
Volkswagen: Σκέψεις για ηλεκτρικά με range extender σε Ευρώπη και ΗΠΑ
H Volkswagen μελετά EV που θα εχουν μικρό κινητήρα για γεννήτρια.
Η τεχνολογία range extender είναι ευρέως διαδεδομένη στην Κίνα.
Η συζήτηση γύρω από τα REEV συνδέεται με την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το 2035.
Η προσέγγιση αυτή έχει ήδη τη στήριξη πολιτικών κύκλων στη Γερμανία.
autoagora Team
H Volkswagen μελετά EV που θα εχουν μικρό κινητήρα για γεννήτρια
Το ενδεχόμενο να φέρει ηλεκτρικά μοντέλα με τεχνολογία range extender στις αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών εξετάζει η Volkswagen, καθώς επανεκτιμά τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση ενόψει των αλλαγών στο ρυθμιστικό πλαίσιο και των πραγματικών συνθηκών χρήσης των EV.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο γερμανικός όμιλος μελετά ηλεκτρικά SUV και σεντάν που θα διαθέτουν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος δεν θα κινεί τους τροχούς αλλά θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται σημαντικά η συνολική αυτονομία, περιορίζοντας το άγχος φόρτισης σε μεγάλες αποστάσεις.
Η τεχνολογία range extender είναι ευρέως διαδεδομένη στην Κίνα
Η τεχνολογία range extender είναι ήδη ευρέως διαδεδομένη στην Κίνα, όπου οι καταναλωτές εμφανίζονται πιο δεκτικοί σε υβριδικές λύσεις μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής κίνησης. Αντίθετα, στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ η παρουσία της παραμένει περιορισμένη, ωστόσο οι μειωμένες επιδοτήσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και οι αργοί ρυθμοί ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης φαίνεται να αλλάζουν τα δεδομένα.
Η Volkswagen επιβεβαιώνει ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει προβλεφθεί στη μελλοντική ηλεκτρική αρχιτεκτονική του ομίλου, χωρίς ωστόσο να δεσμεύεται για άμεσο λανσάρισμα. Όπως σημειώνει, η τελική απόφαση για την εμπορική διάθεση τέτοιων μοντέλων σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση της αγοράς.
Η συζήτηση γύρω από τα REEV συνδέεται με την αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το 2035
Το θέμα εξετάζεται στο πλαίσιο της κατάρτισης του νέου πενταετούς επενδυτικού πλάνου της Volkswagen, το οποίο περιλαμβάνει αποφάσεις για νέα μοντέλα, εργοστάσια και τεχνολογίες όπως οι μπαταρίες, το λογισμικό και τα συστήματα ηλεκτροκίνησης. Περισσότερες λεπτομέρειες αναμένονται το επόμενο διάστημα.
Παράλληλα, η συζήτηση γύρω από τα range extender EV (REEV) συνδέεται άμεσα με την επικείμενη αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για την απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, καθώς η μετάβαση στην πλήρη ηλεκτροκίνηση προχωρά πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις.
Η προσέγγιση αυτή έχει ήδη τη στήριξη πολιτικών κύκλων στη Γερμανία
Σημειώνεται ότι τα οχήματα με range extender παραμένουν ηλεκτρικά στην καθημερινή χρήση, προσφέροντας μηδενικές εκπομπές κατά την κίνηση, με τον θερμικό κινητήρα να ενεργοποιείται μόνο όταν απαιτείται πρόσθετη ενέργεια. Η προσέγγιση αυτή έχει ήδη τη στήριξη πολιτικών κύκλων στη Γερμανία, ενώ ενδιαφέρον για παρόμοιες λύσεις έχουν εκφράσει και άλλοι κατασκευαστές, όπως η BMW και η Stellantis.
Η Volkswagen έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει μοντέλα range extender μέσω της Scout Motors στις Ηνωμένες Πολιτείες. Παραμένει ωστόσο ανοιχτό το αν η τεχνολογία θα υιοθετηθεί και από τα βασικά brands του ομίλου, όπως η Volkswagen και η Audi, στις δυτικές αγορές. Για την Κίνα, αντίστοιχα μοντέλα έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο έτος.

