Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πράσινα διόδια στην ΕΕ: θα πληρώνουν έξτρα οι «ρυπογόνοι»

Διαβάστηκε από 5493 αναγνώστες - 16/6/2021

Σε συμφωνία για την επιβολή υψηλότερων κομίστρων στην χρήση διοδίων από ρυπογόνα αυτοκίνητα ήρθαν τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Πότε αρχίζει το πρόγραμμα που ονομάστηκε «Ευρωβινιέτα».

Οι ενέργειες περιορισμού των αέριων ρύπων συνεχίζονται προς κάθε κατεύθυνση. Τελευταία εξέλιξη προς την κατεύθυνση αυτή είναι η συμφωνία για υψηλότερα διόδια στους οδηγούς αυτοκινήτων που είναι περισσότερο ρυπογόνα. Τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συμφώνησαν στο συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο με ονομασία «Ευρωβινιέτα», το οποίο συν τοις άλλοις θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των μεγάλων οδικών δικτύων αλλά και στην μεγαλύτερη χρηματοδότηση των οδικών υποδομών σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτή η συμφωνία για τις νέες τιμές των διοδίων, με αυστηρότερους και ευρύτερους κανόνες και ένα νέο σύστημα αντιμετώπισης των εκπομπών CO2, είναι ένα κρίσιμο ζήτημα για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων κατά τις μεταφορές και την επίτευξη των κλιματικών στόχων σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία και τη Συμφωνία του Παρισιού» σχολίασε ο Πορτογάλος Υπουργός Υποδομών και Στέγασης, Pedro Nuno Santos, του οποίου η χώρα κατέχει την ευρωπαϊκή προεδρία αυτό το εξάμηνο.

Η συγκεκριμένη νομοθεσία θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από το 2026 σε φορτηγά και μικρά λεωφορεία, ενώ σε περιπτώσεις που τα κράτη μέλη εφαρμόζουν ένα κοινό σύστημα όπως η «Ευρωβινιέτα» θα έχουν δύο επιπλέον έτη για να προσαρμόσουν ή να σταματήσουν την συγκεκριμένη νομοθεσία. Η νομοθεσία θα καλύπτει τις κύριες διαδρομές σε κάθε χώρα στις οποίες και πραγματοποιείται το μεγαλύτερο μέρος της διεθνούς κυκλοφορίας επαγγελματικών οχημάτων. Οι χώρες πάντως θα έχουν την δυνατότητα να εφαρμόζουν την βινιέτα και σε άλλα μέρη του δικτύου, με εξαίρεση τις αραιοκατοικημένες περιοχές.

Επιπλέον, τα κράτη-μέλη θα μπορούν να δημιουργούν ένα συνδυαστικό σύστημα-νομοθεσία για ορισμένους τύπους βαρέων οχημάτων με βάσην την απόσταση και τον χρόνο που καλύπτει το κάθε όχημα. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρχει και χρονογράφος, θα καταμετράται δηλαδή η απόσταση που καλύπτει ένα ρυπογόνο αυτοκίνητο. 

 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις