
Νέο Renault Clio: Αποκαλυπτήρια τον Σεπτέμβρη στο Μόναχο
Αναμένεται να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το Σεπτέμβριο.
Με εντελώς νέα αισθητική και πιο χαμηλή οροφή.
Λέει «αντίο» στους συμβατικούς κινητήρες, πλέον θα διατίθεται μόνο ως ήπια η πλήρως υβριδικό.
Θα παραμείνει προσιτό, η κατασκευή του θα συνεχίσει να γίνεται στην Τουρκία.
autoagora Team
Αναμένεται να παρουσιαστεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το Σεπτέμβριο
Μετά το facelift του 2023, το Renault Clio ετοιμάζεται για πιο ουσιαστικές αλλαγές αφού η επόμενη, έκτη γενιά του μοντέλου θα παρουσιαστεί επισήμως στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου (Munich Motor Show), τον Σεπτέμβριο του 2025. Τα αποκαλυπτήρια αναμένονται λίγες μέρες πριν την έκθεση, πιθανόν στις 8/9. Η εμπορική διάθεση θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, ξεκινώντας από τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές.
Το νέο Clio εξελίχθηκε πάνω σε μία βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας CMF-B, διατηρώντας παρόμοιες αναλογίες με την τρέχουσα γενιά, αλλά με εντελώς νέα αισθητική και σημαντικά εξελιγμένα μηχανικά μέρη. Η Renault βλέπει το νέο Clio ως στρατηγική γέφυρα ανάμεσα στο παραδοσιακό B-segment και τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά μικρά hatchbacks, όπως τα επερχόμενα Renault 5 και Twingo EV.
Με εντελώς νέα αισθητική και πιο χαμηλή οροφή
Η σχεδίαση του νέου Clio εξελίχθηκε βάσει της νέας αισθητικής ταυτότητας που είδαμε στα concept Scenic Vision και Renault Emblème, με έντονες γραμμές και λεπτά φωτιστικά σώματα. Η εμπρός μάσκα πιθανώς θα ακολουθεί το μοτίβο diamond‑grille με μεγάλο λογότυπο, ενώ πίσω ίσως υπάρχει ένα διπλό spoiler (twin-deck) που θα αναδεικνύει τον πιο σπορ χαρακτήρα.
Το προφίλ παραμένει σχετικά όμοιο με το σημερινό Clio (μήκος γύρω στα 4,05 μ.), αλλά η οροφή είναι ελαφρώς πιο χαμηλή και η συνολική εικόνα πιο επιθετική. Στο εσωτερικό αναμένεται νέα σχεδίαση ταμπλό με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων και infotainment με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων, υποστήριξη Google και τεχνολογίες συνδεσιμότητας 5G. Υλικά και εργονομία επίσης θα αναβαθμιστούν σημαντικά.
Λέει «αντίο» στους συμβατικούς κινητήρες, πλέον θα διατίθεται μόνο ως ήπια η πλήρως υβριδικό
Η μεγαλύτερη αλλαγή στη νέα γενιά του Renault Clio αφορά τα συστήματα κίνησης, καθώς το μοντέλο εγκαταλείπει οριστικά τους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αντί αυτών, η Renault προχωρά σε πλήρη στροφή προς την υβριδική τεχνολογία, προσφέροντας δύο επιλογές. Μια ήπια υβριδική (mild hybrid) έκδοση 1.2 λίτρων turbo με ισχύ περίπου 120 ίππων και μια πλήρως υβριδική (E-Tech full hybrid) με κινητήρα 1.6 λίτρων και απόδοση 143 ίππων, που συνδυάζεται με το εξελιγμένο κιβώτιο multi-mode χωρίς συμπλέκτη.
Στόχος είναι η επίτευξη εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών CO₂, κοντά στα 96 γραμμάρια/χιλιόμετρο, ώστε το νέο Clio να συμμορφώνεται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η επιλογή αυτή σηματοδοτεί μια ισορροπημένη στρατηγική. Η Renault επιμένει στο χαμηλό κόστος απόκτησης και την ευρεία προσβασιμότητα των υβριδικών, αποφεύγοντας προς το παρόν τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρική έκδοση για το Clio. Όμως, προσφέρει ένα σύνολο που ευθυγραμμίζεται με τις οικολογικές απαιτήσεις της επόμενης δεκαετίας.
Θα παραμείνει προσιτό, η κατασκευή του θα συνεχίσει να γίνεται στην Τουρκία
Το Clio παραμένει βασικός πρωταγωνιστής στην Ευρώπη, όπου το 2024 ήταν το δεύτερο πιο δημοφιλές μικρό πίσω από το Dacia Sandero. Ωστόσο, λόγω των μηδενικών εκπομπών που απαιτούνται από κάποιες εθνικές νομοθεσίες (όπως στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου από το 2027 τουλάχιστον το 52% των πωλήσεων κάθε εταιρείας πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα), ενδέχεται το Clio να μην πωληθεί σε κάποιες αγορές ή να κυκλοφορεί μόνο ως leasing fleet.
Η Renault εστιάζει στο Clio ως «προσιτή λύση» για όσους θέλουν μοντέρνο design, τεχνολογία και χαμηλή κατανάλωση, αλλά δεν θέλουν ακόμη να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή. Τέλος, από όσα είναι γνωστά ως τώρα, η παραγωγή θα παραμείνει κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο της Μπούρσα (Τουρκία), όπου ήδη κατασκευάζονται τα Clio και Captur, με αυστηρότερο ποιοτικό έλεγχο και στόχο την premium αίσθηση.