
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Νέος Κ.Ο.Κ.: Αυστηρός μόνο ή να «τσιμπάς» και όποιον παρανομεί;
Διαβάστηκε από 8801 αναγνώστες - 18/11/2022
Το ακούμε συχνά, περιμένουμε να γίνει και πράξη. Οι πληροφορίες που φτάνουν για τον νέο Κώδικα Κυκλοφορίας είναι ενθαρρυντικές. Για την ακρίβεια, ο νέος Κ.Ο.Κ. θα είναι πιο αυστηρός από ποτέ, με στόχο να μπει STOP στις παραβάσεις. Αρκεί αυτό ή φταίει περισσότερο η ελλιπής (sic) εφαρμογής της νομοθεσίας;
Πότε μπαίνει σε διαβούλευση
Έρχεται! Σύμφωνα με όσα αναφέρουν κύκλοι κοντά στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι το τέλος του 2022 αναμένουμε εξελίξεις ως προς τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Πιο συγκεκριμένα, σε περίπου ένα μήνα, περιμένουμε να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση υπό τη μορφή νομοσχεδίου, ώστε κατόπιν να ενσωματωθούν τυχόν απαραίτητες διευκρινίσεις, προτού το σχέδιο νόμου περάσει στη Βουλή προς ψήφιση για την τελική φάση της διαδικασίας.

Στο κέντρο ιστορικών πόλεων της Ευρώπης έχει καθιερωθεί όριο ταχύτητας οχημάτων στα 30 χλμ./ώρα.
Τι αλλαγές θα προταθούν - Νέα όρια κυκλοφορίας
Η κατεύθυνση στην οποία θα κινηθεί ο νέος Κ.Ο.Κ. είναι μία: πιο αυστηρές ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μειωθούν τα ατυχήματα κατά 50% μέχρι το 2030, με την θεσμοθέτηση ενός Εθνικού Ταμείου Οδικής Ασφάλειας στο οποίο τα χρήματα από πρόστιμα θα διανέμονται από κάθε Δήμο αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας.
Μεταξύ άλλων, κάτι που προκαλεί θετικά σχόλια είναι η μέριμνα για τους διανομείς φαγητού. Ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, ο εργοδότης αναμένεται να αναλάβει την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικών-εγγράφων για:
Μεταξύ άλλων, κάτι που προκαλεί θετικά σχόλια είναι η μέριμνα για τους διανομείς φαγητού. Ειδικά για την συγκεκριμένη κατηγορία εργαζομένων, ο εργοδότης αναμένεται να αναλάβει την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικών-εγγράφων για:
- τον φορέα πιστοποίησης ευστάθειας οχήματος
- την ορθή συντήρηση
- τις προδιαγραφές εξοπλισμού προστασίας και προσαρτώμενου αποθηκευτικού χώρου
- πρότυπη γραπτή εκτίμηση τυχόν επαγγελματικών κινδύνων
Επιπλέον, στο «τραπέζι» των συζητήσεων έχει τεθεί η πιθανότητα τροποποίησης των ορίων κυκλοφορίας. Για την ακρίβεια, αναμένεται η δημιουργία συγκεκριμένων ζωνών σε σημεία με υψηλή επικινδυνότητα ή μέρη όπου κυκλοφορούν αρκετοί πεζοί και ποδηλάτες, χωρίς να αποκλείεται κάθε Δήμος να διαβαθμίζει τα όρια αναλόγως των συνθηκών. Μέχρι στιγμής, έχουν προταθεί:
- μείωση ορίου μέσα στις πόλης από τα 50 στα 30 χλμ./ώρα
- καθιέρωση ορίου 20 χλμ./ώρα έξω από σχολεία
- αύξηση του ορίου στον αυτοκινητόδρομο από τα 120 στα 130 χλμ./ώρα
Αποσύνδεση των ποινών από το όχημα
Από εκεί και πέρα, κεντρική φιλοσοφία είναι η αποσύνδεση των ποινών από το όχημα. Οι πιο αυστηρές ποινές σε κάθε παράβαση (η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, η οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, η αντικανονική προσπέραση και η μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους) θα στρέφονται αποκλειστικά στον οδηγό. Δεν θα προβλέπεται δηλαδή αφαίρεση άδειας κυκλοφορίας, παρά μόνο αφαίρεση διπλώματος, όποτε προβλέπεται.
