Είμαστε σίγουροι ότι δεν θα έριχνες νερό με πίεση σε ένα ηλεκτρικό πίνακα που το διαπερνάνε 400 Volt! Άρα μήπως το πλύσιμο της «κοιλιάς» ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι καλή ιδέα; Πόσο επικίνδυνο είναι;
Ναι μεν, αλλά..
Η απάντηση εδώ είναι λίγο μπερδεμένη. Ναι, αλλά έχουν καταγραφεί περιπτώσεις στις οποίες ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές σε πλυντήρια αυτοκίνητου, όταν έπλυναν το κάτω μέρος του αμαξώματος. Μάλιστα την άνοιξη του 2022, ένα πλυντήριο στη Γερμανία απαγόρεψε την είσοδο σε όλα τα μοντέλα της Tesla, μετά από μηνύσεις που δέχτηκε από ιδιοκτήτες που τα αυτοκίνητα τους υπέστησαν σοβαρές ζημιές.
Απαγόρευση των Tesla λόγω πολλαπλών ζημιών
Ωστόσο, η κόκκινη κάρτα που έπεσε στα Tesla δεν ήταν απόρροια κάπου προβλήματος στην μπαταρία του αυτοκινήτου, αλλά λόγω διάφορων άλλων ζημιών που εμφανίστηκαν. Οι αισθητήρες του πορτμπαγκάζ και της σύνδεσης φόρτισης λόγω της πίεσης του νερού ενεργοποιούνταν με αποτέλεσμα να ανοίγουν τις πόρτες και το αυτοκίνητο να γεμίζει νερά ή να γινόταν βραχυκύκλωμα στην υποδοχή της πρίζας. Οι μπαταρίες σώθηκαν λόγω της υποχρεωτικής προστασίας από την υγρασία, ακόμα κι αν αυτή έχει εισχωρήσει σε εσωτερικά κυκλώματα.
Ειδικό πρόγραμμα για το πλύσιμο
Μάλιστα η αμερικάνικη εταιρία έκανε ενημέρωση στο λογισμικό των μοντέλων της, προσθέτοντας ένα πρόγραμμα αποκλειστικά για το πλύσιμο του αυτοκινήτου (car wash mode), το οποίο κλειδώνει αυτόματα πόρτες, πορτμπαγκάζ και θύρα φόρτισης, ώστε να εξαλειφθούν τα συγκεκριμένα προβλήματα. Πάντως η Tesla συνεχίζει να μην δέχεται να κατασκευάσει ζημίες εντός εγγύησης που έγιναν μέσα σε πλυντήριο αυτοκίνητου με βούρτσες ή επειδή ο οδηγός ξέχασε να ενεργοποιήσει τη λειτουργία πλυσίματος αυτοκινήτου.
Μην στρέφεις το πιεστικό προς την μπαταρία
Οι ειδικοί αναφέρουν ότι μπορείς να πλύνεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τόσο σε πλυντήριο αυτοκινήτου, όσο και με πιεστικό χωρίς να αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα. Ωστόσο καλό θα ήταν να αποφεύγεται η παρατεταμένη χρήση πιεστικού σε συγκεκριμένο σημείο στην «κοιλιά» του οχήματος και θα πρέπει γίνεται από απόσταση τουλάχιστον 30 εκ για να μην προκληθούν ζημιές.
Μπορεί η μπαταρία και οι ηλεκτρικές συνδέσεις να προστατεύονται από στεγανά καλύμματα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι το νερό δεν θα μπορούσε να εισχωρήσει μέσα τους. Επομένως, ένα μηχάνημα καθαρισμού υψηλής πίεσης δεν θα πρέπει ποτέ να στοχεύει σε ηλεκτρικές συνδέσεις κι εξαρτήματα, όπως ακριβώς συμβαίνει κι σε ένα θερμικό κινητήρα. Επίσης δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να πλένεται το κάτω μέρος ενός ηλεκτρικού αυτοκίνητου, όταν υπάρχει ζημία στα προστατευτικά της μπαταρίας, καθώς και όταν φορτίζει.
Ήδη πλυντήρια έδειξαν κόκκινη κάρτα σε Tesla!
Ζημιές σε αισθητήρες και θύρα φόρτισης λόγω της πίεσης νερού.
Πάντα ενεργοποιημένο το πρόγραμμα πλυσίματος (αν έχουν).
Αν χρησιμοποιείς πιεστικό, κράτα απόσταση άνω των 30 εκ.
Κίνδυνος το νερό να περάσει τα καλύμματα της μπαταρίας αν επιμείνεις!
Τι φάση με τα ηλεκτρικά; Μετά από την αυτονομία, θα πρέπει να μας αγχώνει και το πλύσιμο;