
Η VW θα επαναφέρει τα κλασσικά κουμπιά. Βελτίωση ή πισωγύρισμα;
Η VW θα επαναφέρει τα κλασσικά κουμπιά. Βελτίωση ή πισωγύρισμα;
Τα ανανεωμένα ID.3 και ID.4 θα έχουν κανονικούς διακόπτες αντί για αφής.
Σίγουρα είναι βελτίωση στην εργονομία, δεν παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο.
Αν έχεις πλήκτρα αφής, δεν καταλαβαίνεις ότι τα πάτησες.
Πολλοί θεωρούν πως οι διακόπτες αφής κάνουν το αυτοκίνητο πιο μοντέρνο.
autoagora Team
Τα ανανεωμένα ID.3 και ID.4 θα έχουν κανονικούς διακόπτες αντί για αφής
Η VW παρουσίασε πριν από 2 χρόνια το πρωτότυπο μοντέλο ID.2all, το εσωτερικό του οποίου διαθέτει περιστροφικούς διακόπτες στο τιμόνι αντί για τα μπουτόν αφής που χρησιμοποιούνταν στα τρέχοντα μοντέλα παραγωγής. Αντίστοιχα, κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκονται κανονικά κουμπιά, δείχνοντας πως η εταιρεία είναι έτοιμη να κινηθεί σε μια πιο «παραδοσιακή» κατεύθυνση.
Σύμφωνα με τον επικεφαλή τεχνικής εξέλιξης της VW, Kai Grünitz, τα ανανεωμένα ID.3 και ID.4, που θα παρουσιαστούν το 2026, θα έχουν αναβαθμισμένο εσωτερικό, στο οποίο θα χρησιμοποιηθούν κλασσικοί διακόπτες, αφήνοντας τα πλήκτρα αφής στο παρελθόν.
Το ίδιο ανέφερε πρόσφατα και ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Andreas Mindt, o οποίος δήλωσε πως όλα τα μελλοντικά μοντέλα θα έχουν φυσικά κουμπιά για τις πιο σημαντικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση του κλιματιστικού, η ένταση του ηχοσυστήματος και τα αλάρμ. Αντίστοιχα, οι διακόπτες στο τιμόνι θα είναι επίσης «παραδοσιακοί» και όχι αφής. Αυτό αναμένεται να λάβει χώρα όχι μόνο στα ηλεκτρικά VW αλλά και σε όσα θα εφοδιάζονται με μοτέρ εσωτερικής καύσης.
Σίγουρα είναι βελτίωση στην εργονομία, δεν παίρνεις τα μάτια σου από το δρόμο
Κάτι τέτοιο σίγουρα είναι καλοδεχούμενο από άποψη εργονομίας. Ο λόγος είναι ότι η θέση των παραδοσιακών κουμπιών και των περιστροφικών διακοπτών μπορεί να γίνει αντιληπτή μέσω της αφής. Δεν χρειάζεται να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο και να περιηγηθείς στα μενού και τα υπομενού των οθονών προκειμένου να βρεις τη λειτουργία που θες.
Μπορεί τα τελευταία χρόνια να έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις στα γραφικά και το λογισμικό των συστημάτων infotainment, όμως δεν γίνεται να μην κοιτάξεις αναγκαστικά την οθόνη, έστω και για κλάσματα δευτερολέπτου, προκειμένου να εντοπίσεις τη λειτουργία που χρειάζεσαι.
Αν έχεις πλήκτρα αφής, δεν καταλαβαίνεις ότι τα πάτησες
Εκτός από τον άμεσο εντοπισμό τους, οι παραδοσιακοί διακόπτες έχουν το επιπλέον θετικό ότι καταλαβαίνεις ότι τους έχεις πατήσει, αφού νιώθεις με το χέρι σου πως το κουμπί μετακινήθηκε προς τα μέσα.
Στον αντίποδα, όταν «πατήσεις» το πλήκτρο αφής δεν μπορείς να είσαι σίγουρος ότι ενεργοποιήθηκε ή όχι.
Εκτός από το γεγονός ότι πολλοί τέτοιοι διακόπτες δεν λειτουργούν όπως θα έπρεπε με το πρώτο άγγιγμα, η έλλειψη κίνησης σε κάνει να θες να κοιτάξεις το διακόπτη, ή κάποια ένδειξη στο καντράν ή την οθόνη, για να βεβαιωθείς ότι πέτυχες αυτό που ήθελες να κάνεις. Όλη αυτή η διαδικασία φυσικά σου αποσπά την προσοχή και σε αναγκάζει να πάρεις τα μάτια σου από το δρόμο.
Πολλοί θεωρούν πως οι διακόπτες αφής κάνουν το αυτοκίνητο πιο μοντέρνο
Στον αντίποδα, οι οθόνες δείχνουν ωραίες και τα πλήκτρα αφής κάνουν το αυτοκίνητο πολύ πιο μοντέρνο, δίνοντας τον απαραίτητο τεχνολογικό «αέρα» που αρμόζει σε μοντέλα του 2025. Από τη στιγμή που η τεχνολογία προχωρά γρήγορα προς τα εμπρός και οι οθόνες έχουν κατακλύσει τη ζωή μας, δεν γίνεται τα οχήματα να μείνουν πίσω. Αυτό είναι που έχει οδηγήσει εταιρείες όπως η Tesla να καταργούν πλήρως όλους τους διακόπτες και να τοποθετούν μια τεράστια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, κάτι που βρίσκει σύμφωνους αρκετούς ιδιοκτήτες.
Εσείς τι πιστεύετε; Χρειάζεται απλά να συνηθίσουμε τις οθόνες και τους διακόπτες αφής ή θα παραμείνουν άβολοι; Κάνει καλά η VW που θα επαναφέρει τα κλασσικά κουμπιά, ή θα δείχνουν πιο «παλιομοδίτικα»;