
Προσέχουμε για να έχουμε: προτιμάς αλλαγή ελαστικών ή προφυλακτήρα, καπό, μάσκα, μετώπη;
Προσέχουμε για να έχουμε: προτιμάς αλλαγή ελαστικών ή προφυλακτήρα, καπό, μάσκα, μετώπη
Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου απαιτεί χρήματα σε δύσκολους καιρούς
Είναι όμως προτιμότερο να φροντίσεις τα βασικά, αλλιώς ρισκάρεις μεγαλύτερα κόστη
Ελαστικά, αμορτισέρ και φρένα τα απαραίτητα για τη σωματική μας ακεραιότητα
Και βασική τουλάχιστον συντήρηση κινητήρα για να μη σου «μείνει στα χέρια»
Η συντήρηση ενός αυτοκινήτου απαιτεί χρήματα σε δύσκολους καιρούς
Έχουμε μιλήσει αρκετές φορές για την κατάσταση του στόλου των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας αλλά και την ηλικία του. Τα νούμερα είναι αποκαρδιωτικά: 17,5 έτη ο μέσος όρος ηλικίας. Και για την κατάσταση, ας μην το συζητήσουμε καλυτέρα: αρκεί να αναλογιστούμε ότι ο συχνότερος λόγος που μποτιλιαριζόμαστε στον Κηφισό, είναι τα ασυντήρητα παλιά αυτοκίνητα που - από ανάγκη - χρησιμοποιούν στην κατάσταση αυτή οι ιδιοκτήτες τους. Γιατί η αλήθεια είναι ότι κανένας δεν έχει τη διαστροφή να κυκλοφορεί με ένα «σαράβαλο», αν μπορεί να κυκλοφορεί με ένα νεότερο και πιο συντηρημένο όχημα. Όμως, οι καιροί που ζούμε, ειδικά στη χώρα μας - αλλά και διεθνώς - είναι από οικονομικής πλευράς… δύσκολοι.
Είναι όμως προτιμότερο να φροντίσεις τα βασικά, αλλιώς ρισκάρεις μεγαλύτερα κόστη
Είναι όμως τελικά προς το συμφέρον αυτού του μέσου οδηγού να δηλώσει απλά αδυναμία να αντεπεξέλθει στις ανάγκες συντήρησης, επειδή απλά τα «κουκιά δε βγαίνουν»; Ή μήπως με αυτόν τον τρόπο σαμποτάρει τον ίδιο του τον εαυτό αλλά και όσους βάζει μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Μήπως είναι προτιμότερο να φροντίζουμε τουλάχιστον τα βασικά, για να μην έχουμε σοβαρότερα συνεπακόλουθα; Μήπως δηλαδή, ενώ πάμε ανθρώπινα να γλιτώσουμε κάποια χρήματα - που δεν περισσεύουν όντως από τον οικογενειακό προϋπολογισμό - δημιουργούμε εν δυνάμει μεγαλύτερες «τρύπες» σε αυτόν;
Ελαστικά, αμορτισέρ και φρένα τα απαραίτητα για τη σωματική μας ακεραιότητα
Τα ελαστικά, τα αμορτισέρ και τα φρένα είναι σίγουρα τα βασικά και πλέον απαραίτητα για τη σωματική μας ακεραιότητα. Οπότε για αρχή να πούμε ότι αυτά, πραγματικά δεν «δικαιούμαστε» να τα παραμελούμε ποτέ. Στην περίπτωση που κάποιο από αυτά τα αναλώσιμα μέρη είναι αφημένο στην τύχη του, τότε είναι καλύτερο - προσωρινά έστω - να κλειδώνουμε το αυτοκίνητο μας και να θεωρούμε απλά ότι δεν είναι διαθέσιμο. Είναι πολλές οι περιπτώσεις - σύμφωνα με όσα εξιστορούν οι μηχανικοί - που τα φρένα «κλάταραν» γιατί είχαν να αλλαχτούν προ πολλών χιλιομέτρων. Το απλούστερο που μπορεί να συμβεί σε ένα τέτοιο σενάριο, είναι να φθαρούν και οι δισκόπλακες, οπότε να πρέπει μετά ο λογαριασμός να ανέβει αισθητά. Στη χειρότερη περίπτωση πάντως, τα πράγματα περιπλέκονται: η αυξημένη απόσταση που θα απαιτηθεί κάποια ανύποπτη στιγμή για να σταματήσει ένα όχημα με όλο και πιο μειωμένη απόδοση στα φρένα, μπορεί να συνεπάγεται μια αναπόφευκτη σύγκρουση με τον μπροστινό μας. Το ίδιο ακριβώς εννοείται ότι νομοτελειακά θα συμβεί και λόγω φθαρμένων ελαστικών που δεν αντικαταστάθηκαν στην ώρα τους, ή αντίστοιχα από «κλαταρισμένα» αμορτισέρ τα οποία έχουμε ακόμη από… εργοστασιακά.
Και βασική τουλάχιστον συντήρηση κινητήρα για να μη σου «μείνει στα χέρια»
Τότε, ο λογαριασμός πραγματικά εκτοξεύεται: το κόστος επισκευής μιας φανοποιείας που περιλαμβάνει προφυλακτήρα, μάσκα, μετώπη, καπό, και φανάρια εμπρός είναι σαφώς μεγαλύτερος. Και θα κληθεί να τον πληρώσει κάποιος που δεν είχε φροντίσει για την… απλούστερη αντικατάσταση των αναλώσιμων που αναφέραμε πριν. Αντίστοιχα, στο κομμάτι συντήρησης του κινητήρα, τα βασικά πρέπει να προνοούνται και εδώ: αν δεν αλλάζουμε φίλτρο βενζίνης, θα αναγκαστούμε κάποια στιγμή να αλλάξουμε τρόμπα βενζίνης. Και αν παρατήσουμε τα ιδία μπουζί… αιώνια, τότε μπορεί να χάσουμε τις εισπράξεις από μια δουλειά στην οποία δεν προλάβαμε ποτέ να πάμε λόγω… ακινητοποίησης.
Σχολιάστε |