
Έλεγχος μεταχειρισμένου: στον μηχανικό σου, στην αντιπροσωπεία, ή εταιρία επί τόπου;
Έλεγχος μεταχειρισμένου: στον μηχανικό σου, στην αντιπροσωπεία, ή εταιρία επί τόπου;
Ο έλεγχος αποτελεί «προαπαιτούμενο», λάθος η τυφλή εμπιστοσύνη ή η παράλειψη. 
Ο μηχανικός σου θα σου πει τη  γνώμη του ίσως ανέξοδα, ιδανικός για παλιότερα μοντέλα. 
Όμως η αντιπροσωπεία είναι μονόδρομος όταν πρόκειται για νεότερες τεχνολογίες. 
Λύση και ο επιτόπιος έλεγχος από εταιρία, όμως σου παραθέτει παρατηρήσεις, όχι γνώμη.
autoagora Team
Ο έλεγχος αποτελεί «προαπαιτούμενο», λάθος η τυφλή εμπιστοσύνη ή η παράλειψη
Είναι -ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είναι- περιττή η οποιαδήποτε αναφορά μας για το πόσο σημαντικό είναι να ελέγχεται από μηχανικό οποιοδήποτε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο αγοράζουμε. Ένα όχημα που έχει κυκλοφορήσει στο δρόμο έστω και λίγους μήνες, θα πρέπει να «τσεκαριστεί» από τεχνικούς, πριν αποφασίσουμε να το αποκτήσουμε, και μάλιστα τεχνικούς δύο ειδικοτήτων: απαιτείται ένας πλήρης και ... εξονυχιστικός έλεγχος τόσο στα μηχανικά μέρη, όσο και στο σασί, από έναν φανοποιό.
Αρκετές φορές βέβαια, ο μηχανικός αναλαμβάνει να δει και την κατάσταση του πλαισίου και να μας ενημερώσει για τυχόν βαμμένα μέρη, και για το αν αυτά θα μπορούσαν να εμπνεύσουν ανησυχία υποδεικνύοντας «βαθύτερη ζημιά» ή για το αν αποτελούν επισκευές επιφανειακών φθορών. Σε κάθε περίπτωση, η τυφλή εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του πωλητή, είτε αυτός είναι έμπορος, είτε ιδιώτης, είναι λανθασμένη, και η παράλειψη του έλεγχου δεν αποτελεί επιλογή.
Ο μηχανικός σου θα σου πει τη γνώμη του ίσως ανέξοδα, ιδανικός για παλιότερα μοντέλα
Οι λόγοι πολλοί και εύκολα αντιληπτοί. Όμως, θα μπορούσαμε επίσης να αναφέρουμε ότι οποιοσδήποτε πουλάει ένα αυτοκίνητο που το έχει και εκείνος πάρει από κάποιον άλλο, θα μπορούσε να του έχει ξεφύγει μια ζημιά, οπότε καλό είναι να την ανακαλύψουμε τουλάχιστον εμείς. Ο προφανής τρόπος για να πραγματοποιηθεί αυτός ο έλεγχος, ειδικά αν το μοντέλο που μας ενδιαφέρει να δούμε δεν είναι πολύ πρόσφατο χρονολογικά, είναι μια επίσκεψη στο συνεργείο της εμπιστοσύνης μας.
Ο μηχανικός μας θα μας πει τη  γνώμη του, συχνά ανέξοδα, αφού ίσως μας έχει πελάτες για πολύ καιρό, και θα μας προφυλάξει από τυχόν κακοτοπιές που αγνοεί (ή όχι) ο πωλητής, αλλά σίγουρα δεν θα πρέπει να αγνοούμε εμείς.
Όμως η αντιπροσωπεία είναι μονόδρομος όταν πρόκειται για νεότερες τεχνολογίες
Σε έναν τέτοιο τεχνικό έλεγχο, η κατάσταση του κινητήρα και του κιβωτίου έρχονται σε πρώτη προτεραιότητα. Ωστόσο η ανάρτηση τα ελαστικά και τα φρένα, αλλά και η κατάσταση και το ιστορικό του αμαξώματος πρέπει να «περάσουν από κόσκινο», αν δεν θέλουμε να τρέχουμε αργότερα. Για την περίπτωση που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε ένα πιο πρόσφατο μοντέλο, την ευθύνη να αποφανθεί με ακρίβεια για όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να τον έχει μάλλον το service μιας αντιπροσωπείας.
Η εξειδικευμένη τεχνολογία όπως πχ αυτή ενός μοντέλου full ή plug in hybrid, θα πρέπει να εξεταστεί από εξειδικευμένους τεχνικούς αλλά και διαγνωστικά μηχανήματα της μάρκας, αφού παράγοντες όπως η κατάσταση της μπαταρίας, είναι εξαιρετικά σημαντικοί σε μια τέτοια αγορά.
Λύση και ο επιτόπιος έλεγχος από εταιρία, όμως σου παραθέτει παρατηρήσεις, όχι γνώμη
Μια λύση πάντως που εξυπηρετεί συχνά και τις δύο πλευρές (πωλητή και αγοραστή) και δεν προϋποθέτει καν τη μετακίνηση του αυτοκινήτου, είναι ο επιτόπιος έλεγχος από κάποια από τις εξειδικευμένες εταιρίες του χώρου. Με ένα ελαφρώς αυξημένο αντίτιμο (λόγω και της «κατ οίκον» επίσκεψης) θα εξετάσουν αναλυτικά το όχημα που σε ενδιαφέρει να αποκτήσεις και θα σε ενημερώσουν γραπτά με τις επί μέρους παρατηρήσεις όσων διαπίστωσαν.
Η μοναδική ένσταση εδώ, θα ήταν ίσως ότι συνήθως αυτές οι εταιρίες αποφεύγουν να πάρουν μια πιο ξεκάθαρη θέση με ένα «πόρισμα» που θα σε προτρέπει ή όχι να αγοράσεις το αυτοκίνητο. Συνήθως περιορίζονται σε μια λίστα παρατηρήσεων, που μάλιστα αν τύχει να είναι...μεγάλη, μπορεί να σε αποτρέψει από την αγορά, ειδικά αν δεν είσαι σε θέση από μόνος σου να αναληφθείς αν αυτές οι παρατηρήσεις είναι τελικά σημαντικές ή όχι.

		