Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
Φίλτρα αέρα: Ποια είδη υπάρχουν και ποιο να επιλέξω
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Φίλτρα αέρα: Ποια είδη υπάρχουν και ποιο να επιλέξω

31/8/2022

Το φίλτρο αέρος μπορεί να κοστίζει ελάχιστα σε σχέση με τα υπόλοιπα αναλώσιμα ενός αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την κατανάλωση, τις επιδόσεις και την ευρύτερη ζωή της μηχανής αν δεν του δοθεί η ιδιάζουσα σημασία.

Φίλτρα αέρα: Η αναπνοή του κινητήρα

Ο ρόλος του φίλτρου αέρα είναι αρκετός σημαντικός για την εύρυθμη λειτουργία ενός κινητήρα. Αφενός μεν το φίλτρο πρέπει να επιτρέπει την ροή του απαραίτητου όγκου αέρα στο μοτέρ και αφετέρου δε είναι υπεύθυνο για τη συγκράτηση της σκόνης, των διάφορων θραυσμάτων αλλά κι άλλων μικροσκοπικών σωματιδίων που είναι κίνδυνος-θάνατος για τα «εντόσθια» του κινητήρα.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Χάρτινα, γάζας, αφρώδες υλικό και συρμάτινα

Tα φίλτρα αέρα, κατά κύριο λόγο, κατασκευάζονται από τέσσερα διαφορετικά υλικά.

Τα περισσότερα που κυκλοφορούν στην αγορά και θεωρούνται αντικατάστασης είναι χάρτινα. Τα πλεονεκτήματα τους είναι ότι κοστίζουν ελάχιστα κι είναι αρκετά αποτελεσματικά στη συγκράτηση επιβλαβών σωματιδίων, αλλά δεν έχουν maximum απόδοση όσο αφορά τις επιδόσεις και δεν μπορούν να καθαριστούν.

Στη συνέχεια συναντάμε το φίλτρο γάζας, που επιτρέπει περισσότερη και καλύτερη ροή του αέρα, με αρκετά καλό φιλτράρισμα των σωματιδίων. Είναι πιο ακριβό από τα χάρτινα, αλλά δεν χρειάζεται αντικατάσταση όταν βρωμίσει, μιας και είναι πλενόμενο. Το μόνο που έχει να κάνει ο κάτοχος του αυτοκίνητου είναι να το ψεκάσει με ένα ειδικό λάδι ώστε να γίνει σαν καινούργιο.



Η τρίτη κατηγορία αποτελείται από αφρώδες υλικό κι έχει πιο «αγωνιστικές» εφαρμογές, αφού επιτρέπει μεγαλύτερη εισροή αέρα σε σχέση με τα υπόλοιπα, αλλά δεν φιλτράρει το ίδιο αποτελεσματικά λόγω των μεγάλων κενών που έχει.

Τέλος βρίσκουμε τα συρμάτινα φίλτρα που ουσιαστικά μοιράζονται τα ίδια χαρακτηριστικά με τα φίλτρα από αφρώδες υλικό, αλλά έχουν το πλεονέκτημα ότι καθαρίζονται πιο εύκολα.
 

Φίλτρο στη εργοστασιακή θέση, φιλτροχοάνη, βαρελάκι ή σκούπα

Στην αγορά εκτός από φίλτρα που μπαίνουν στο φιλτροκούτι, κυκλοφορούν ακόμα 3 aftermarket επιλογές για εισαγωγή αερά που υπόσχονται καλύτερη ροή αέρα με αποτέλεσμα την αύξηση της ιπποδύναμης. Ξεκινάμε με τη φιλτροχοάνη, η οποία είναι ένα φίλτρο σε σχήμα κώνου, που δημιουργεί ένα έντονο μπάσο θόρυβο και «τραβάει» μεγάλες ποσότητες αέρα, αλλά λόγω έλλειψη προστασίας από τη θερμοκρασία που βγαίνει από το κινητήρα, ειδικά στις πιο οικονομικές εφαρμογές, συνήθως δεν έχει το αναμενόμενο αποτέλεσμα.



Μια άλλη επιλογή είναι το λεγόμενο «βαρελάκι», το οποίο είναι κυλινδρικό φίλτρο που περιβάλλεται από θερμομονωτικό υλικό ώστε να μην επηρεάζεται από τη ζέστη του μοτέρ. Ταυτόχρονα δημιουργεί ένα φαινόμενο συμπίεσης, ώστε να εισέρχεται με περισσότερη πίεση ο αέρας στο εσωτερικό του κινητήρα. Τέλος υπάρχει η επιλογή της σκούπας, που έχει πάρει το όνομα της από το σχήμα της, και στο εσωτερικό διαθέτει ένα φίλτρο τύπου χοάνης. Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει να περάσει περισσότερος αέρας και με μεγαλύτερη ορμή στο μοτέρ.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

Σχετικες επιχειρησεις