
Nissan: Καινοτομεί με ψυχρό ψεκασμό για την κατασκευή εδρών βαλβίδων
Η νέα τεχνολογία προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή, στιβαρότητα και αξιοπιστία.
Κατασκευή των εδρών μέσω επίστρωσης στην επιφάνεια της κυλινδροκεφαλής, όχι ως ξεχωριστά εξαρτήματα.
Ο κινητήρας στο υβριδικό σύνολο e-POWER λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια και επιτυγχάνει θερμική απόδοση έως 42%.
Πρώτη εφαρμογή στο Nissan Qashqai, η τεχνολογία μελλοντικά θα διατεθεί και στα επόμενα μοντέλα.
autoagora Team
Η νέα τεχνολογία προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή, στιβαρότητα και αξιοπιστία
Η Nissan παρουσιάζει μια καινοτομία που σηματοδοτεί ορόσημο στην τεχνολογία των κινητήρων. Ο ιαπωνικός κατασκευαστής εφαρμόζει για πρώτη φορά στον κόσμο τη μέθοδο ψυχρού ψεκασμού για την κατασκευή εδρών βαλβίδων, σε έναν ολοκαίνουργιο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,5 λίτρων, αφιερωμένο στο υβριδικό σύστημα κίνησης e-POWER τρίτης γενιάς.
Η διαδικασία ψυχρού ψεκασμού επιτρέπει τη συγκόλληση μεταλλικών σκονών σε υπερηχητικές ταχύτητες, χωρίς να απαιτείται τήξη. Έτσι, αποφεύγονται αδυναμίες όπως μικροκενά και ανεπιθύμητες ενώσεις, προσφέροντας αντοχή, στιβαρότητα και αξιοπιστία. Η Nissan αξιοποιεί αυτή τη μέθοδο για να σχηματίσει κατευθείαν πάνω στην κυλινδροκεφαλή την επιφάνεια της έδρας βαλβίδας, εξαλείφοντας την ανάγκη ξεχωριστού εξαρτήματος.
Κατασκευή των εδρών μέσω επίστρωσης στην επιφάνεια της κυλινδροκεφαλής, όχι ως ξεχωριστά εξαρτήματα
Στους συμβατικούς κινητήρες, ο σχεδιασμός της θύρας εισαγωγής περιορίζεται από την ανάγκη για πρεσσαριστά τοποθετημένες συντηγμένες έδρες βαλβίδων, οι οποίες περιορίζουν την ικανότητα βελτιστοποίησης του σχήματος της θύρας για ιδανική ροή καυσίμου. Οι μηχανικοί της Nissan αντιμετώπισαν αυτήν την πρόκληση αναπτύσσοντας μια νέα έδρα βαλβίδας χρησιμοποιώντας τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού.
Αυτή η διαδικασία επιτρέπει τον απευθείας σχηματισμό μιας επίστρωσης στην επιφάνεια της κυλινδροκεφαλής, εξαλείφοντας την ανάγκη για ξεχωριστό εξάρτημα έδρας βαλβίδας και επιτρέποντας τη δημιουργία μιας βελτιστοποιημένης γεωμετρίας της θύρας εισαγωγής. Επιπλέον, σε σύγκριση με παρόμοιες μεθόδους, η υψηλότερη θερμική αγωγιμότητα επιτρέπει βελτιωμένη απόδοση ψύξης γύρω από τις βαλβίδες.
Ο κινητήρας στο υβριδικό σύνολο e-POWER λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια και επιτυγχάνει θερμική απόδοση έως 42%.
Ο νέος κινητήρας με κωδικό ZR15DDT έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να λειτουργεί ως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο σύνολο e-POWER. Υιοθετεί τη φιλοσοφία STARC, που σταθεροποιεί την καύση και επιτυγχάνει θερμική απόδοση έως 42%. Χάρη στη νέα γεωμετρία εισαγωγής και την καλύτερη απαγωγή θερμότητας, βελτιώνεται τόσο η απόδοση όσο και η ανθεκτικότητα του συνόλου.
Το σύστημα e-POWER παραμένει ιδιαίτερο, καθώς προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική εμπειρία οδήγησης με χρήση ηλεκτροκινητήρα, ενώ ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια. Στην τρίτη γενιά, η Nissan ενσωματώνει μια νέα «5 σε 1» ηλεκτρική μονάδα, που συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα, γεννήτρια, αναστροφέα, μειωτή και αυξητή σε μια πιο ελαφριά και συμπαγή διάταξη.
Πρώτη εφαρμογή στο Nissan Qashqai, η τεχνολογία μελλοντικά θα διατεθεί και στα επόμενα μοντέλα.
Το νέο Qashqai είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίστηκε με τον συγκεκριμένο κινητήρα, με την παραγωγή να έχει ξεκινήσει στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland. Σε αυτόν ήδη εφαρμόζεται η νέα τεχνολογία ψυχρού ψεκασμού για την κατασκευή εδρών βαλβίδων. Στο άμεσο μέλλον, η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να διαθέσει την τεχνολογία και σε άλλα μοντέλα, όπως το Rogue για τις αγορές ΗΠΑ και Καναδά, αλλά και το νέο Elgrand στην Ιαπωνία από το 2026.