Η Mazda ξεκίνησε και πάλι τη μαζική παραγωγή του περιστροφικού κινητήρα στην οποία είχε βάλει παύση για 11 χρόνια.
1,99 εκατομμύρια οχήματα με Wankel
Πλέον η Mazda προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, ανακοινώνοντας ότι η μαζική παραγωγή του περιστροφικού βενζινοκινητήρα ξεκίνησε και πάλι μετά από 11 χρόνια στην Ιαπωνία. Στην ανακοίνωσή της η μάρκα γνωστοποιεί πως μέχρι σήμερα έχει συναρμολογήσει 1,99 εκατομμύρια οχήματα εξοπλισμένα με περιστροφικό κινητήρα. Η πρώτη εγκατάσταση περιστροφικού κινητήρα έγινε στο Mazda Cosmo Sport 110S του 1967 και σταμάτησε το 2012 μαζί με το RX-8.
Με ρόλο range extender πλέον ο περιστροφικός κινητήρας
Όπως προαναφέραμε, με την επιστροφή του ο περιστροφικός κινητήρας απέκτησε νέο ρόλο, αφού λειτουργεί ως range extender για αύξηση της αυτονομίας. Ειδικότερα, ο βενζινοκινητήρας 830 κ.εκ. προσφέρει 75 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. και ροπή 116 Nm στις 4.000 σ.α.λ., αλλά στην πραγματικότητα δεν κινεί τους τροχούς. Ο ρόλος του περιστροφικού κινητήρα είναι να τροφοδοτεί μια γεννήτρια που δημιουργεί ενέργεια για να επεκτείνει την αυτονομία του MX-30 e-Skyactiv R-EV σε περισσότερα από 600 χιλιόμετρα. Οι τροχοί τροφοδοτούνται αποκλειστικά από έναν ηλεκτροκινητήρα, που σε αυτήν την περίπτωση παράγει 170 ίππους και 260 Nm ροπής.
Επί του παρόντος η Mazda δεν έχει γνωστοποιήσει εάν θα εγκαταστήσει το νέο Wankel μοτέρ και σε άλλα αυτοκίνητα στο μέλλον.