωση και την οικονομία, με τη μέση πραγματική κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 6λτ/100 χλμ.

Κοινοποίησέ το »

Η Opel εξέπληξε ευχάριστα το κόσμο της αυτοκίνησης όταν παρουσίασε το καινούργιο Mokka. Διαφορετικό από ότι μας είχε συνηθίσει, κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο, που δεν έμοιαζε σε τίποτα γνωστό, το οποίο κατάφερε αμέσως να αφήσει τη δικιά του πινελιά, να ανυψώσει μια ολόκληρη μάρκα πιο ψηλά και να γίνει το έναυσμα της επίθεσης της εταιρίας στη νέα εποχή.

Επιθετική σχεδίαση και μάσκα ορόσημο το Opel Mokka
To νέο Opel Mokka καταφέρνει χωρίς φλυαρίες να μην περνάει απαρατήρητο και να σου μένει στο μυαλό. Επιθετικό στην εμφάνιση, με τονισμένες γραμμές και εκρηκτικές αναλογίες. Η μάσκα Vizor με το μαύρο λογότυπο στην έκδοση GS Line κλέβει την παράσταση στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου, που σε συνδυασμό με τα στάνταρ λεπτά LED φωτιστικά σώματα θυμίζει κάτι από Opel Manta. Oι γρίλιες στις εισαγωγές του αέρα είναι ενεργές, δηλαδή κλείνουν ή ανοίγουν ανάλογα με τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού του κινητήρα, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται στο έπακρο η αεροδυναμική του Mokka και να μειώνεται η κατανάλωση. Το καπό είναι μυώδες, δένει αρμονικά με τις έντονες καμπές στο πλάι και με τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, που αναδεικνύουν την περιπετειώδη πλευρά του SUV. Η διχρωμία με την κόκκινη γραμμή που διέτρεχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας δίνει μια αθλητική αύρα στο Mokka, που συμπληρώνεται ιδανικά από την πίσω αεροτομή. Εντύπωση κάνουν τα πίσω διαιρούμενα φώτα, που έχουν το ίδιο σχήμα με τα εμπρός, ενώ συναντάμε ολογράφως το όνομα του μοντέλου στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, μια από τις τάσεις της εποχής.

Pure Panel, πρακτικές θήκες και χώρους για οικογένεια έχει το Mokka
Η αγάπη και η φροντίδα που έδειξε η Opel για το νέο Mokka αποτυπώνεται και στην καμπίνα του αυτοκινήτου. H εσωτερική σχεδίαση ακολουθεί τη φιλοσοφία της εξωτερικής, αφήνοντας πίσω τους βαρετούς διακόσμους της εταιρίας, με τα υλικά να είναι premium κατηγορίας, το φινίρισμα υψηλού επιπέδου και η συναρμογή προσεγμένη. Η κεντρική κονσόλα είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ο οποίος απολαμβάνει το σύστημα Pure Panel, που συνθέτεται από δυο οθόνες. Η πρώτη αφορά τον πίνακα οργάνων, μπορεί να φτάσει μέχρι και 12 ίντσες (7 στη βασική έκδοση) και διακρίνεται για την ευκρίνεια και τις πληροφορίες που δίνει στο οδηγό. Η δεύτερη είναι η οθόνη αφής του infotainment, διατίθεται μέχρι 10 ίντσες (επίσης 7 στη βασική έκδοση) και περικλείει όλα τα σύγχρονα συστήματα συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Εντύπωση μας έκανε ότι σε μια εποχή που οι κλασικοί διακόπτες τείνουν προς εξαφάνιση, η Οpel αποφάσισε να διατηρήσει αρκετούς για τις πιο συχνές καθημερινές λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός, ανεβάζοντας το επίπεδο της πρακτικότητας και της εργονομίας. Τα πίσω καθίσματα θα φιλοξενήσουν άνετα 2 ενήλικες, με τον αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι να είναι ικανοποιητικός, αν οι επιβάτες δεν ξεπερνάνε το 1,85 σε ύψος. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 350 λίτρα κι έχει πρακτικό σχεδιασμό, χωρίς όμως να διαθέτει διπλό πάτωμα.

Καίει μόλις 4,6 λτ/100χλμ σε ταξίδι, φτάνει τα 6 λτ σε μεικτές συνθήκες
Το Opel Mokka της δοκιμής μας φοράει το μοναδικό πετρελαιοκινητήρα που προσφέρει η εταιρία, 1.500 κυβικών εκατοστών, που αποδίδει 110 ίππους και 250Νm ροπής. Γεμάτος στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα των στροφών, συνεργάζεται άψογα κι αποκλειστικά με ένα 6ταχυτητο χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει πολύ καλή και μελετημένη κλιμάκωση. Μπορεί ο προσανατολισμός του κινητήρα να είναι η οικονομία στην κατανάλωση, με τη μέση τιμή να κυμαίνεται στα 6 λτ/100 χλμ (σε ταξίδι πέφτει στα 4,6), όμως κι οι επιδόσεις του δεν είναι απογοητευτικές, με το 0-100 να έρχεται σε 10,6 δλ και την τελική του να φτάνει τα 180 χλμ/ώρα.

Σφιχτό χωρίς να κουράζει το Opel Mokka
Το νέο Opel Mokka διαθέτει ένα πιο αθλητικό χαρακτήρα, κάτι που οφείλεται στο γεγονός ότι πατάει πάνω στην πλατφόρμα CMP με αποτέλεσμα να έχεις μειώσει το βάρος του και να έχει αυξήσει την ακαμψία του. Η χαμηλή θέση οδήγησης του σε προδιαθέτει να πας σβέλτα, με τη σφιχτή σε αίσθηση ανάρτηση, να περιορίζει σε λογικά πλαίσια τις κλίσεις στις στροφές, χωρίς να υστερεί στην απόσβεση των ανωμαλιών. Μάλιστα σε περίπτωση επιλογής του προγράμματος οδήγησης «Sport», το οποίο βελτιώνει την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού, το SUV γίνεται αρκετά διασκεδαστικό, με το ESP να επεμβαίνει διακριτικά και τα φρένα να συμβάλουν θετικά στο παιχνίδι με την αποτελεσματικότητα τους. Σε ανοιχτούς δρόμους, το Mokka αναδεικνύει την καλή ποιότητα κύλισης του, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να μην κουράζουν και τον κινητήρα να διδάσκει τι εστί οικονομία καυσίμου.

Συμπέρασμα
Το νέο Opel Mokka καταφέρνει να ξεχωρίζει σχεδιαστικά, με τις διχρωμίες του πακέτου «GS Line» να το κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερο. Ικανοποιητικό σε χώρους, με υψηλή ποιότητας εσωτερικό και οικονομικό σε κατανάλωση λόγω του πετρελαιοκινητήρα, το αθλητικό SUV της γερμανικής εταιρίας φαίνεται ως μία ενδιαφέρουσα επιλογή στην κατηγορία.