
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ξέρεις τι κάνει η τετραδιεύθυνση της Mercedes;
21/2/2023
Είναι αυτοκίνητο, έχει μήκος πάνω από 5 μέτρα, κινείται σαν... χέλι και την παρκάρεις πιο εύκολα από την A-Class. Τι είναι; Η Mercedes EQS, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής φίρμας καταφέρνει με την τεχνολογία της τετραδιεύθυνσης να στρίψει και τους πίσω τροχούς της. Πώς το κάνει;
Οι πίσω τροχοί στρίβουν έως και 10 μοίρες
Υπάρχουν δύο τρόπο στριψίματος των πίσω τροχών. Στην πρώτη περίπτωση στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς και σε γωνία έως και 4,5 μοίρες. Μάλιστα, αυτό γίνεται και όταν πηγαίνεις και με παραπάνω από 60 χλμ./ώρα με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να αποκτάει σταθερότητα και ουδετερότητα στους γρήγορους ρυθμούς οδήγησης καθώς και αμεσότητα στο τιμόνι, αφού στρίβει «όλο μαζί» και όχι μόνο το μπροστινό του μέρους. Σημειώστε πως 4διεύθυνση αυτής της μορφής θα βρούμε και σε σπορ κατασκευής, π.χ. Porsche 911, ώστε το αυτοκίνητο να στρίβει πιο... αγωνιστικά.
Στην 2η περίπτωση, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς και αυτό συμβαίνει για να μειωθεί ο κύκλος στροφής και να ελιχθείς πιο εύκολα. Μάλιστα, μπορούν να στρίψουν έως και 10 ολόκληρες μοίρες με αποτέλεσμα στην πράξη ο κύκλος στροφής να πέφτει στα 10,9 μέτρα στην περίπτωση της EQS, δηλαδή να είναι σαν αυτό της A-Class.
Αν δεν υπήρχε αυτή η τεχνολογία, ο κύκλος στροφής θα ήταν 1,5 μέτρο μεγαλύτερος ή πιο απλά αν έπρεπε να κάνετε επιτόπιο ελιγμό, στην περίπτωση της 4διεύθυνσης μπορείς να το κάνεις και με μια κίνηση, ενώ χωρίς αυτή χρειάζεται να βάλεις 1 ή δύο φορές όπισθεν…
Στην 2η περίπτωση, οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς και αυτό συμβαίνει για να μειωθεί ο κύκλος στροφής και να ελιχθείς πιο εύκολα. Μάλιστα, μπορούν να στρίψουν έως και 10 ολόκληρες μοίρες με αποτέλεσμα στην πράξη ο κύκλος στροφής να πέφτει στα 10,9 μέτρα στην περίπτωση της EQS, δηλαδή να είναι σαν αυτό της A-Class.
Αν δεν υπήρχε αυτή η τεχνολογία, ο κύκλος στροφής θα ήταν 1,5 μέτρο μεγαλύτερος ή πιο απλά αν έπρεπε να κάνετε επιτόπιο ελιγμό, στην περίπτωση της 4διεύθυνσης μπορείς να το κάνεις και με μια κίνηση, ενώ χωρίς αυτή χρειάζεται να βάλεις 1 ή δύο φορές όπισθεν…

Οι πίσω τροχοί της EQS μπορούν να στρίψουν έως και 10 ολόκληρες μοίρες με αποτέλεσμα στην πράξη ο κύκλος στροφής να πέφτει στα 10,9, δηλαδή να είναι σαν αυτό της A-Class.
Τα 3 πλεονεκτήματα της τετραδιεύθυνσης
Χάρη στην συγκεκριμένη τεχνολογία κάθε μοντέλο έχει 3 βασικά ατού:
- Το αυτοκίνητο αποκτάει καλύτερο «κράτημα» στο δρόμο,
- Έχουμε κορυφαία ευελιξία - αμεσότητα του turn-in σε στροφές και
- Μπορούμε να ελιχθούμε πανεύκολα σε στενούς δρόμους
Όταν λοιπόν, μιλάμε για ένα αυτοκίνητο μήκους… λιμουζίνας, είναι προφανές πως ο χειρισμός-έλεγχός του με την τεχνολογία αυτή γίνεται παιχνιδάκι, ενώ ενισχύεται η οδική του συμπεριφορά. Στην περίπτωση της Mercedes EQS, τώρα, από τον βασικό εξοπλισμό προσφέρεται η δυνατότητα τετραδιεύθυνσης. Ανάλογα την περίπτωση οι πίσω τροχοί στρίβουν στην ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς ή αντίστροφα. Πάμε να δούμε τι γίνεται ανάλογα με το πώς στρίβουν οι πίσω τροχοί.
Στην ίδια και την αντίθετη φορά
Η πρώτη τετραδιεύθυνση εφευρέθηκε το 1893
Η νέα Mercedes EQS έχει δύο επιλογές στριψίματος
Αν τρέχεις πάνω από 60 χλμ. οι πίσω τροχοί (4,5 μοίρες) στρίβουν μαζί όλο το τιμόνι
Οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς έως 10 ολόκληρες μοίρες
Είναι σημαντική για σένα μία τέτοια τεχνολογία ή παρκάρεις χωρίς πρόβλημα ακόμα και στις στενές θέσεις;
Στην ίδια και την αντίθετη φορά
Η πρώτη τετραδιεύθυνση εφευρέθηκε το 1893
Η νέα Mercedes EQS έχει δύο επιλογές στριψίματος
Αν τρέχεις πάνω από 60 χλμ. οι πίσω τροχοί (4,5 μοίρες) στρίβουν μαζί όλο το τιμόνι
Οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα με τους μπροστινούς έως 10 ολόκληρες μοίρες
Είναι σημαντική για σένα μία τέτοια τεχνολογία ή παρκάρεις χωρίς πρόβλημα ακόμα και στις στενές θέσεις;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |