autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η ΕΕ ενδέχεται να απαγορεύσει τις ενοικιάσεις ΙΧ με θερμικά μοτέρ

Η ΕΕ ενδέχεται να απαγορεύσει τις ενοικιάσεις ΙΧ με θερμικά μοτέρ

22/7/2025

Το πλάνο δεν αφορά μόνο τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, αλλά και αυτές που διαθέτουν μεγάλο στόλο!
Υπολογίζεται πως θα βοηθήσει στο πλάνο που υπάρχει για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης/diesel από το 2035
Αν ισχύσει το πλάνο θα υπάρχουν λιγότερα μεταχειρισμένα ΙΧ με θερμικά μοτέρ μετά το 2030
Η ΕΕ επιβεβαίωσε πως επεξεργάζεται νέους κανονισμούς στις πωλήσεις ΙΧ

Το πλάνο έχει ορίζοντα το 2030

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με δημοσιεύματα γερμανικών Μέσων όπως η Bild, φέρεται να εξετάζει την εφαρμογή μέτρων που θα απαγορεύσουν στις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων και σε όσες διαχειρίζονται μεγάλους στόλους, την αγορά νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 και μετά.

Στόχος η αύξηση των ηλεκτρικών και η μείωση των ρύπων

Σύμφωνα με τα γερμανικά δημοσιεύματα, το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής φαίνεται να στοχεύει στην πλήρη προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον κλάδο των εταιρικών και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Εφόσον εφαρμοστεί, είναι πιθανό από τις αρχές της επόμενης δεκαετίας ο στόλος των ενοικιαζόμενων οχημάτων στην ΕΕ να αποτελείται αποκλειστικά από αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν και αρκετές εταιρείες ενοικίασης έχουν ήδη εντάξει ηλεκτρικά οχήματα στον στόλο τους, η ζήτηση παραμένει περιορισμένη. Ο λόγος είναι το υψηλότερο κόστος μίσθωσης για τον πελάτη, αλλά και τα αυξημένα έξοδα συντήρησης και επισκευών για τις ίδιες τις εταιρείες.

Υπολογίζεται πως θα βοηθήσει στο πλάνο που υπάρχει για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης/diesel από το 2035

Σε αυτό το πλαίσιο, τα γερμανικά Μέσα επισημαίνουν ότι αν το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τελικά νομοθετηθεί και εφαρμοστεί για τις μεγάλες εταιρείες και τους στόλους ενοικίασης, τότε ενδέχεται να λειτουργήσει ως καταλύτης για την επιτάχυνση της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ από το 2035.

Η σημασία του μέτρου είναι καθοριστική, καθώς οι πωλήσεις προς εταιρείες ενοικίασης αντιστοιχούν περίπου στο 20% των συνολικών νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη. Παράλληλα, οι εταιρικές πωλήσεις στο σύνολό τους (περιλαμβάνοντας εταιρείες leasing, στόλους επιχειρήσεων και οργανισμών) φτάνουν περίπου το 60%. Αυτό σημαίνει πως αν ολόκληρος ο εταιρικός κλάδος στραφεί υποχρεωτικά στην ηλεκτροκίνηση, η επίδραση στην αγορά θα είναι άμεση και εκτεταμένη — επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό προς μία μηδενικών ρύπων αυτοκίνηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αν ισχύσει το πλάνο θα υπάρχουν λιγότερα μεταχειρισμένα ΙΧ με θερμικά μοτέρ μετά το 2030

Η υποχρεωτική στροφή των εταιρικών στόλων και των εταιρειών ενοικίασης σε ηλεκτρικά οχήματα από το 2030, αν τελικά εφαρμοστεί, θα μειώσει δραστικά τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Δεδομένου ότι τα εταιρικά και ενοικιαζόμενα οχήματα ανανεώνονται συχνά και ενισχύουν σε μεγάλο ποσοστό την αγορά μεταχειρισμένων τα επόμενα χρόνια, η διαθεσιμότητα μεταχειρισμένων βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων μοντέλων θα μειωθεί αισθητά.

Αυτό σημαίνει πως, μετά το 2035, οι καταναλωτές που θα αναζητούν ένα προσιτό μεταχειρισμένο με θερμικό μοτέρ μπορεί να έχουν πολύ πιο περιορισμένες επιλογές, ειδικά σε δημοφιλή μοντέλα και κατηγορίες.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

NEWCATEGORY
VOLVO