autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η Ε.Ε. προωθεί αυξημένες τιμές στα καύσιμα. Θα πάρεις ηλεκτρικό;

Η Ε.Ε. προωθεί αυξημένες τιμές στα καύσιμα. Θα πάρεις ηλεκτρικό;

Η Ε.Ε. προωθεί αυξημένες τιμές στα καύσιμα. Θα πάρεις ηλεκτρικό;

28/8/2025

Ακριβαίνουν έμμεσα με πλάγιους τρόπους, τα καύσιμα θα φορολογούνται ως «βρώμικα».
Συνδυάζονται με μέτρα όπως οι αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών για τους κατασκευαστές.
Μπορείς ως γνήσιος petrolhead απλά να προσπεράσεις τη «μόδα» των «μισητών» EV.
Όμως αν τα θερμικά γίνουν ασύμφορα, τότε… μονόδρομος ο «εξηλεκτρισμός» σου.

autoagora Team

Ακριβαίνουν έμμεσα με πλάγιους τρόπους, τα καύσιμα θα φορολογούνται ως «βρώμικα»

Τα τελευταία χρόνια, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών, έχει επιβάλει εκτεταμένη φορολόγηση στις Βαριές Βιομηχανίες, τους Παραγωγούς Ηλεκτρικής Ενέργειας και τους Αερομεταφορείς, ανάλογα της ποσότητας εκπομπής καυσαερίων με την οποία επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα. Ο φορέας αυτός, έρχεται τώρα, πολύ σύντομα μάλιστα -έως το 2027, να φορολογήσει με το «Τέλος Ρύπων» περαιτέρω τις Οικονομίες της Ευρώπης. Αυτή τη φορά στο «στόχαστρο» μπήκαν οι ιδιωτικές μεταφορές, οι μικρές βιομηχανίες και τα κτίρια. Από το 2027 λοιπόν, οι συγκεκριμένοι τομείς θα κληθούν να πληρώσουν ανάλογα με τα καυσαέρια που με τη σειρά τους εκπέμπουν, επιβαρύνοντας το κόστος χρήσης για όλους τους εμπλεκομένους καταναλωτές.

Συνδυάζονται με μέτρα όπως οι αυστηρότεροι στόχοι εκπομπών για τους κατασκευαστές

Σύμφωνα με τα παραπάνω δεδομένα, υπολογίζεται με συντηρητικούς υπολογισμούς και με την προϋπόθεση ότι η κυκλοφορία των οχημάτων στη χώρα μας θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα με τώρα, ότι οι  Έλληνες θα επιβαρυνθούμε με ένα τεράστιο ποσό που θα προσεγγίζει το ένα Δις Ευρώ ετησίως (τουλάχιστον 800 εκατομμύρια). Οι τιμές ανά λίτρο στα καύσιμα κίνησης των επιβατικών μας αυτοκινήτων, μόνο από αυτόν τον έμμεσο φόρο θα ανέβουν κατά 10-12 λεπτά. Και δεν πρόκειται για μια περιστασιακή αύξηση, αλλά για μια πολιτική σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, που θα έρθει για να μείνει. Παράλληλα, η Ε.Ε. προκαλεί παρόμοια αποτελέσματα με πολιτικές της, στους υπόλοιπους εταίρους/ενδιαφερομένους του κλάδου: Επιβάλει όλο και αυστηρότερους στόχους περί μείωσης εκπομπής καυσαερίων στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, για τα μοντέλα που πρόκειται να εξελίξουν να παράξουν και να πουλήσουν εντός Ευρωπαϊκών συνόρων. Είναι περιττό να αναφερθεί ότι τα κόστη για την εναρμόνιση σε τέτοιου είδους πολιτικές είναι δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε «Έρευνα και Εξέλιξη» από πλευράς Αυτοκινητοβιομηχανίας. Και μάντεψε ποιος πληρώνει στο τέλος τον λογαριασμό.

Μπορείς ως γνήσιος petrolhead απλά να προσπεράσεις τη «μόδα» των «μισητών» EV

Με αυτά και με αυτά, οι θερμικοί κινητήρες δείχνουν να «κυνηγιούνται» ανελέητα από τους φορείς, που «ψηφίζουν» την ηλεκτροκίνηση ως την πιο βιώσιμη λύση για τη διατήρηση των ισορροπιών στο περιβάλλον, αλλά και την οικονομία. Και όσο τέτοιες πολιτικές γίνονται πιο «ασφυκτικές» προς την Αγορά Αυτοκινήτου, τόσο οι παραδοσιακοί Θεματοφύλακες της γνήσιας Αυτοκίνησης petrolheads, «στριμώχνονται» περισσότερο, και... ορκίζονται «ιερό πόλεμο» στον εξηλεκτρισμό. Η ιδέα και μόνο ότι σε λίγα χρόνια δεν θα είναι διαθέσιμα προς πώληση αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα... στοιχειώνει ήδη τα όνειρα τους.

Όμως αν τα θερμικά γίνουν ασύμφορα, τότε… μονόδρομος ο «εξηλεκτρισμός» σου

Όμως τι τα θες; Αν η αγορά και η χρήση ενός μοντέλου με θερμικό κινητήρα, γίνει με τον καιρό ασύμφορη, τότε -μεταξύ μας- δεν θα είναι εύκολο για κανέναν, ούτε για τους πιο φανατικούς, να διατηρούν στο δρόμο ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ο εξηλεκτρισμός θα παρασύρει… τους πάντες. Μπορεί χωρίς τη θέληση τους, μπορεί μετά από... σθεναρή αντίσταση πολλών ετών, αλλά τελικά πιθανόν όλοι κάποτε να αναγκαστούν να υποκύψουν στη... νέα τάξη αυτοκινητιστικών πραγμάτων.

FORD
MERCEDES