autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Η ηλεκτρική Mercedes CLA έχει 2 σχέσεις - Ξέρεις τον λόγο;

Η ηλεκτρική Mercedes CLA έχει 2 σχέσεις - Ξέρεις τον λόγο;

2/9/2025

Αρκεί μόνο μία σχέση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν τα θερμικά χρειάζονται περισσότερες.
Μία από τις εξαιρέσεις είναι η νέα Mercedes CLA, που έχει το «Electric Drive Unit» με το 2-τάχυτο κιβώτιο.
Καλύτερο 0-100, περισσότερη ευκολία οδήγησης στην πόλη & μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης κερδίζεις με την 1η ταχύτητα.
Στον αυτοκινητόδρομο βάζεις τη 2η σχέση, με την οποία έχεις την τελική στα 210 χλμ./ώρα.

autoagora Team

Αρκεί μόνο μία σχέση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όταν τα θερμικά χρειάζονται περισσότερες

Τι κάνει το κιβώτιο ταχυτήτων σε ένα αυτοκίνητο βενζίνης και diesel; Βοηθάει να προκύψει το ωφέλιμο εύρος στροφών του κινητήρα. Διότι μόνο στις υψηλές στροφές εμφανίζεται η μέγιστη ροπή του θερμικού μοτέρ. Ουσιαστικά, το σασμάν αυξάνει κατά βούληση τη ροπή, υποπολλαπλασιάζοντας την ταχύτητα περιστροφής θερμικού μοτέρ, είτε για την επίτευξη καλύτερης άμεσης επιτάχυνσης, είτε για μεγαλύτερη ταχύτητα πλεύσης-κίνησης. Ουσιαστικά το κιβώτιο που κατανέμει την ισχύ αναλόγως, αλλάζοντας ταχύτητες στο σωστό εύρος στροφών.
 
Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει εντελώς διαφορετική τεχνολογία και λογική. Πρώτα από όλα, τα ηλεκτρικά στο δικό τους «ρελαντί» έχουν υψηλότερες στροφές. Ένα ηλεκτρικό μοτέρ, δηλαδή, παράγει σταθερή ποσότητα ροπής σε οιαδήποτε σ.α.λ., εντός συγκεκριμένου εύρους, άρα δεν χρειάζεται πολλαπλασιασμό ροπής από το κιβώτιο. Επίσης, οι περισσότεροι ηλεκτροκινητήρες μπορούν να λειτουργήσουν με ευκολία πέρα από τις 10.000 σ.α.λ., έως και τις 20.000. Για να διαπιστώσουμε την απόκλιση, σε ένα θερμικό μοτέρ η... κόκκινη γραμμή, όπως σου δείχνει και το στροφόμετρο, είναι πάνω από τις 6.000 σ.α.λ.. Έχοντας υψηλή διαθέσιμη ροπή σε όλο το εύρος, η τελική ταχύτητα «πιάνεται» με μία και μόνο σχέση μετάδοσης. Για αυτό και όλα τα ηλεκτρικά έχουν μειωτήρα 1 σχέσης. Σχεδόν όλα, για να είμαστε ακριβείς...

Μία από τις εξαιρέσεις είναι η νέα Mercedes CLA, που έχει το «Electric Drive Unit» με το 2-τάχυτο κιβώτιο

Ο κανόνας αυτός «σπάει» με την νέας γενιάς Mercedes CLA. Στο καλύτερο μοντέλο που έχει φτιάξει ποτέ η γερμανική μάρκα, σύμφωνα με δικά της λεγόμενα, ξεχωρίζουν οι αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις που έχουν 2-ταχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Τοποθετημένο στον πίσω άξονα συνδυάζει την μέγιστη αποδοτικότητα και την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αυτονομία. Το εν λόγω σύνολο ονομάζεται «Electric Drive Unit».

Καλύτερο 0-100, περισσότερη ευκολία οδήγησης στην πόλη & μεγάλη ικανότητα ρυμούλκησης κερδίζεις με την 1η ταχύτητα

Οι δύο αυτές σχέσεις έχουν συγκεκριμένες αρμοδιότητες. Η πρώτη σχέση έχει μικρή αναλογία (11:1) και καταρχάς προσφέρει καλύτερες επιτάχυνσης από στάση. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε πως η CLA 250+ των 268 ίππων κάνει 6,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα. Επίσης, η 1η ταχύτητα είναι ιδιαίτερα αποδοτική σε συνθήκες οδήγησης μέσα στην πόλη, με την CLA 250+ να εμφανίζει 93% ποσοστό αποδοτικότητας σε μεγάλες αποστάσεις στο πώς «συνεργάζονται» οι τροχοί με την μπαταρία (αυτονομία 792 χλμ.). Τέλος, εξασφαλίζει και μεγαλύτερη ελκτική ικανότητα, που μεταφράζεται σε ρυμούλκηση οχήματος βάρους έως και 1,8 τόνους.

Στον αυτοκινητόδρομο βάζεις τη 2η σχέση, με την οποία έχεις την τελική στα 210 χλμ./ώρα

Από εκεί και πέρα, η δεύτερη ταχύτητα/σχέση (αναλογία 5:1) είναι σχεδιασμένη για παροχή ισχύος σε υψηλές ταχύτητες και είναι περισσότερο αποδοτική στον αυτοκινητόδρομο. Αντίστοιχη τεχνολογία είχαμε συναντήσει ως «overdrive» σε κινητήρες καύσης τη δεκαετία του 1950. Η 2η ταχύτητα στην Mercedes CLA «μπαίνει» ανεπαίσθητα μεταξύ 60-110 χλμ./ώρα, σε μία αλλαγή που γίνεται μέσα σε μόλις 0,2 δλ. σύμφωνα με τη Mercedes. Σε όλα αυτά πρέπει να βάλουμε στην εξίσωση και την τελική ταχύτητα της ηλεκτρικής CLA (210 χλμ./ώρα). Όταν τα περισσότερα ηλεκτρικά έχουν περιορισμένη τελική, το luxury μοντέλο της Mercedes έχει διαφορετικό μέγιστο εύρος τελικής, για αυτό και χρειάζεται μία έξτρα ταχύτητα για να το «πιάσει».

OPEL
PEUGEOT