autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Διήθηση ή αλλιώς «σφήνα», ο επικίνδυνος ελιγμός των δίτροχων
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Διήθηση ή αλλιώς «σφήνα», ο επικίνδυνος ελιγμός των δίτροχων

Διαβάστηκε από 11297 αναγνώστες - 2/10/2024

Οι σφήνες που κάνουν οι μοτοσικλέτες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Πολλοί εκνευρίζονται, άλλοι αδιαφορούν και αρκετοί δικυκλιστές κινδυνεύουν με ατυχήματα. Μήπως η καλύτερη λύση είναι να νομιμοποιηθεί με κανόνες η διήθηση;

Πώς θα αντιμετωπιστούν οι σφήνες με τις μοτοσικλέτες ανάμεσα από τα αυτοκίνητα;

Η διήθηση, ή αλλιώς η σφήνα που περνούν τα δίκυκλα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα είναι ένα φαινόμενο που συναντούμε καθημερινά σε μεγάλο βαθμό και προσφέρει τόσο λύσεις, όσο και προβλήματα.

Η Ελλάδα διαθέτει τις περισσότερες μοτοσικλέτες ανά 1.000 άτομα στην Ευρώπη, και πιο συγκεκριμένα 160. Για να έχουμε μια εικόνα σύγκρισης, ο μέσος όρος στη Γηραιά Ήπειρο είναι 67 μοτοσικλέτες ανά 1.000 άτομα. Στη χώρα μας κυκλοφορούν περισσότερα από ένα εκατομμύριο δίκυκλα, ενώ παραπάνω από τα μισά βρίσκονται στην Αττική.

Σύμφωνα με έρευνα στο Βέλγιο, αν αντικατασταθεί το 10% των αυτοκινήτων από δίκυκλα που κάνουν σφήνες ανάμεσα από τις λωρίδες, ο χρόνος μετακίνησης θα μειωθεί στο 63%. Επιπλέον, κάθε 8 μοτοσικλέτες που κυκλοφορούν ανάμεσα από τα αυτοκίνητα, έχει ως αποτέλεσμα οι οδηγοί των τετράτροχων να γλυτώνουν ένα κόκκινο φανάρι. Φανταζόμαστε λοιπόν την επίδραση που έχουν οι σφήνες των μοτοσικλετών σε μια πόλη με περισσότερα δίκυκλα, όπως η Αθήνα.

Η διήθηση δεν έχει μόνο θετικά όμως, αλλά δυστυχώς συνοδεύεται και από αρνητικά, στα οποία έχουν ευθύνη και τα αυτοκίνητα. Τα ατυχήματα που προκαλούνται έχουν ως συνήθη αίτια αυτοκίνητα που αλλάζουν λωρίδα χωρίς να έχουν ελέγξει τους καθρέπτες. Μήπως θα βελτιωθούν τα πράγματα αν επιτραπούν υπό προϋποθέσεις οι σφήνες των μοτοσικλετών ανάμεσα από τα αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

Διήθηση από τη μία λωρίδα: Θα δίνεις περισσότερο χώρο στις μηχανές




Ένας άγραφος κανόνας της οδήγησης είναι πως αν δεις στον καθρέπτη σου να έρχεται γρήγορα μοτοσικλέτα από πίσω σου, μην αλλάξεις πορεία, μην «τραβηχτείς» δεξιά ή αριστερά, απλά συνέχισε σταθερά το δρόμο σου. Προσωπικά αν κινούμαι στην αριστερή λωρίδα στον αυτοκινητόδρομο και δω από μακριά να έρχεται δίκυκλο με τα «όσα», θα πλησιάσω τη μπαριέρα βγάζοντας παράλληλα αριστερό φλας για να περάσω το μήνυμα «σε είδα και σου δίνω χώρο». Αν κρίνω από την κόρνα ή τον υψωμένο αντίχειρα των περισσότερων μοτοσικλετιστών, η τεχνική πιάνει.

Τι γίνεται όμως αν είσαι στη μεσαία λωρίδα και περνάνε μηχανάκια τόσο αριστερά όσο και δεξιά σου; Το πετυχαίνω σε καθημερινή βάση στον Κηφισό και πάντα με προβληματίζει. Δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει, και σε ποιον να δώσεις χώρο. Αν η διήθηση ήταν νόμιμη για το χώρο μεταξύ αριστερής και μεσαίας λωρίδας, τότε θα είχαμε τη δυνατότητα να κινούμαστε ελαφρώς προς τη διακεκομμένη γραμμή, ούτως ώστε να διευκολύνουμε τους δικυκλιστές. 

Σελ.
2
Νόμιμη διήθηση: Θα τη διδάσκουν στις σχολές οδηγών
Σελ.
3
Έχουν γίνει έρευνες στις ΗΠΑ και στη Γαλλία σχετικά με τις σφήνες των μοτοσικλετών
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε