Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos
422
σχόλια
Διπλά λεφτά πληρώσαμε στα κεντρικά της Hyundai – 330 ευρώ για ένα απλό service

Διπλά λεφτά πληρώσαμε στα κεντρικά της Hyundai – 330 ευρώ για ένα απλό service

Διαβάστηκε από 32940 αναγνώστες - 22/2/2024

330 ευρώ η Hyundai, 160 ευρώ η Toyota για το ίδιο service!
Μας χρέωσαν και 50% παραπάνω από όσα μας είπαν τηλεφωνικά στην Hyundai..
Σε 2 ώρες μας παρέδωσε το αυτοκίνητο η Toyota, σε 6,5 η Hyundai...

Test Συνεργείων Toyota VS Hyundai

Ο 2ος κύκλος των μυστικών test συνεργείων έχει ήδη ξεκινήσει για το 2024, και μέσα από αυτή την συγκριτική μονομαχία των after sales της Toyota και της Hyundai παρουσιάζουμε γεγονότα που μας προβλημάτισαν, και μας δημιούργησαν ερωτηματικά. 

Τα test πραγματοποιήθηκαν με 2 σχετικά νέα μοντέλα αυτοκινήτων. Για το test στην Toyota, αναγνώστης μιας διέθεσε ένα CH-R του 2016, ενώ για την Hyundai, επίσης ένας αναγνώστης του autoagora.gr μας έφερε ένα i20 του 2011. Αν και πλέον μετά από 70+ test είναι γνωστό, να θυμίσουμε πως κάθε επίσκεψη σε συνεργείο γίνεται παρουσία των ιδιωτών/αναγνωστών (η δημιουργία των βλαβών και εύρεση τους στη συνέχεια) με τη διαδικασία να βιντεοσκοπείται. Οι βλάβες είναι ίδιες για όλα τα αυτοκίνητα και είναι μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται να κάνουν σε ένα service.

Μέσα από αυτα τα 2 μυστικά test συνεργείων, βρεθήκαμε μπροστά σε γεγονότα που (τουλάχιστον) μας προβλημάτισαν... Ενώ όπως αναφέρουμε και παραπάνω, τα δύο αυτοκίνητα είναι σχεδόν ίδιας χρονολογίας, το τελικό κόστος του service του Hyundai i20 ήταν το διπλάσιο+ από του Toyota CH-R. Συγκεκριμένα τα κεντρικά της Hyundai ζήτησαν 330 ευρώ για ένα απλό service (λάδια-φίλτρα), ενώ για το CH-R πληρώσαμε 160 ευρώ, ενώ αλλάξαμε και ένα επιπλέον φίλτρο. Εντύπωση μας προκάλεσε το γεγονός πως στην Hyundai, ενώ τηλεφωνικά μας ενημέρωσαν πως το service θα κοστίσει 220 ευρώ, τελικά μας χρέωσαν 330 ευρώ, χωρίς να μας παρέχουν κάποια extra υπηρεσία. Στην αντίπερα όχθη, η Toyota για το υβριδικό CH-R μας χρέωσε και 20 ευρώ λιγότερα από όσα μας είχε ενημερώσει τηλεφωνικά, αφού 180 μας είχαν πει και πληρώσαμε τελικά 160 ευρώ. Για το τέλος αφήσαμε την ταχύτητα του εξουσιοδοτημένων της Toyota, που σε σχέση με την Hyundai ήταν 3 φορές πιο γρήγορη!   

Βελτιώθηκαν σε σχέση με πέρσι, αλλά υπάρχει δρόμος ακόμα...

Οφείλουμε να ενημερώσουμε πως, το μυστικό test στην Hyundai έγινε στα κεντρικά της αντιπροσωπείας ενώ στην Toyota έγινε σε dealer. Αν συγκρίνουμε τα test του 2023 με του 2024, διακρίνουμε καλύτερες βαθμολογίες γενικότερα και στην εύρεση βλαβών αλλά και στον ποιοτικό έλεγχο, αλλά έχουμε ακόμα απόσταση από την ποιότητα υπηρεσιών που θα έπρεπε να προσφέρουν στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων που τους επισκέπτονται. 

Πιο συγκεκριμένα, στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο της Toyota κατάφεραν να βρουν το 68% των βλαβών, ενώ στα κεντρικά της Hyundai βρήκαν το 71%, βαθμολογίες σχεδόν εφάμιλες. Τις μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, τις διακρίνουμε στον ποιοτικό έλεγχο αφού οι απρόβλεπτες ταλαιπωρίες στην Hyundai έριξαν την βαθμολογία της στο 60%, την ίδια ώρα που η Toyota βαθμολογήθηκε με 80%. Μεγάλα ερωτηματικά μας προκλήθηκαν από την τεράστια διαφορά κόστους για τις ίδιες υπηρεσίες. Για ένα τυπικό service σε λάδια και φίλτρα η Hyundai όχι μόνο ζήτησε τα διπλά χρήματα, αλλά μας χρέωσε και 100 ευρώ πιο πολλά από όσα μας είχε ενημερώσει τηλεφωνικά! Επίσης, χαρακτηρίζουμε τουλάχιστον αργό το service στα κεντρικά της Hyundai, αφού μας παρέδωσαν το αυτοκίνητο μετά 6,5 συνολικά ώρες, ενώ στην Toyota μέσα σε 2 ώρες είχαν τελειώσει. 

  Toyota CH-R Hybrid 2016 Hyundai i20
2011
Εύρεση Βλαβών 68% 71%
Ποιοτικός έλεγχος 80% 60%
Τιμή που μας έδωσαν τηλεφωνικά 180 € 220 €
Τιμή που πληρώσαμε 160 € 330 €
Χρόνος Services 2 ώρες 6,5 ώρες
Τελική Βαθμολογία 72% 67,3%

Toyota VS Hyundai: Ποιοτικός έλεγχος

Όπως έχουμε ξαναπεί, η εύρεση των βλαβών έχει διπλάσια σημασία, διότι είναι μέσα στους ελέγχους που υπόσχονται πως κάνουν όλοι, όμως δεν γίνεται να μην εστιάσουμε την προσοχή μας και στον ποιοτικό έλεγχο του test που κάνουμε σε κάθε αντιπροσωπεία. 

Οι βαθμολογίες στον ποιοτικό έλεγχο και της Hyundai και της Toyota έχουν πολλά κοινά σημεία (είτε θετικά, είτε αρνητικά) όπως θα δείτε παρακάτω και στον σχετικό πίνακα, αλλά και στην αναλυτική επεξήγηση, όμως στα κεντρικά της Κορεατικής αντιπροσωπείας αντιμετωπίσαμε και απρόβλεπτη ταλαιπωρία με τον χρόνο του service. Συγκεκριμένα, στην Toyota το αυτοκίνητο ήταν έτοιμο μέσα σε 2 ώρες και μας επέτρεψαν να παραμείνουμε στον χώρο ώστε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο. Στην Hyundai, ήταν εντελώς αντίθετα τα πράγματα αφού όταν παρέλαβαν το αυτοκίνητο, μας είπαν να περάσουμε να το πάρουμε στις 4 το μεσημέρι (στο κλείσιμο δηλαδή) και φυσικά δεν μας επέτρεψαν να μείνουμε στον χώρο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την δέσμευση του αυτοκινήτου για 6,5 ώρες συνολικά, για ένα απλό service... Επίσης, εξίσου χρονοβόρα ήταν και η αποστολή της απόδειξης στην Hyundai, την οποία την στέλνουν με email, το οποίο για «τεχνικούς» λόγους στην επίσκεψη μας καθυστερούσε να έρθει, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουμε ακόμα πιο πολύ να φύγουμε από τον χώρο τους. 

Από την άλλη, στα θετικά της Toyota θα πρέπει να αναφέρουμε πως οι τεχνικοί στην αντιπροωπεία έδειξαν προθυμία και βοήθησαν τον αναγνώστη μας να συνδεθεί με την ερφαρμογή ελέγχου τους ιστορικού του CH-R, ενώ παρόλο που το αυτοκίνητο ήταν εισαγωγής και δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της 11ετούς εγγύησης της υβριδικής μπαταρίας, πραγματοποίησαν έλεγχο και με ένα extra κόστος 55 ευρώ του έδωσαν 1 χρόνο εγγύηση της μπαταρίας του. 

Ποιοτικός έλεγχος Toyota Dealer Hyundai Κεντρικά
Πιστοποιητικό Ελέγχου OXI ΝΑΙ
Αναφορά προβλημάτων ΝΑΙ ΟΧΙ
TestDrive ΝΑΙ ΝΑΙ
Χρόνος που μας αφιέρωσε ο μηχανικός ΝΑΙ ΝΑΙ
Χρόνος Κλεισίματος Ραντεβού ΝΑΙ ΝΑΙ
Χώρος αναμονής & Συνεργείου ΝΑΙ ΝΑΙ
Τηλ. επικοινωνία μετά το Service OXI OXI
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία OXI NAI
Συνολική Βαθμολογία 80% 60%
* To test στην Toyota πραγματοποιήθηκε με CH-R του 2016, ενώ το test στην Hyundai με i20 του 2011.

Επεξήγηση του κάθε ποιοτικού ελέγχου:

Χρόνος κλεισίματος Ραντεβού: Αξιολογούμε την ευκολία που κλείσαμε τηλεφωνικά το προγραμματισμένο ραντεβού και την διαθεσιμότητα που είχαν (αν δηλαδή μας δώσανε κοντινή ή μακρινή ημερομηνία Service.

Στην Πράξη: Και στις 2 περιπτώσεις καταφέραμε να κλείσουμε σχετικά εύκολα ραντεβού για να κάνουμε service στα αυτοκίνητα.  
 
Πιστοποιητικό Ελέγχου: Μετά το πέρας του service, το συνεργείο είναι υποχρεωμένο να μας δώσει πιστοποιητικό με τα σημεία ελέγχου που πραγματοποίησε. Έτσι ξέρει ο καταναλωτής τι ελέγχθηκε στην διάρκεια του Service.

Στην Πράξη: Στην Hyundai μας παρέδωσαν πιστοποιητικό ελέγχου, ενώ στην Toyota όχι.
 
Χαρτί με Ζημιές: Μέσα στην διάρκεια του service και εφόσον πραγματοποιήσουν τους ελέγχους που υπόσχονται, θα προκύψουν κάποιες φθορές. Για τις ανάγκες του Service εμείς πηγαίνουμε αυτοκίνητα 10-12 ετών που έχουν φθορές. Θα πρέπει το συνεργείο να σας δώσει αναλυτικό χαρτί με ζημιές και κόστη αντικατάστασης τους.

Στην πράξη: Και στις 2 περιπτώσεις μας παρέδωσαν χαρτί προβλημάτων αλλά στην Hyundai δεν υπήρχε κοστολόγηση. 
 
Χώρος αναμονής: Αξιολογούμε αν υπήρχε χώρος αναμονής στο συνεργείο, αν ήταν καθαρό και οργανωμένο το συνεργείο που επισκεφτήκαμε.

Στην πράξη: Χώρος αναμονής υπήρχε και στα 2 συνεργεία.
 
Test Drive: Μετά το τέλος των εργασιών του Service (ή της επισκευής), ελέγχουμε αν ο μηχανικός δοκίμασε το αυτοκίνητο πριν μας το παραδώσει.

Στην πράξη: Και στις 2 περιπτώσεις πραγματοποιήθηκε test drive με τα αυτοκίνητα.
 
Χρόνος μηχανικού: Ελέγχουμε πόσο ασχολήθηκε ο μηχανικός να μας εξηγήσει τι είδανε κατά την διάρκεια του Service και των ελέγχων.

Στην Πράξη: Ιδιαίτερα ευγενικοί και επεξηγηματικοί ήταν οι μηχανικοί και στις 2 περιπτώσεις.
 
Απρόβλεπτη ταλαιπωρία: Πχ. δεν θυμούνται το ραντεβού που έχουμε κλείσει, μας «κλείνουν» το αυτοκίνητο χωρίς λόγο μέσα, μας διώχνουν από το συνεργείο γιατί δεν έχουν που να μας βάλουν να περιμένουμε κτλ – η «Απρόβλεπτη ταλαιπωρία» έχει διπλό συντελεστή καθώς είναι βασικός λόγος απογοήτευσης του καταναλωτή από τη μάρκα.

Στην πράξη: Στην επίσκεψη μας στο εξουσιοδοτημένο της Toyota δεν υπήρξε κάποια απρόβλεπτη ταλαιπωρία, ενώ στα κεντρικά της Hyundai ο αναγνώστης και ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου ταλαιπωρήθηκε με την αδικαιολόγητη χρονική διάρκεια του service. Αφού μας ενημέρωσαν πως δεν μπορούμε να παραμείνουμε στον χώρο, ενώ υπήρχε χώρος αναμονής, ουσιαστικά δέσμευσαν το αυτοκίνητο για 6,5 ώρες για ένα τυπικό service.  
 
Τηλεφωνική επικοινωνία μετά το Service: Ελέγχουμε αν μας καλέσανε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι και αν το αυτοκίνητο είναι ok.
 
Στην Πράξη: Σε καμία από τις 2 περιπτώσεις, δεν επικοινώνησαν, ώστε να μάθουν αν μείναμε ικανοποιημένοι.

...>>>Συνεχίστε το άρθρο
Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε

  • Μηνάς Αποστόλου

    Ακόμα και στην BMW μου λιγότερα δίνω... 🤣

    Προβολή περισσότερων σχολίων