Πιο καθαρά τα κανονικά αυτοκίνητά στα πρώτα 100.000 χλμ. χρήσης

Διαβάστηκε από 16297 αναγνώστες - 23/9/2021

Πόσο πράσινα είναι τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Η προώθηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η συνολική αλλαγή πλεύσης των βιομηχανιών αυτοκινήτου, είναι αποτέλεσμα της ρύπανσης του περιβάλλοντος. Πότε όμως είναι πραγματικά οικολογικό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ποιες είναι οι πραγματικές διαφορές ανάμεσα σε ένα ηλεκτρικό και ένα κανονικό αυτοκίνητο;

Ατέλειωτες οι ανταλλαγές απόψεων, ανάμεσα όχι μόνο σε φίλους του αυτοκινήτου αλλά και όσους ενδιαφέρονται για την ποιότητα ζωής στις σημερινές μεγαλουπόλεις, και στα social media πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. H ιστορία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ξεκινά από τα «βρώμικα» μονοπάτια της κατασκευής του, και φτάνει στην κορυφή της χρήσης του, για να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «πράσινο».

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »


Η κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο «βρώμικη» από τα κανονικά αυτοκίνητα
Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φορτίζεται με πράσινη ηλεκτρική ενέργεια, δεν παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και δεν επιβαρύνει το περιβάλλον. Τι συμβαίνει όμως με την κατασκευή τους; Η βιομηχανία της VW και της Polestar πραγματοποίησαν δικές τους έρευνες, και τα αποτελέσματα είναι πολύ εντυπωσιακά. Η κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου λοιπόν χρειάζεται κατανάλωση 40% περισσότερων ορυκτών καυσίμων. Συγκεκριμένα, ένα κανονικό αυτοκίνητο θα χρειαστεί 14 τόνους ορυκτών καυσίμων για να κατασκευαστεί, ενώ ένα ηλεκτρικό 24 τόνους. Χαρακτηριστικό είναι πως για την παραγωγή μιας ηλεκτρικής μπαταρίας σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το περιβάλλον θα επιβαρυνθεί με 3.8 τόνους CO2. Η εξόρυξη κοβαλτίου (το κυριότερο στοιχείο των μπαταριών λιθίου που χρησιμοποιούμε παντού σήμερα) παράγει επικίνδυνες ουσίες που διαρρέουν στο περιβάλλον. Η εξαγωγή των μετάλλων από τα μεταλλεύματά τους απαιτεί την διαδικασία τήξης, η οποία εκπέμπει οξείδιο του θείου και άλλα επιβλαβή στοιχεία που προκαλούν ατμοσφαιρική ρύπανση. Έτσι λοιπόν, μέχρι και την ημέρα που θα στηθούν για πώληση και τα δύο σε κάποια αντιπροσωπεία, το συνολικό CO2 του ηλεκτρικού, είναι κατά πολύ μεγαλύτερο.      

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι «Πράσινο» μετά τα πρώτα 100.000 χλμ. της κυκλοφορίας του
Η χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι αυτή που κάνει πιο καθαρό ένα ηλεκτρικό μοντέλο, από ένα κανονικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αφού λοιπόν η κατασκευή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο «βρώμικη» από την κατασκευή του κανονικού, θα χρειαστούν 100.000 χλμ. χρήσης ώστε το ηλεκτρικό να «ισοφαρίσει» τους ρύπους. Με την σχεδόν μηδενική εκπομπή ρύπων που θα εκπέμπει το ηλεκτρικό για όλη την ζωή του, καταφέρνει να κριθεί ως ένα πράσινο αυτοκίνητο που συνολικά θα επιβαρύνει αρκετά λιγότερο το περιβάλλον, από το κανονικό.   

Είναι ακόμα πιο «βρώμικο» ένα ηλεκτρικό που φορτίζει με ρεύμα που παράχθηκε με χρήση ορυκτών καυσίμων
Το πόσο γρήγορα θα ισοφαρίσει τους ρύπους ενός κανονικού αυτοκινήτου, ένα ηλεκτρικό, έχει άμεση σχέση και με την φόρτιση που κάνει, όσο θα κυκλοφορεί στους δρόμους. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται κυρίως μέσω της χρήσης ορυκτών καυσίμων. Στην περίπτωση αυτή, τα χιλιόμετρα που θα χρειαστεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να διανύσει, για να ισοφαρίσει τους συνολικούς ρύπους του συμβατικού, θα είναι αρκετά περισσότερα, αφού το ρεύμα που καταναλώνει για να φορτιστεί θα έχει επιβαρύνει το περιβάλλον με αέρια του θερμοκηπίου.  

Μόνο οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά «πρασινίζουν» την χρήση ενός ηλεκτρικού
Η παραγωγή ενέργειας από κάθε κράτος είναι το επόμενο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί, για να πετύχουμε τους στόχους μιας πιο καθαρής ατμόσφαιρας για εμάς και τα παιδιά μας. Αν ένα κράτος χρησιμοποιεί πηγές ενέργειας από ανανεώσιμες και πράσινες πηγές, όπως οι ανεμογεννήτριες και τα φωτοβολταϊκά, τότε το ρεύμα θα είναι εξίσου «φιλικό» με το περιβάλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειώσουν γρηγορότερα το συνολικό αποτύπωμα CO2 που χρειάστηκε για την κατασκευή τους. Με λίγα λόγια, η χρήση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι «πράσινη», όταν το ρεύμα που χρησιμοποιεί είναι οικολογικό και όχι από χρήση ορυκτών.   
 
 
Εδώ ο αντίλογος όμως είναι πως, κάθε αρχή και δύσκολη! Από κάπου πρέπει να ξεκινήσει η εξέλιξη και η αλλαγή, αλλιώς θα καίγανε ακόμα μαζούτ και κάρβουνο οι κινητήρες. Εσύ τι λες;
 
Αφού δεν είμαστε ακόμα έτοιμοι για «πράσινα» αυτοκίνητα γιατί μας σπρώχνουν προς τα εκεί;
100.000 χλμ. κυκλοφορίας για να γίνουν «πράσινα» τα ηλεκτρικά.
Η κατασκευή μπαταρίας και ηλεκτρικού ρεύματος «βρωμίζουν» για καιρό το αέρα που αναπνέουμε.
Μήπως τελικά είναι οικονομικοί και όχι «πράσινοι» οι λόγοι που μας βάζουν να αγοράσουμε ηλεκτρικά σήμερα;

 

Kοινοποίησε το »
Σχολιάσε το »