Αρκεί η πιο αυστηρή νομοθεσία ή φταίει η κακή εφαρμογή;
Αφού δώσαμε κάποιες πληροφορίες για τα όσα περιμένουμε να αλλάξουν, να μπούμε και στην ουσία των αλλαγών. Αρκούν οι πιο αυστηρές παραβάσεις για να μπει μία τάξη στους ελληνικούς δρόμους ή φταίει κάτι άλλο;
Σε μία χώρα στην οποία η παρουσία των μικρών μαθητών σε Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής γίνεται αραιά και πού και μόνο στο πλαίσιο εκπαιδευτικών εκδρομών, είναι αυτονόητο πως η παιδεία του Έλληνα οδηγού είναι το λιγότερο... ελλιπής. Ακόμη και αν καθιερωνόταν ως υποχρεωτική διδασκαλία η εκπαίδευση πάνω στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, πολλές φορές τα γονικά πρότυπα δεν είναι τα κατάλληλα ώστε να διαμορφώσουν οι νέοι οδηγοί την κατάλληλη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι.
Είναι όμως αυτό το πρόβλημα ή φταίει η εφαρμογή του νόμου; Γιατί η τσέπη θα «πονέσει» μόνο όταν... πέσει το πρόστιμο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μέτρια αστυνόμευση ή προβληματική λειτουργία των αντίστοιχων ψηφιακών μέσων (π.χ. κάμερες) γλιτώνει πολλούς παραβάτες.
Να κάνουμε, λοιπόν, μία ερώτηση στον εαυτό μας και τους αρμόδιους φορείς. Με πιο αυστηρό Κ.Ο.Κ. θα μειώσουμε τις παραβάσεις και τα ατυχήματα, ή το πρόβλημα αφορά την μέτρια εφαρμογή του νόμου και τον κακό έλεγχο;
Πιο αυστηρός από ποτέ ο νέος Κ.Ο.Κ.. Αρκεί;
• Μπαίνουν νέα όρια κυκλοφορίας σε πόλη και αυτοκινητόδρομο
• Ειδικές διατάξεις για τους διανομείς φαγητού
• Αφαίρεση διπλώματος, όχι πινακίδων
• Εξελίξεις μέχρι το τέλος 2022
Αυστηρές παραβάσεις για όποιον μπορεί να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. Αυτό φταίει ή πρέπει να ελέγχεις και τους παραβάτες; Μήπως το πρόβλημα είναι η κακή εφαρμογή του νόμου; Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες εσύ;
Σε μία χώρα στην οποία η παρουσία των μικρών μαθητών σε Πάρκα Κυκλοφοριακής Αγωγής γίνεται αραιά και πού και μόνο στο πλαίσιο εκπαιδευτικών εκδρομών, είναι αυτονόητο πως η παιδεία του Έλληνα οδηγού είναι το λιγότερο... ελλιπής. Ακόμη και αν καθιερωνόταν ως υποχρεωτική διδασκαλία η εκπαίδευση πάνω στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, πολλές φορές τα γονικά πρότυπα δεν είναι τα κατάλληλα ώστε να διαμορφώσουν οι νέοι οδηγοί την κατάλληλη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι.
Είναι όμως αυτό το πρόβλημα ή φταίει η εφαρμογή του νόμου; Γιατί η τσέπη θα «πονέσει» μόνο όταν... πέσει το πρόστιμο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, η μέτρια αστυνόμευση ή προβληματική λειτουργία των αντίστοιχων ψηφιακών μέσων (π.χ. κάμερες) γλιτώνει πολλούς παραβάτες.
Να κάνουμε, λοιπόν, μία ερώτηση στον εαυτό μας και τους αρμόδιους φορείς. Με πιο αυστηρό Κ.Ο.Κ. θα μειώσουμε τις παραβάσεις και τα ατυχήματα, ή το πρόβλημα αφορά την μέτρια εφαρμογή του νόμου και τον κακό έλεγχο;
Πιο αυστηρός από ποτέ ο νέος Κ.Ο.Κ.. Αρκεί;
• Μπαίνουν νέα όρια κυκλοφορίας σε πόλη και αυτοκινητόδρομο
• Ειδικές διατάξεις για τους διανομείς φαγητού
• Αφαίρεση διπλώματος, όχι πινακίδων
• Εξελίξεις μέχρι το τέλος 2022
Αυστηρές παραβάσεις για όποιον μπορεί να προκαλέσει σοβαρό ατύχημα. Αυτό φταίει ή πρέπει να ελέγχεις και τους παραβάτες; Μήπως το πρόβλημα είναι η κακή εφαρμογή του νόμου; Υπάρχει κάτι που θα άλλαζες εσύ;
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε |