Traction Control: Τι είναι και πως λειτουργεί?
Αποτελεί ένα από τα πιο διαδεδομένα συστήματα ασφαλείας, που εφοδιάζουν ένα αυτοκίνητο που βγαίνει από την γραμμή παραγωγής των βιομηχανιών. Πως ακριβώς λειτουργεί και τι προσφέρει στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου?
Σε μια εποχή που τα αυτοκίνητα έχουν γίνει πιο πολύπλοκα, με αμέτρητα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης, και όρους που οι πιο πολλοί αγνοούν, οι βιομηχανίες έχουν δημιουργήσει τεχνολογίες με γνώμονα την ασφάλεια στις μετακινήσεις μας. Το antispin (όπως έχουμε συνηθίσει να το λέμε στην χώρα μας) είναι ένα σύστημα που υπάρχει εδώ και κάμποσα χρόνια στην ζωή μας, αλλά είναι πολλοί ακόμα που δεν γνωρίζουν ποιος ο σκοπός του, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του. Ας δούμε μαζί παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το σύστημα ασφαλείας που μας επιβλήθηκε από την δεκαετία του 1980.
Ιστορία Traction Control
To Traction Control ήρθε στην ζωή μας περίπου 40 χρόνια πριν, είτε στην σημερινή μορφή του, είτε με κάποιες παραλλαγές. Πλέον είναι ένα σύστημα ασφαλείας που έχει μπει πολύ έντονα και στην κατασκευή μοτοσυκλετών, και έχει βοηθήσει τα μέγιστα στην αποφυγή ατυχημάτων.
Τα πρώτα χρόνια που βρεθήκαμε αντιμέτωποι με αυτή την τεχνολογία στο αυτοκίνητο, είχαμε και την επιλογή απενεργοποίησης του, θεωρώντας πως οι ικανότητες οδήγησης μας είναι σαφώς ανώτερες από ένα ηλεκτρονικό σύστημα. Πλέον (ευτυχώς) δεν έχουμε τέτοιες δυνατότητες, αφού οι βιομηχανίες δεν μας δίνουν την δυνατότητα αυτή, αφού η εξελιγμένη πλέον μορφή του, είναι τέτοια που ξεπερνά σε ικανότητες, ακόμα και τον πιο έμπειρο οδηγό. Ειδικά σε κινητήρες με σχετικά μεγάλη ιπποδύναμη το Traction Control είναι απολύτως αναγκαίο καθώς αποτρέπει το ακατάσχετο σπινάρισμα των τροχών.
Τι είναι το TCS και πως λειτουργεί
Το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης (Traction Control), είναι ουσιαστικά ο αντικαταστάτης του μπλοκέ διαφορικού που παλαιότερα χρησιμοποιούνταν κυρίως σε πισωκίνητο αυτοκίνητα. Σκοπός του είναι να διατηρήσει την πρόσφυση στο αυτοκίνητο, σε ελέγξιμα επίπεδα για τον οδηγό. Ουσιαστικά εμποδίζει το γλίστρημα των τροχών σε ολισθηρές επιφάνειες, ελέγχοντας μέσω αισθητήρων τα δεδομένα «σχέσης» των ελαστικών με το οδόστρωμα.
Οταν οι αισθητήρες αντιληφτούν την διαφορά περιστροφής του κάθε τροχού, τότε δίνεται εντολή από τον εγκέφαλο να επιβραδυνθεί ο τροχός που σπινάρει, και να αποκτήσει ξανά τη σωστή πρόσφυση στο οδόστρωμα, ώστε η πορεία του αυτοκινήτου να είναι ελεγχόμενη. Οταν και μετά την επέμβαση του εγκεφάλου, το σπινάρισμα συνεχίζει να υφίσταται τότε ο ECU επεμβαίνει στο ηλεκτρονικό γκάζι μειώνοντας τις στροφές λειτουργίας του μοτέρ. Σε πολλές περιπτώσεις δεν αρκεί ούτε αυτή η επέμβαση, κι έτσι δίνετε εντολή και στο σύστημα πέδησης να φρενάρει τους τροχούς ώστε να αποκτήσουμε την απαραίτητη πρόσφυση. ...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Σχολιάστε |