autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
Test Συνεργείων 2025 VW: Το δυσκολότερο ραντεβού που έχουμε καταγράψει

Test Συνεργείων 2025 VW: Το δυσκολότερο ραντεβού που έχουμε καταγράψει

11/12/2025

16 κλήσεις, μία εβδομάδα στο τηλέφωνο: ένα απλό ραντεβού έγινε μαραθώνιος.
Χωρίς καθαρή ενημέρωση: τιμή service που άλλαζε από κλήση σε κλήση.
414,65€ για μικρό Service: από τα 133€ στα… τριπλάσια.
Καλή τεχνική επίδοση (87% εύρεση βλαβών) – αλλά όλα τα υπόλοιπα μέτρησαν αρνητικά.

autoagora Team

16 κλήσεις, μία εβδομάδα στο τηλέφωνο: ένα απλό ραντεβού έγινε μαραθώνιος

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Autoagora ξεκίνησε τα test συνεργείων στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία της κάθε μάρκας. Σε αυτή τη διαδικασία, βρίσκουμε ιδιώτες-αναγνώστες μας, οι οποίοι προτίθενται να διαθέσουν το αυτοκίνητο τους για τις ανάγκες των test που διενεργούμε. Σε αντάλλαγμα, πληρώνουμε εμείς το κόστος του Service. Αν θέλετε να λάβετε και εσείς μέρος με το αυτοκίνητο σας και να κερδίσετε το service του αυτοκινήτου σας δηλώστε συμμετοχή εδώ. Κατά την διάρκεια του test, ο ιδιώτης είναι παρόν σε όλη την διαδικασία και αυτή είναι η μόνη του υποχρέωση.

Εμείς, λοιπόν, κλείνουμε το ραντεβού με την αντιπροσωπεία για λογαριασμό του ιδιώτη. Στην συνέχεια, εφόσον εν παρουσία του (και κατόπιν βιντεοσκόπησης) έχουμε δημιουργήσει κάποιες -ίδιες για όλες τις μάρκες- εύκολα επισκευάσιμες βλάβες από αυτές που αφορούν τους ελέγχους που υπόσχονται πως κάνουν, πηγαίνουμε στο συνεργείο.

Φέτος προσπαθήσαμε να κλείσουμε ραντεβού στα κεντρικά της VW, μια διαδικασία πολύ τυπική και συγκεκριμένη, την οποία ακολουθούμε με όλα τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Ενώ λοιπόν στα περισσότερα συνεργεία είναι εύκολη και γρήγορη (άλλοι κάνουν καμπάνιες για να μαζέψουν πελάτες), στην VW αποτέλεσε ένα γολγοθά που ακόμα και μετά από 100 test συνεργείων δεν έχουμε ξανασυναντήσει κάτι αντίστοιχο.

Παρακάτω παρουσιάζεται η συνολική επίδοση του test συνεργείου της VW, με βάση επιμέρους τομείς που θα αναλύσουμε εκτενώς στην συνέχεια:
 

Εύρεση Βλαβών 87%
Ποιοτικός έλεγχος 20%
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά 390 €
Τιμή που πληρώσαμε 414,65 €
Χρόνος Services 30 ώρες
Τελική Βαθμολογία 64,6%
 
Αρχικά, εφόσον είχαμε όλα τα στοιχεία του αυτοκίνητου από τον ιδιώτη (πλέον χρειάζονται άδεια κυκλοφορίας, χλμ. κ.α.) καλέσαμε τα κεντρικά της VW για να κλείσουμε ραντεβού σε ένα από τα καταστήματα τους. Την πρώτη ημέρα, λοιπόν, προσπαθήσαμε 4 φορές να κλείσουμε ραντεβού (σε 4 διαφορετικές στιγμές από τις 9:00-16:00), και σε καμία δεν καταφέραμε να μιλήσουμε. Τη δεύτερη μέρα αλλάξαμε στρατηγική, μας ενδιέφερε να καταλάβουμε γιατί δεν απαντάνε. Καλέσαμε αρχικά στην έκθεση για να μας συνδέσουν, κάτι που δεν συνέβη λέγοντάς μας πως πρέπει να καλέσουμε στο συνεργείο.

