
Ευθυγράμμιση αυτοκινήτου: Γιατί είναι πιο σημαντική από όσο νομίζεις
Ρωτήσαμε τον ειδικό Κο Φουσέκη Δημήτρη και δίνει συμβουλές γύρω από τη διαδικασία της σωστής ευθυγράμμισης και το βασικό ρόλο που διαδραματίζει στην οδηγική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
autoagora Team
Η ρύθμιση της ευθυγράμμισης των τροχών, ορίζεται ως η διαδικασία της ρύθμισης των γωνιών των τροχών με σκοπό να επανέλθουν στη θέση που ορίζει ο κατασκευαστής. Το αντίθετο είναι η απορύθμιση των τροχών δηλαδή προβλήματα κατευθυντικότητας με αποτέλεσμα να πληθαίνουν οι πιθανότητες ατυχήματος καθώς φθείρονται γρηγορότερα τα ελαστικά.
Ο έλεγχος και η ευθυγράμμιση των τροχών χρειάζεται να γίνεται κάθε περίπου 10.000 χιλιόμετρα. Συνηθισμένες αιτίες απορρύθμισης της ευθυγράμμισης των τροχών είναι από απότομο πέσιμο σε λακούβα, χτύπημα σε κράσπεδο ή πεζοδρόμιο ή ακόμα χειρότερα από κάποιο αυτοκινητιστικό ατύχημα.
Για να κατευθυνθεί ένα αυοτκινητο με ακρίβεια, οι τροχοί πρέπει να είναι τόσο όσο το δυνατόν πιο κάθετοι στο δρόμο, όσο και ευθυγραμμισμένοι παράλληλα μεταξύ τους. Η γωνία που σχηματίζει ο τροχός σχετικά με την κατακόρυφη ευθεία ονομάζεται «γωνία Κάμπερ» (Camber). Εάν το ελαστικό πατά στο έδαφος με το εξωτερικό του πέλμα, η γωνία ονομάζεται θετική, ενώ αν το εσωτερικό μέρος του πέλματος ακουμπά το οδόστρωμα, αναφερόμαστε σε αρνητική γωνία. Οι κατασκευαστές επιλέγουν κυρίως τη μηδενική γωνία, ώστε να προκύπτει η ομοιόμορφη φθορά του ελαστικού κατά την τριβή.
Ακόμη, υπάρχει η «γωνία Toe». Eίναι γωνία που προκύπτει όταν συγκλίνουν οι δύο μπροστινοί ή πίσω τροχοί προς τα έξω (Toe-out) ή προς τα μέσα (Toe-in). Αμφότερες οι περιπτώσεις μετριούνται σε χιλιοστά και μοίρες. Αν η τροχιά δεν είναι ευθυγραμμισμένη σε μια από τις δύο πλευρές, τότε επηρεάζεται η κίνηση ενός αυτοκινήτου, με συνέπεια αυτό να κατευθύνεται είτε προς τα αριστερά, είτε προς τα δεξιά. Αντίστοιχα, θα υπάρχουν διαφορές και στο πως αποκρίνεται στις στροφές.
Η απουσία ευθυγράμμισης αποφέρει σημαντικές παρενέργειες. Αρχικά, η φθορά των ελαστικών είναι ανομοιόμορφη, με άμεση συνέπεια της αυξημένη απόστασης φρεναρίσματος, ενώ επιβαρύνεται και η λειτουργία της ανάρτησης.
Πως όμως γίνεται αντιληπτό το πρόβλημα; Η αστάθεια, το στραβό τιμόνι, οι έντονοι θόρυβοι της ανάρτησης καθώς και η παραγωγή έντονων ήχων που θυμίζουν τρίξιμο κατά την στροφή, μπορεί να μαρτυρούν πρόβλημα στην ευθυγράμμιση. Ακόμη, ο έλεγχος των ελαστικών πρέπει να γίνεται τουλάχιστον δύο φορές ετησίως και στοιχεία όπως η άνιση φθορά τους, θα βοηθήσουν τον ιδιοκτήτη να αντιληφθεί την ύπαρξη προβλήματος ή όχι.
Οι ευθυγραμμισμένοι τροχοί επαναφέρουν στα κρατήματα του οχήματός σας την αποτελεσματικότητα που τους αρμόζει. Η αντίσταση κύλισης μειώνεται σημαντικά, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόδοση καυσίμου, ενώ βελτιώνεται η οδηγική συμπεριφορά αφού εξαλείφονται όποια ζητήματα κατευθυντικότητας.
Η ευθυγράμμιση μπορεί να γίνει σε όσα συνεργεία διαθέτουν τα απαραίτητα μηχανήματα, όπως το συγκλισιόμετρο που ελέγχει την ικανότητα του οχήματος να διατηρεί ευθύγραμμη πορεία. Η πιο διαδεδομένη μέθοδος είναι μέσω της χρήσης ακτίνων λέιζερ, εξακριβώνοντας το μέγεθος σύγκλισης κι απόκλισης ενός οχήματος. Η άλλη μέθοδος αφορά την τοποθέτηση ανακλαστήρων με μικρές κουκκίδες στους τροχούς, η θέση τους καταγράφεται από μια κάμερα και μετατρέπεται σε ένα μοντέλο τριών διαστάσεων.
Για αξιόπιστο έλεγχο και ευθυγράμμιση, μπορείτε να εμπιστευτείτε τους ειδικούς του συνεργείου Φουσέκης autofit , γιατί η ασφάλειά σας ξεκινά από τους τροχούς.
Το εξειδικευμένο συνεργείο Φουσέκης Δημήτρης είναι μέλος του δικτύου autofit και προσφέρει τις εξής υπηρεσίες:
- Ηλεκτρονική Διάγνωση
- Γενικό Service – Ελαστικά - Φρένα
- Service A/C, πλήρωση Φρέον
- Μηχανολογικές και Ηλεκτρολογικές εργασίες
- Επισκευές κινητήρων – Σασμάν Αυτόματο Μηχανικό
- Αναρτήσεις - Σύστημα Διεύθυνσης
- Ανταλλακτικά - Μπαταρίες - Αναλώσιμα
- 3D Ευθυγράμμιση
- Προετοιμασία Κτέο
Διεύθυνση: Λεωφόρος Δημοκρατίας 276 Αγ. Ανάργυροι, ΤΚ 13562
Τηλέφωνο: 2102321291