
Τι είναι τα XL λάστιχα;
«XL», δηλαδή extra large; Και όμως δε σημαίνει ότι είναι πολύ μεγάλα.
Η πραγματική σημασία του XL; Ότι είναι ενισχυμένα Αλλά γιατί;
Πώς κατασκευάζονταν τα πρώτα XL λάστιχα και τι γίνεται σήμερα;
Ιδανικά για SUV και ηλεκτρικά και πιο ανθεκτικά στο χρόνο και τα... γκάζια.
autoagora Team
«XL», δηλαδή extra large; Και όμως δε σημαίνει ότι είναι πολύ μεγάλα
Τα λάστιχα διατίθενται σε διάφορες κατηγορίες ανάλογα το τερέν, την εποχή χρήσης και το μέγεθος/βάρος του κάθε οχήματος. Τα XL είναι μια τέτοια κατηγορία, με πολλούς να τα μπερδεύουν ως Extra Large και το μυαλό πηγαίνει κατευθείαν το μέγεθος.
Η πραγματική σημασία του XL; Ότι είναι ενισχυμένα Αλλά γιατί;
Όμως το XL σημαίνει (extra load), δηλαδή πως είναι ειδικά σχεδιασμένα για να αντέχουν πολύ βάρος. Για να το πετύχουν, αυτά τα ελαστικά είναι ενισχυμένα ώστε να αντέχουν το επιπρόσθετο φορτίο. Η ενίσχυση γίνεται με διάφορους τρόπους, με τον πιο συνηθισμένο να είναι με την προσθήκη ανθεκτικότερων υλικών κυρίως στα πλαϊνά του ελαστικού, που τα κάνει πιο σκληρά.
Πώς κατασκευάζονταν τα πρώτα XL λάστιχα και τι γίνεται σήμερα;
Τα πρώτα XL ελαστικά κατασκευάζονταν από συμπαγές καουτσούκ με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η άνεση κατά την οδήγηση. Αργότερα, με την εφεύρεση των πνευματικών ελαστικών υπήρξε σημαντική βελτίωση στην άνεση, αλλά ήταν επιρρεπή σε τρυπήματα και σκασίματα. Σήμερα, χάρη στην συνεχόμενη ανάπτυξη της τεχνολογίας, όλα τα ελαστικά είναι κατασκευασμένα γύρω από ένα εύκαμπτο πλέγμα, που συνήθως πρόκειται για ένα πολυεστερικό ύφασμα, το οποίο εμποδίζει το καουτσούκ από το να σχίζεται.
Πλέον, οι πιο συνηθισμένοι τρόποι για να ενισχυθεί ένα ελαστικό είναι να προστεθεί περισσότερο υλικό πλέγματος, να χρησιμοποιηθεί διαφορετικό, ισχυρότερο υλικό ή να τοποθετηθεί περισσότερο καουτσούκ στην επιφάνεια του ελαστικού ή συνδυασμός όλων των παραπάνω.
Ιδανικά για SUV και ηλεκτρικά και πιο ανθεκτικά στο χρόνο και τα... γκάζια
Όπως είπαμε, τα XL λάστιχα δεν είναι «εξαιρετικά μεγάλα», αλλά για «έξτρα φορτίο». Έτσι χρησιμοποιούνται όταν το αυτοκίνητό σας χρειάζεται να φέρει περισσότερο βάρος. Κάτι τέτοιο ισχύει τόσο στα SUV, που έχουν γεμίσει τους δρόμους τα τελευταία χρόνια, όσο και στα ηλεκτρικά και Plug-in μοντέλα, που «κουβαλάνε» το έξτρα βάρος της μπαταρίας.
Έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από τα συμβατικά και αντέχουν σημαντικά περισσότερο τις απότομες επιταχύνσεις που προσφέρουν τα ηλεκτρικά οχήματα, ελέω της άπειρης ροπής από το… 0. Όσο για τα μειονεκτήματά τους, θα πρέπει να αναφέρουμε πως σε γενικές γραμμές είναι πιο… φασαριόζικα και έχουν μεγαλύτερη αντίσταση κύλισης και βάρος, λόγω των έξτρα υλικών ενίσχυσης.