4 φωτογραφίες »

Βραδυπορεία: Γιατί μόνο 80 ευρώ πρόστιμο ενώ είναι τόσο επικίνδυνη;

Διαβάστηκε από 47792 αναγνώστες - 11/8/2021

Πόσοι από εσάς έχουν «κολλήσει» σε κομβόι αυτοκινήτων σε έναν επαρχιακό δρόμο επειδή ο μπροστινός πηγαίνει με 40; Ο ΚΟΚ «ξέρει» ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν, για αυτό προβλέπει ελάχιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας και πρόστιμο σε όσους το παραβιάζουν.

Πηγαίνεις αργά αλλά μέχρι ενός ορίου! Ο ΚΟΚ «γνωρίζει» πως η οδήγηση σε ρυθμούς... χελώνας δεν είναι ασφαλής, για τον λόγο αυτό και απογερεύεται η κίνηση κάτω από τις ελάχιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες. Διότι η περίφημη βραδυπορεία δεν έχει να κάνει μόνο με την αριστερή λωρίδα και τις παράπλευρες συνέπειές της (hyperlink). Μπορεί ο ΚΟΚ να αναφέρει πως όσοι κινούνται αργά πρέπει να πηγαίνουν στα δεξιά, ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν περιορισμοί. Ποιοι είναι όμως οι κίνδυνοι που προκαλούν όσοι πηγαίνουν αργά, ποια τα ελάχιστα όρια ταχύτητας και ποιες οι ποινές που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »

 
Γεμάτες λωρίδες στην εθνική, κομβόι στον επαρχιακό, νεύρα τσατάλια στις πόλεις
Δεν υπάρχει δρόμος που να μην είναι επικίνδυνη η οδήγηση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Πρώτα από όλα στην εθνική οδό, ακόμη και αν κάποιος κινείται στην ακραία δεξιά λωρίδα. Οδηγοί που κινούνται σε νορμάλ ταχύτητες αναγκάζονται διαρκώς να κάνουν προσπεράσεις σε βραδυπορούντα αυτοκίνητα. Πολλοί μάλιστα επειδή φοβούνται να προσπεράσουν επιλέγουν να στήνονται μόνιμα αριστερά, προκαλώντας αντίστοιχα προβλήματα στην λωρίδα προσπέρασης τα οποία έχουμε υπερτονίσει» στο Autoagora.gr..
 

Δεδομένου ότι η κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, το όριο αυξήθηκε προ μερικών χρόνων στα 70 χλμ./ώρα.

Δεδομένου ότι η κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε αυτοκινητοδρόμους και οδούς ταχείας κυκλοφορίας μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, το όριο αυξήθηκε προ μερικών χρόνων στα 70 χλμ./ώρα.

Παρόμοιους και μεγαλύτερους μπελάδες έχει κανείς όταν βρεθεί σε έναν επαρχιακό δρόμο. Πόσα και πόσα κομβόι έχουν δημιουργηθεί γιατί αυτοκίνητα έχουν «κολλήσει» πίσω από κάποιον που πάει με το πάσο του; Και δώσε διπλές και τριπλές προσπεράσεις, και δώσε νεύρα, και δώσε χειρονομίες που μπορεί να «πληρώσει» κανείς πιο μετά. Το περίφημο road rage, βλέπετε.
 
Κλείνοντας, μην νομίσετε πως οι αστικές περιοχές και η οδήγηση στην πόλη εξαιρούνται. Ένα όχημα που κινείται αργά σε κατοικημένη περιοχή «αναγκάζει» τον οδηγό σε προσπέραση στο αντίθετο ρεύμα η οποία είναι σαφώς πιο επικίνδυνη σε σχέση με έναν επαρχιακό δρόμο λόγω της αυξημένης εντός πόλης κίνησης. Πρέπει να τονίσουμε βέβαια πως εντός πόλης δεν υπάρχει ελάχιστο όριο, ωστόσο ο «άγραφος νόμος» σεβασμού του άλλου οδηγού μάς προτρέπει να κινούμαστε σε νορμάλ ταχύτητες.
 
Ξέρεις ότι υπάρχει πρόστιμο 80 ευρώ;
Ο μεγαλύτερος εχθρός της ανευθυνότητας είναι η ποινή. Η οδήγηση σε υπερβολικά χαμηλές ταχύτητες είναι επικίνδυνη για όλους τους παραπάνω λόγους, επομένως είναι λογικό να υπάρχει συγκεκριμένη ποινή για τα βραδυπορούντα οχήματα. «Σε αυτόν που οδηγεί με ταχύτητα κατώτερη του ελάχιστου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας ... επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ». Αυτό αναφέρει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας στο Άρθρο 20 παρ.12 με τίτλο «Όρια ταχύτητας» και δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας.

Η υποχρεωτική ελαχίστη
ταχύτητα που αναγράφεται
με λευκούς αριθμούς σε μπλε φόντο υπάρχει στην ρυθμιστική πινακίδα «P-57».

Η υποχρεωτική ελαχίστη ταχύτητα που αναγράφεται με λευκούς αριθμούς σε μπλε φόντο υπάρχει στην ρυθμιστική πινακίδα «P-57».

 
Με κατώτατο όριο 70 χλμ./ώρα στις εθνικές οδούς, πινακίδες σήμανσης ορίζουν τις ελάχιστες επιτρεπόμενες ταχύτητες
Δεδομένου ότι η κίνηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους και τους οδούς ταχείας κυκλοφορίας μπορεί να προκαλέσει θανατηφόρα και μη ατυχήματα αποφασίστηκε πριν από λίγα χρόνια η αύξηση του κατώτατου ορίου στις εθνικές οδούς. Πιο συγκεκριμένα, με σχετικό νομοσχέδιο αυξήθηκε η ελάχιστη ταχύτητα από τα 60 στα 70 χλμ./ώρα, ώστε να περιοριστούν φαινόμενα υπερφόρτωσης των λωρίδα στα μεγάλα οδικά δίκτυα της χώρας.
 
Την ίδια στιγμή, υπάρχει και ειδική σήμανση που ορίζει τα κατώτερα επιτρεπόμενα όρια. Η πινακίδα «P-57» (κυκλικό σχήμα, μπλε φόντο, λευκός αριθμός) αναφέρεται στην υποχρεωτική ελάχιστη ταχύτητα, ενώ η «Π-68» στα ελάχιστα όρια ταχυτήτων ανά λωρίδα κυκλοφορίας. Δυστυχώς πολύ σπάνια (έως ποτέ) συναντά κανείς συχνά τις παραπάνω πινακίδες. Όπως αντιλαμβάνεστε, όσο πιο έντονη είναι η παρουσία ειδικής σήμανσης, τόσο πιο σπάνια θα βλέπουμε τροχαία λόγω βραδυπορούντων.
 
Σίγουρα πάντως το φαινόμενο θα περιοριστεί αν ο νόμος (άρα και το πρόστιμο) εφαρμόζεται πιο συχνά. Μήπως όμως πρέπει να αυστηροποιηθούν οι ποινές και να ανέβουν τα όρια σε ορισμένες περιπτώσεις; Σε ποιους δρόμους πιστεύετε ότι οι ταχύτητες είναι υπερβολικά χαμηλές;

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »