
Tesla Model 3: Ο μοχλός φλας επιστρέφει μετά τις αντιδράσεις των οδηγών
Η Tesla κάνει πίσω σε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές αποφάσεις της.
Επίσημη επιστροφή με εργοστασιακή αναβάθμιση.
Σχεδιασμός με βάση το Model Y Juniper.
Τι σημαίνει για τους υπόλοιπους αγοραστές.
autoagora Team
Η Tesla κάνει πίσω σε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές αποφάσεις της
Η Tesla φαίνεται να κάνει πίσω σε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες σχεδιαστικές αποφάσεις της. Στο ανανεωμένο Model 3 Highland, που παρουσιάστηκε το 2023, οι παραδοσιακοί μοχλοί φλας αντικαταστάθηκαν από κουμπιά στο τιμόνι, ακολουθώντας το παράδειγμα των Model S και Model X. Η αλλαγή αυτή δεν έγινε δεκτή με ενθουσιασμό, καθώς χιλιάδες οδηγοί εξέφρασαν παράπονα για την εργονομία και την ασφάλεια που προσέφερε η παλιά λύση.
Επίσημη επιστροφή με εργοστασιακή αναβάθμιση
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επαναφέρει τον μοχλό φλας στο Model 3, αρχικά για την αγορά της Κίνας. Η επιλογή θα είναι διαθέσιμη τόσο στα καινούργια αυτοκίνητα όσο και ως retrofit για υπάρχοντες κατόχους, μέσω των Tesla Service Centers. Το κόστος της εγκατάστασης ορίστηκε στα 2.499 γουάν (περίπου 349 δολάρια), ενώ η Tesla δεσμεύεται να ανακυκλώνει τα παλιά εξαρτήματα ώστε να μειώσει το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Σχεδιασμός με βάση το Model Y Juniper
Ο νέος μοχλός φλας δεν είναι αντιγραφή του παλιού. Έχει επανασχεδιαστεί με πιο λεπτό και μοντέρνο προφίλ, εμπνευσμένο από το Model Y Juniper, και συνοδεύεται από νέο τιμόνι χωρίς τα κουμπιά που είχαν προκαλέσει αντιδράσεις. Η αναβάθμιση είναι ήδη διαθέσιμη για Model 3 Highland που κατασκευάστηκαν μετά τις 7 Φεβρουαρίου 2025, ενώ σύντομα θα επεκταθεί και σε όλα τα Highland.
Τι σημαίνει για τους υπόλοιπους αγοραστές
Δεδομένης της παγκόσμιας επιτυχίας του Model 3, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η λύση θα φτάσει και σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική τους επόμενους μήνες. Μέχρι τότε, aftermarket λύσεις όπως τα S3XY Stalks της Enhance Auto εξακολουθούν να καλύπτουν το κενό για όσους επιθυμούν παραδοσιακή αίσθηση στην οδήγηση. Η απόφαση της Tesla δείχνει ξεκάθαρα ότι η πίεση των χρηστών μπορεί να καθορίσει ακόμα και τον σχεδιασμό ενός από τα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα στον κόσμο.