Όταν τους είπαμε πως δεν μπορούμε να βγάλουμε γραμμή στο συνεργείο, δεν μας απάντησαν τι να κάνουμε και απλά μας είπαν να ξαναπροσπαθήσουμε. Φυσικά προσπαθήσαμε και άκρη δεν βγάλαμε. Έτσι καλέσαμε σε ένα άλλο συνεργείο τους, με στόχο να μας το κλείσουν αυτοί στο συνεργείο που θέλαμε στο Μαρούσι. Στην πρώτη κλήση στο τηλεφωνικό κέντρο, ενώ ούτε αυτό δεν απάντησε, ο τηλεφωνητής μας ζήτησε να αφήσουμε στοιχεία για να επικοινωνήσουν μαζί μας, πράγμα που όντως αυτή τη φορά έγινε. Αυτοί με την σειρά τους μας είπαν πως δεν μπορούν να μας κλείσουν για άλλο συνεργείο και πως πρέπει να μιλήσουμε απευθείας με το Μαρούσι.

Πρέπει να σημειωθεί η μεγάλη ταλαιπωρία, αφού κάθε κλήση που είτε μιλάγαμε είτε όχι δεν κράταγε λιγότερο από 10 λεπτά, ενώ κάποιες φτάσανε και τα 20 λεπτά. Τώρα πολλαπλασιάστε το με όσες φορές σας γράφουμε πως καλέσαμε να κλείσουμε ραντεβού. Εφόσον δεν βγάλαμε ούτε έτσι άκρη, αλλάξαμε πάλι στρατηγική και καλέσαμε πάλι στην έκθεση, ώστε να μας συνδέσουν από εκεί, αφού το συνεργείο δεν απαντούσε. Την 3η ημέρα μετά από αυτή την ταλαιπωρία, καταφέραμε να μιλήσουμε (φυσικά μετά από 15 λεπτά νέας αναμονής) με το συνεργείο. Στην συνέχεια όμως, θα ακολουθούσαν κι άλλες 8 κλήσεις, σύνολο 16.

Χωρίς καθαρή ενημέρωση: τιμή service που άλλαζε από κλήση σε κλήση

Κλείνουμε λοιπόν το ραντεβού και ρωτάμε το κόστος, όπως κάνουμε σε όλα τα test συνεργείων και ακριβώς όπως θα έκανε και ένας ιδιώτης. Εκεί ξεκίνησε μία ακόμη ταλαιπωρία, «θα σας καλέσουμε να σας πούμε …». Εφόσον πέρασαν 2 εργάσιμες ημέρες (ενδιάμεσα και Σαββατοκύριακο) καλέσαμε εμείς με το ίδιο κόλπο που είχαμε ανακαλύψει νωρίτερα (μέσω της έκθεσης) και ύστερα από 20 λεπτά αναμονής μας είπαν το κόστος το οποίο ήταν μόλις 133 ευρώ.

Εντυπωσιασμένοι από το χαμηλό κόστος, αλλά πλέον μετά από μία εβδομάδα συνεχών τηλεφωνικών μας πιέσεων κλείσαμε το ραντεβού και μάθαμε την τιμή. Όμως, φυσικά ο ιδιώτης πλέον δεν μπορούσε (όπως φανταζόμαστε θα συνέβαινε και στον οποιοδήποτε πελάτη), επομένως ακυρώσαμε το ραντεβού -αυτό που ήταν με ένα Golf του 2018- και προχωρήσαμε με τον επόμενο ιδιώτη που επικοινώνησε, ο οποίος είχε ένα Polo του 2014. Αυτή τη φορά αλλάξαμε συνεργείο, αλλά μείναμε στα κεντρικά και πήγαμε στο συνεργείο στα Νότια προάστια. Ξεκινήσαμε λοιπόν και εδώ με περίσσιο θάρρος να κλείσουμε ραντεβού, αλλά και εδώ συναντήσαμε πολλές δυσκολίες.

Άλλες 8 κλήσεις χρειάστηκε να γίνουν μέχρι να κλειστεί το ραντεβού για Service, που στις περισσότερες η αναμονή ξεπέρναγε τα 10 λεπτά. Οι κλήσεις όλες έγιναν την ίδια ημέρα, κάτι που μας κάνει να αναρωτιόμαστε εάν κάποιος που θέλει να πάει το αυτοκίνητο του για Service έχει να διαθέσει τόσο πολύ χρόνο. Στην συνέχεια ζητήσαμε το κόστος ακούγοντας την ίδια απάντηση («δεν μπορούμε να σας δώσουμε το κόστος, θα σας καλέσουμε»). Μετά από 3 ημέρες κλήσεων μας, τελικά μας καλέσανε και μας είπανε πως το κόστος είναι 390 ευρώ και αφορά το μεγάλο Service. Φυσικά, τους είπαμε πως δεν ζητήσαμε μεγάλο Service αλλά μικρό, επομένως θα θέλαμε κόστος για το μικρό Service.

Απάντηση τελική δεν πήραμε. Πήγαμε λοιπόν με τον ιδιώτη να κάνουμε service στο αυτοκίνητο, αλλά εκεί μας περίμενε μία ακόμη ταλαιπωρία, καθώς το αυτοκίνητο είχε ανάκληση για τον αερόσακο του οδηγού. Γιατί τονίζουμε πως πρόκειται για τον αερόσακο του οδηγού; Γιατί είναι μια διαδικασία βάλε-βγάλε που οι συνεργάτες μας λένε πως δεν χρειάζεται περισσότερα από 45 λεπτά. Η αντικατάσταση του αερόσακου του συνοδηγού είναι μία άλλη ιστορία καθώς θα πρέπει να ξηλωθεί όλο το ταμπλό. Εφόσον επιβεβαιώσαμε πως πρόκειται για αυτόν του οδηγού, μας είπαν πως πρέπει να κρατήσουν το αυτοκίνητο μέσα. Αφού φέραμε αντιρρήσεις πως δεν θα θέλαμε να κλείσουν το αυτοκίνητο μέσα για μία τέτοια εργασία, αυτό δεν κατέστη δυνατό.

Προς τιμή τους δεν παρακάμψανε την διαδικασία, όπως ζητήσαμε, να αφήσουν την ανάκληση και να κλείσουμε ένα άλλο ραντεβού για την ανάκληση που εκκρεμούσε χρόνια. Μας εξήγησαν πως εάν δεν κάνουν την ανάκληση δεν θα αναλάβουν το αυτοκίνητο. Τώρα κανονικά και εφόσον δώσαμε αριθμό κυκλοφορίας με αριθμό πλαισίου, θα έπρεπε να μας ενημερώσουν τηλεφωνικά για την ανάκληση, πράγμα που δεν έγινε.

Εμείς από μεριά μας, αφήσαμε το αυτοκίνητο και φύγαμε. Πρέπει να υπογραμμιστεί πως και από κοντά ζητήσαμε να γίνει το μικρό Service στο αυτοκίνητο. Την επόμενη ημέρα αργά το μεσημέρι, το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο. Κλείσαμε λοιπόν ραντεβού να το παραλάβουμε με τον ιδιώτη. Πρέπει να σημειωθεί επίσης πως δεν δόθηκε αυτοκίνητο αντικατάστασης, επομένως αναγκαστήκαμε να πληρώσουμε ταξί.

414,65€ για μικρό Service: από τα 133€ στα… τριπλάσια

Η όλη εμπειρία δεν είχε μόνο ταλαιπωρία, αλλά και παρανόηση με την τιμή. Την επόμενη ημέρα που πήγαμε να πάρουμε το αυτοκίνητο και έχοντας διευκρινίσει και στο συνεργείο από κοντά πως θέλουμε μικρό service «λάδια – φίλτρα» (θυμηθείτε πως το κατάστημα στα βόρεια προάστια μας έδωσαν τιμή 133 ευρώ για την ίδια εργασία), μας ανακοινώθηκε το ποσό των 414,65 ευρώ για Service σε ένα Polo 10ετίας. Στο τιμολόγιο που έχουμε στα χέρια μας, μας έχουν χρεώσει τον έλεγχο που έκαναν 27,20 ευρώ, ενώ 80 ευρώ μας έχουν χρεώσει την αλλαγή μπουζί, κάτι που δεν ζητήσαμε και ούτε μας ενημέρωσαν πως πρέπει να αλλαχτούν.

