.jpg)
Volkswagen: Πατέντα για ρύθμιση λειτουργιών με τα μάτια!
Η VW κατοχύρωσε την πατέντα
Ο οδηγός θα κοιτάει τη λειτουργία που θέλει και μετά θα την ενεργοποιεί με ένα διακόπτη στο τιμόνι
Το σύστημα θα μπορεί να λειτουργεί και με τη φωνή
Αντί για πολλά μπουτόν, ένα κεντρικό σύστημα για τη διαχείριση των λειτουργιών
autoagora Team
Η VW κατοχύρωσε την πατέντα
Μια νέα πατέντα της Volkswagen υπόσχεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι οδηγοί αλληλεπιδρούν με βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα η ενεργοποίηση των φώτων.
Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, που κατατέθηκε στη Γερμανία από τη VW στις αρχές του μήνα, δεν σχετίζεται ούτε με τα παραδοσιακά φυσικά μπουτόν, ούτε με τα αισθητήρια αφής, τα οποία, όπως είναι γνωστό, η γερμανική εταιρεία έχει αποφασίσει να αποσύρει από τα μελλοντικά της μοντέλα.
Ο οδηγός θα κοιτάει τη λειτουργία που θέλει και μετά θα την ενεργοποιεί με ένα διακόπτη στο τιμόνι
Η νέα πατέντα της Volkswagen εισάγει έναν πρωτοποριακό τρόπο αλληλεπίδρασης του οδηγού με βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, χρησιμοποιώντας συνδυασμό τεχνολογίας παρακολούθησης ματιών (eye-tracking) και έναν απλό διακόπτη στο τιμόνι.
Πιο συγκεκριμένα, το σύστημα προβλέπει έναν γενικής χρήσης διακόπτη τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, ο οποίος θα λειτουργεί σε συνεργασία με έναν αισθητήρα που εντοπίζει την κατεύθυνση του βλέμματος του οδηγού, τοποθετημένο στο κέντρο του ταμπλό.
Ο τρόπος λειτουργίας είναι απλός αλλά εντυπωσιακός:
Ο οδηγός κοιτάζει τη λειτουργία που θέλει να ενεργοποιήσει – για παράδειγμα, τους προβολείς ή τους υαλοκαθαριστήρες – το σύστημα αναγνωρίζει πού εστιάζει το βλέμμα του, και έπειτα (ο οδηγός) ενεργοποιεί τη συγκεκριμένη λειτουργία μέσω του διακόπτη στο τιμόνι.
Επιπλέον, η πατέντα περιλαμβάνει και ενσωμάτωση φωνητικού ελέγχου, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να εκτελεί εντολές χωρίς να απομακρύνει το βλέμμα από τον δρόμο.
Αντί για πολλά μπουτόν, ένα κεντρικό σύστημα για τη διαχείριση των λειτουργιών
Το σύστημα που περιγράφει η Volkswagen σίγουρα προκαλεί ενδιαφέρον, τόσο σε επίπεδο καινοτομίας όσο και πρακτικότητας. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, η νέα αυτή προσέγγιση θα μειώσει σημαντικά την ανάγκη για πλήκτρα και φυσικούς διακόπτες στο ταμπλό, προσφέροντας ένα πιο καθαρό και απλό εσωτερικό, ενώ παράλληλα θα επιτρέπει στον οδηγό να διαχειρίζεται πολλές λειτουργίες μέσω ενός και μόνο κεντρικού μηχανισμού.
Προς το παρόν, η Volkswagen δεν έχει ανακοινώσει αν ή πότε σκοπεύει να ενσωματώσει το σύστημα αυτό στην παραγωγή. Παρότι η ιδέα δείχνει ελπιδοφόρα, η υλοποίησή της στα μοντέλα της εταιρείας φαίνεται να απέχει ακόμα, και δεν θα πρέπει να αναμένουμε άμεση εφαρμογή.