autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Όταν ο καύσωνας χτυπάει τα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΣΥ

Όταν ο καύσωνας χτυπάει τα ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΣΥ

1/8/2025

62-65 από τα 240 ηλεκτρικά λεωφορεία δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις βάρδιες.
Πρώτο «crash test» για τα νέα οχήματα, απέτυχαν να ανταποκριθούν σε συνθήκες καύσωνα.
Γύρισαν υποχρεωτικά στο αμαξοστάσιο με ενέργεια κάτω από 10% λόγω της συνεχούς χρήσης του κλιματιστικού.
Αμφισβήτηση της στρατηγικής μετάβασης, σχέδια για επιστροφή στο σενάριο των τρόλεϊ με μπαταρία.

autoagora Team

62-65 από τα 240 ηλεκτρικά λεωφορεία δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τις βάρδιες

Κατά τη διάρκεια του πρόσφατου καύσωνα στην Αθήνα και συγκεκριμένα στις 29-31 του μηνός, με θερμοκρασίες κοντά στους 40 °C, περίπου 62–65 από τα 240 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΣΥ δεν μπόρεσαν να καλύψουν και τις δύο προγραμματισμένες βάρδιες. Οι μπαταρίες αποφορτίστηκαν πολύ πιο γρήγορα λόγω της συνεχούς χρήσης του κλιματιστικού, μειώνοντας την κάλυψη στις 1,75 βάρδιες αντί για δύο. Κάποια οχήματα έφτασαν στο αμαξοστάσιο με μόλις 7–10 % ενέργεια, κάτω από το όριο ασφαλείας του 20%.

Πρώτο «crash test» για τα νέα οχήματα, απέτυχαν να ανταποκριθούν σε συνθήκες καύσωνα

Αυτή η κρίση αποτέλεσε «το πρώτο πραγματικό crash test» των νέων ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, όπως σχολίασαν πηγές του ΟΑΣΑ. Σε συνθήκες καύσωνα αποδείχθηκε ότι το σύστημα λειτουργεί οριακά. Σίγουρα είναι πολύ πιο περιορισμένο σε σύγκριση με τα παλαιά ντίζελ λεωφορεία που κάλυπταν με άνεση και τις δύο βάρδιες. Δεδομένου πως το 1/4 του στόλου δεν ανταποκρίθηκε στις ανάγκες, δημιουργήθηκαν ερωτήματα για το αν η συγκοινωνία λεωφορείων στην Ελλάδα είναι έτοιμη για την ηλεκτρική μετάβαση.

Γύρισαν υποχρεωτικά στο αμαξοστάσιο με ενέργεια κάτω από 10% λόγω της συνεχούς χρήσης του κλιματιστικού

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές, όταν η φόρτιση πέφτει κάτω από 20%, οι οδηγοί πρέπει να επιστρέφουν στο αμαξοστάσιο. Ωστόσο, λόγω της ζέστης υπήρξαν λεωφορεία που έφτασαν με ενέργεια κάτω από 10% ή ακόμη και 7%, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία του δικτύου. Ο βασικός λόγος φάνηκε να είναι η συνεχής χρήση του κλιματιστικού, απαραίτητη για την άνεση και την υγεία των επιβατών σε αυτές τις συνθήκες.

Αμφισβήτηση της στρατηγικής μετάβασης, σχέδια για επιστροφή στο σενάριο των τρόλεϊ με μπαταρία

Το επεισόδιο θεωρείται από κάποιες πλευρές ως επιβεβαίωση της αναποτελεσματικότητας της άμεσης αντικατάστασης των τρόλεϊ με ηλεκτρικά λεωφορεία. Ορισμένοι εμπλεκόμενοι φορείς κατηγορούν την κυβέρνηση για ιδεοληπτική προσέγγιση. Αντί να αντικαθιστούν χωρίς μελέτη τις γραμμές τρόλεϊ, προτείνουν αγορά 150200 σύγχρονων τρόλεϊ με αυτόνομη λειτουργία για έως και 30 χλμ χωρίς καλώδια. Μέχρι στιγμής, η διοίκηση της ΟΣΥ έχει εξαγγείλει διαγωνισμό για 75 τέτοια οχήματα, αλλά δεν είναι σαφές αν θα προχωρήσει.

TOYOTA
OPEL