Έχοντας περιγράψει όλα όσα συνέβησαν, δικαιολογείται η χαμηλή βαθμολογία στον ποιοτικό έλεγχο:

 

Ποιοτικός έλεγχος VW 2025
Πιστοποιητικό Ελέγχου OXI
Αναφορά προβλημάτων OXI
TestDrive ΝΑΙ
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός ΝΑΙ
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού OXI
Χώρος αναμονής & Συνεργείου OXI
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service ΝΑΙ
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία ΝΑΙ
Συνολική Βαθμολογία 20%
 
Επεξήγηση κάθε τομέα του ποιοτικού ελέγχου:

Χρόνος κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.
Στην Πράξη:  Ουσιαστικά, χρειάστηκαν περισσότερες από 16 κλήσεις, μία εβδομάδα και τεράστια αναμονή από πλευράς μας ώστε να κλείσουμε ένα απλό ραντεβού για μικρό Service.

Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε, έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.
Στην Πράξη: Δεν δόθηκε χαρτί με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποιήθηκαν, παρότι υπήρξε χρέωση (27,20 ευρώ) για την διαδικασία αναγνώρισης βλαβών από μεριά τους. Δεν υπάρχει τρόπος να βεβαιωθεί ο πελάτης πως έχουν ελεγχθεί όλα τα απαραίτητα σημεία στο αυτοκίνητό του.

Αναφορά Προβλημάτων: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει ο συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.
Στην πράξη: Δεν υπήρξε αναλυτική γραπτή αναφορά προβλημάτων. Στην πραγματικότητα ο πελάτης μπορεί μόνο να υποθέσει ποια ήτανε τα προβλήματα με βάση την απόδειξη. Παρόλα αυτά υπάρχει πιστοποιητικό εργασιών με τις γενικότερες εργασίες που έγιναν στο αυτοκίνητο (π.χ. αλλαγή λαδιών, αντικατάσταση μπουζί).

Χώρος αναμονής & συνεργείου: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.
Στην πράξη: Το συνεργείο ήταν καθαρό, οργανωμένο και με χώρο αναμονής για τους πελάτες του.

Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.
Στην πράξη: Πραγματοποιήθηκε Test Drive στο αυτοκίνητο. Μία διαδικασία απολύτως απαραίτητη για να παραδοθεί με σιγουριά πως λειτουργεί σωστά.

Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.
Στην Πράξη: Ο μηχανικός ασχολήθηκε επαρκώς μαζί μας.
 
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία:. Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.
Στην πράξη: Αυτός ήταν ο κύριος παράγοντας που επηρέασε την βαθμολογία στον ποιοτικό έλεγχο. Ο τεράστιος χρόνος αναμονής και προσπάθειας από μεριάς μας για να κλείσουμε ένα Service σίγουρα δεν είναι κάτι που αναμένει ο πελάτης. Σίγουρα, οι παραπάνω από 16 κλήσεις και οι ώρες πάνω από το τηλέφωνο θα δημιουργούσαν απρόβλεπτη ταλαιπωρία σε οποιονδήποτε, όπως και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο χρειάστηκε απρόοπτα να «μείνει μέσα», λόγω της ανάκλησης. Αυτό θα δικαιολογούταν αν χρειαζόταν κάποια χρονοβόρα διαδικασία/επισκευή ή αν έστω παρεχόταν όχημα αντικατάστασης.

Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok.
Στην Πράξη: Υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service που πραγματοποιήσαμε για την παραλαβή του οχήματος.

Καλή τεχνική επίδοση (87% εύρεση βλαβών) – αλλά όλα τα υπόλοιπα μέτρησαν αρνητικά

Στα υπόλοιπα, λοιπόν, αν και ο ποιοτικός έλεγχος είναι πολύ χαμηλά με βαθμολογία 30%,  βρήκανε τις περισσότερες βλάβες που κρύψαμε. Μέσα σε αυτό το απαιτητικό πλαίσιο που θέτουμε δημιουργώντας επίτηδες επισκευάσιμες βλάβες στο αυτοκίνητο, η επίδοση της VW στο ζήτημα της εύρεσης των βλαβών ήταν πραγματικά καλή. Το συνεργείο εντόπισε το 87% των ζητημάτων που δημιουργήσαμε παρουσία του ιδιώτη, στα σημεία που κάθε συνεργείο οφείλει να ελέγχει σε ένα τακτικό Service.

Πρέπει να διευκρινιστεί πως οι βλάβες αυτές, όπως πάντοτε, δεν ήταν ούτε περίπλοκες ούτε κρυμμένες με τρόπο που να απαιτεί εξειδικευμένη διάγνωση. Ήταν αντιπροσωπευτικές της καθημερινότητας ενός οχήματος δέκα και πλέον ετών και αφορούσαν σημεία που όλοι οι τεχνικοί θα έπρεπε να εντοπίζουν με σχετική ευκολία. Σε αντιπαράθεση με τον μέσο όρο όλων των συνεργείων για το προηγούμενο έτος –που ανέβηκε λόγω των test μας στο 70% –  αποδεικνύεται πως το τεχνικό προσωπικό της μάρκας κινείται σε ικανοποιητικό επίπεδο και σε πολλές περιπτώσεις ανώτερο του ανταγωνισμού.

Θυμίζουμε πως σκοπός αυτών των test δεν είναι η ανάδειξη λαθών και επίπληξη του εκάστοτε συνεργείου, αλλά η βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη στα συνεργεία της χώρας μας μέσα από πιο προσεκτική εξυπηρέτηση και ελέγχους. Έτσι, αναγνωρίζουμε την επίδοση της VW στον παραπάνω τομέα, καθώς είναι ο σημαντικότερος για ένα συνεργείο και με βάση αυτόν αξιολογείται η ικανότητα του προσωπικού να εντοπίζει προβλήματα ώστε να διατηρήσει το όχημα ασφαλές και αξιόπιστο. Όσο καλή και να είναι η εμπειρία στους υπόλοιπους τομείς, δεν μπορεί να θεωρηθεί καλό συνεργείο αν δεν μπορεί να ανταποκριθεί στον λόγο που οι οδηγοί το επισκέπτονται.

Είναι, όμως, η καλή επίδοση στην εύρεση βλαβών αρκετή για να παραβλέψει κανείς την παραπάνω ταλαιπωρία;
 

Οι 30 έλεγχοί που πρέπει να κάνουν οι εταιρείες
Ηλεκτρονικός έλεγχος οχήματος μέσω διαγνωστικού μηχανήματος. Η VW το 2025 Βρήκε το 87%  των βλαβών που της κρύψαμε
Κολάρα και σφιγκτήρες συστήματος ψύξης για τυχόν διαρροές,
Ψυγείο και δοχείο διαστολής συστήματος ψύξης,
 
Ημιαξόνια – φούσκες (οπτικά)
Εξωτερικούς ιμάντες κίνησης,
Στάθμη λαδιών κινητήρα,
Στάθμη λαδιών κιβωτίου ταχυτήτων,
Στάθμη υγρού φρένων και αίσθηση πεντάλ φρένων,
Λειτουργία συμπλέκτη-κιβωτίου και αίσθηση πεντάλ συμπλέκτη,
Σύστημα διεύθυνσης-ανάρτησης (Οπτικά)
Δίσκους και θερμουίτ φρένων,
Δίκτυο σωληνώσεων φρένων,
Χειρόφρενο, συρματόσχοινα και σύνδεσμοι,
Σύστημα πλύσης παρμπρίζ και εμπρόσθιων φανών,
Μάκτρα και βραχίονες υαλοκαθαριστήρων,
Φώτα και φλας, 
Λειτουργία διακοπτών στο ταμπλό, πλαφονιέρας και κόρνας,
Πόρτες,
Εξάτμιση και καταλύτη (Οπτικά)
Σύστημα κλιματισμού για ψυκτική απόδοση,
Σύστημα ανάφλεξης, μπαταρίας,
Πέλμα και πίεση ελαστικών συν της ρεζέρβας,
 
Συνοψίζοντας, το test συνεργείου της VW ανέδειξε μια καλή τεχνική επίδοση στην εύρεση βλαβών, αλλά συνοδεύτηκε από σημαντική ταλαιπωρία σε όλα τα υπόλοιπα στάδια της διαδικασίας. Η δυσκολία στην τηλεφωνική επικοινωνία, οι μεγάλες καθυστερήσεις στον προγραμματισμό ραντεβού, η μη ξεκάθαρη ενημέρωση για κόστος και εργασίες, καθώς και η συνολική εμπειρία στο συνεργείο, οδήγησαν σε χαμηλή βαθμολογία ποιοτικού ελέγχου.

STOCKCENTER