autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Το Leasing στο 60% των πωλήσεων: Είναι σωστή τάση ή το θεωρείς υπερεκτιμημένο;

Το Leasing στο 60% των πωλήσεων: Είναι σωστή τάση ή το θεωρείς υπερεκτιμημένο;

Το Leasing στο 60% των πωλήσεων: Είναι σωστή τάση ή το θεωρείς υπερεκτιμημένο;

31/7/2025

«Σκαρφάλωσε από το 50% στο 60% μέσα σε 8 χρόνια, από το 2015.
Προτίμηση ακόμη και από ιδιώτες, έχουν όλα τα έξοδα χρήσης συγκεντρωμένα.
Περίεργο για κάποιους, να μην τους ανήκει το αυτοκίνητο «τους».
Όμως το ίδιο ισχύει πρακτικά και με τα σπίτια που νοικιάζουν για να μείνουν.

autoagora Team

«Σκαρφάλωσε από το 50% στο 60% μέσα σε 8 χρόνια, από το 2015

Η αυτοκίνηση αλλάζει και μεταβάλλεται, όπως τα πάντα άλλωστε στην οικονομία αλλά και στην κοινωνία που ζούμε. Οι ραγδαίες αλλαγές στην τεχνολογία, έχουν φέρει «τα πάνω κάτω» και στον κλάδο του αυτοκινήτου, και έννοιες όπως η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση αποτελούν μέρος της τεράστιας μετάβασης που ήδη συντελείται. Το αυτοκίνητο αλλάζει όμως όχι μόνο τεχνολογικά και σαν προϊόν. Αλλάζει και ο τρόπος που το χρησιμοποιούμε, αλλά ακόμη και ο τρόπος με τον οποίο το αποκτούμε. Τρανό παράδειγμα για αυτό το τελευταίο σημείο,  αποτελεί το γεγονός ότι η μέθοδος του Leasing έχει πλέον γίνει ο κανόνας και όχι η εξαίρεση, όταν αναφερόμαστε στους τρόπους απόκτησης ενός αυτοκινήτου.

Το έτος 2015 αποτέλεσε το ορόσημο της απόλυτης ισορροπίας στις πωλήσεις νέων οχημάτων: Το 50% αυτών επί Ευρωπαϊκού εδάφους πραγματοποιήθηκε με τον… παραδοσιακό τρόπο της αγοράς και το υπόλοιπο 50% με τη μέθοδο της μακροχρόνιας μίσθωσης. Έκτοτε, το Leasing άρχισε να «παίρνει κεφάλι», και όπως αναμενόταν να κερδίζει όλο και μεγαλύτερο κομμάτι στην πίτα των πωλήσεων. Αποτέλεσμα: Πλέον η μίσθωση υπερτερεί της αγοράς και μάλιστα ξεκάθαρα, με ένα ποσοστό της τάξης του 60%.

Προτίμηση ακόμη και από ιδιώτες, έχουν όλα τα έξοδα χρήσης συγκεντρωμένα

Πέρα από τις επιχειρήσεις ή τους ελευθέρους επαγγελματίες, όπου έχουν ξεκάθαρα κάθε οικονομικό συμφέρον να περνάνε ένα αυτοκίνητο στα έξοδα τους, ακόμη και οι ιδιώτες πλέον αρχίζουν και αυτοί να προτιμούν τη συγκεκριμένη μέθοδο απόκτησης. Ο λόγος, πέραν της συνήθειας που έχουμε όλοι να ακλουθούμε τις τάσεις (για πιο σίγουρα),  είναι ότι στο ποσό της μηνιαίας δόσης που αφορά μια μακροχρόνια μίσθωση, συμπεριλαμβάνονται νοικοκυρεμένα και προϋπολογισμένα και όλα τα έξοδα χρήσης.
Πέρα από το κόστος κτήσης (απόκτησης, δηλαδή το πόσο κοστίζει να αποκτήσω ένα αυτοκίνητο, να το παρκάρω και να το χαζεύω), μια σωστή και εμπεριστατωμένη έρευνα αγοράς, θα πρέπει να συνυπολογίσει και το κόστος χρήσης. Εκεί είναι που το Leasing αποκτά ένα ξεκάθαρο πλεονέκτημα, έχοντας πρακτικά υπολογισμένα τα πάντα.

Περίεργο για κάποιους, να μην τους ανήκει το αυτοκίνητο «τους»

Από τις πληρωμές για τις απαιτούμενες και προκαθορισμένες ανάγκες συντήρησης ενός οχήματος, μέχρι τα ασφάλιστρα (ιδίων μάλιστα ζημιών), έως τα τέλη κυκλοφορίας και την αντικατάσταση ελαστικών. Με τον τρόπο αυτό, και μην έχοντας να ανησυχεί πρακτικά για τίποτα, ακόμη κι ένας ιδιώτης, έχει το κεφάλι του ήσυχο, ότι δεν θα χρειάζεται να υπολογίζει κάθε φορά τι άλλα έξοδα χρειάζεται για να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο του. Και επίσης, εξίσου σημαντικό, δεν θα στεναχωρηθεί ιδιαίτερα για μια βλάβη μετά το πέρας της εγγύησης, ή για την αποκατάσταση φανοποιείας για μια ζημιά για την οποία ευθύνεται ο ίδιος.

Το σημείο το οποίο μόνο αποτελεί «σκιά» για κάποιους, είναι ότι πρακτικά το αυτοκίνητο δε σου ανήκει: Δεν θα αποφασίσεις εσύ τι θα το κάνεις στο τέλος της μίσθωσης, αν δεν έχεις προβλέψει την «εξαγορά» του, όπως και δεν θα έχεις ποτέ πρακτικά την αίσθηση ότι σου ανήκει, αφού όντως δεν αποτελεί περιουσιακό σου στοιχείο.

Όμως το ίδιο ισχύει πρακτικά και με τα σπίτια που νοικιάζουν για να μείνουν

Το αυτοκίνητο αυτό ανήκει στην χρονομισθωτική εταιρία, και εσύ απλά το χρησιμοποιείς. Όμως το ίδιο δεν ισχύει στην πράξη και για τα σπίτια στα οποία κατοικούν όσοι δεν είναι ιδιοκτήτες κάποιου ακινήτου;
Στο εξωτερικό μάλιστα ο όρος ”Lease” χρησιμοποιείται και στο Real Estate ευρύτατα, αφού ουσιαστικά έχει την ίδια σημασία: Να χρησιμοποιείς κάποιο περιουσιακό στοιχείο για να ικανοποιείς τις ανάγκες διαβίωσης σου, σαν να είναι δικό σου, με υποχρέωση να το προσέχεις για όσο καιρό θα είναι στην «κατοχή» σου. Δεν θα αποτελέσει ποτέ δική σου περιουσία, αλλά από την άλλη θα έχεις πάντα την ελευθερία να το αντικαταστήσεις εύκολα και συνοπτικά για ένα άλλο που στην πορεία θα είναι καλύτερο ή πιο καινούργιο.

TOYOTA
OPEL