Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Τι να κάνεις αν ο κινητήρας ανεβάσει επικίνδυνα θερμοκρασία ;
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Τι να κάνεις αν ο κινητήρας ανεβάσει επικίνδυνα θερμοκρασία ;

14/10/2022

Η υπερθέρμανση του κινητήρα δεν είναι μόνο καλοκαιρινό φαινόμενο. Ακόμα και τον χειμώνα υπάρχει κίνδυνος να δεις καπνούς να βγαίνουν από το καπό! Τι πρέπει να προσέχεις και τι να κάνεις αν η θερμοκρασία του κινητήρα πάει στα κόκκινα;

Όταν η θερμοκρασία του κινητήρα ανεβαίνει επικίνδυνα

Πόσες φορές έχεις δει σταματημένα αυτοκίνητα στην άκρη του δρόμο να στέκουν με ανοιχτό το καπό κι ατμός να βγαίνει από το μοτέρ τους ή να τρέχουν νερά στο κάτω μέρος; Η διάγνωση είναι υπερθέρμανση κινητήρα! Ναι, μπορεί να συμβαίνει πιο συχνά το καλοκαίρι, αλλά δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που λόγω κακής συντήρησης εμφανίζεται και τους πιο κρύους μήνες. Πάμε να δούμε γιατί μπορεί να συμβεί.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Λάθος συντήρηση, μποτιλιάρισμα και μακρινά ταξίδια!

Αν δεν έχεις ελέγχει τα «νερά» για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην είναι στο επιθυμητό επίπεδο. Η έλλειψη αυτή μπορεί να οδηγήσει σε υπερθέρμανση, μιας και το υγρό στο κύκλωμα δεν θα φτάνει ώστε να κρυώσει το κινητήρα. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να γίνει ακόμα πιο έντονο, όταν το αυτοκίνητο μπλεχτεί σε μποτιλιάρισμα.



Μιας και δεν υπάρχει επαρκή εισροή αέρα για να ψυχθεί ο κινητήρα και με το ψυκτικό υγρό να μην φτάνει για όλο το κύκλωμα, ο δείκτης της θερμοκρασίας μπορεί να ανέβει πολύ πιο γρήγορα κι απότομα. Βέβαια και σε περίπτωση ταξιδιού, η ανεπάρκεια «νερού» θα προκαλέσει πρόβλημα. Εδώ μπορεί να υπάρχει αρκετός αέρας, αλλά η συνεχής τάση στον κινητήρα θα φέρει την θερμοκρασία στο όριο.
 

Πως συμπεριφέρεται ο κινητήρας ανάλογα τη θερμοκρασία του;

Όταν ξεκινάς το πρωί ένα κινητήρα, η θερμοκρασία του μπορεί να έχει πέσει ακόμα και κάτω από τους 10 βαθμούς, κάτι που σημαίνει ότι είναι αρκετά κρύος. Θα πρέπει να αποφύγεις να ανεβάσεις υψηλές στροφές και να επιταχύνεις απότομα. Αν πατάς τέρμα το γκάζι με το που βάζεις μπροστά, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι προκαλείς εσωτερική φθορά στο μοτέρ, μειώνοντας τη ζωή των εξαρτημάτων του. Όταν η θερμοκρασία φτάσει στους 90 βαθμούς, τότε ο κινητήρας είναι στο τέλειο σημείο.



Συνήθως ακούγεται πιο στρωτός και μπορείς να τον πιέσεις στο όριο, με το ψυχτικό υγρό να τον κρατάει σε ισορροπία, στέλνοντας στο κύκλωμα την κατάλληλη ποσότητα. Αν το οργανάκι ακουμπήσει την κόκκινη περιοχή ή τους 130 βαθμούς, τότε τα πράγματα είναι κρίσιμα και υπάρχει πρόβλημα. Αν συνεχίσεις να οδηγάς, τότε κινδυνεύεις να πάρεις το μοτέρ στο χέρι.
 

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε