Μικρά SUV | Μικρά | Οικογενειακά SUV | Premium | Electric
Έρευνα AutoAgora: Πραγματική κατανάλωση καυσίμου VS Υποσχέσεις

Έρευνα AutoAgora: Πραγματική κατανάλωση καυσίμου VS Υποσχέσεις

Διαβάστηκε από 61374 αναγνώστες - 8/1/2023

Δοκιμές εναντίον πραγματικότητας. Η κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνουν οι εταιρείες δεν είναι ρεαλιστική. Κάναμε έρευνα στα μοντέλα που έχουμε μετρήσει, συγκρίναμε μέση πραγματική κατανάλωση με αυτή που υπόσχονται οι εταιρείες και σας παρουσιάζουμε τα 20 αυτοκίνητα βενζίνης, diesel και υβριδικά που «καίνε» όσα υπόσχονται!

Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν μεγάλες αποκλίσεις μεταξύ πραγματικής κατανάλωσης και WLTP

Η κατανάλωση καυσίμου παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στην επιλογή ενός νέου αυτοκινήτου, ειδικά την περίοδο που διανύουμε αυτή την εποχή. Ενώ παλαιότερα οι ερωτήσεις είχαν να κάνουν με το πόσα δευτερόλεπτα χρειάζονται για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα, πλέον η φράση που ακούγεται πρώτη είναι «πόσο καίει;».

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι υποχρεωμένες να αναγράφουν την κατανάλωση του κάθε μοντέλου τους, σε όλους τους συνδυασμούς κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων. Οι τιμές που ανακοινώνονται διαφέρουν από τις πραγματικές που ισχύουν στην πράξη, επειδή οι μετρήσεις των εταιρειών γίνονται σε ιδανικές συνθήκες, που δεν μπορούν να επιτευχθούν στην πραγματικότητα.

Για να μειωθεί αυτό το φαινόμενο, το 2019 θεσπίστηκε το πρότυπο WLTP, το οποίο περιλαμβάνει πιο ρεαλιστικές συνθήκες οδήγησης συγκριτικά με το προηγούμενο πρωτόκολλο NEDC. Ακόμα και έτσι όμως, παρατηρούνται σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των αναγραφόμενων τιμών κατανάλωσης και αυτών που μετράμε σε πραγματικές συνθήκες, μιας και στις δοκιμές του κύκλου WLTP τα αυτοκίνητα διανύουν απόσταση 23,3 χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα τα 46,5 χλμ/ώρα και μέγιστη τα 131,3 χλμ/ώρα.

Προκειμένου να διαπιστώσουμε ποια αυτοκίνητα λένε την αλήθεια για την κατανάλωση που έχουν, πήραμε τις τιμές που έχουμε μετρήσει σε όλα τα μοντέλα που έχουμε δοκιμάσει ως τώρα και τις συγκρίναμε με αυτές που υπόσχονται οι εταιρείες. Θέσαμε ως μέγιστο όριο απόκλισης το 0,9 λίτρο/100 χλμ. Η έρευνα αφορά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου αλλά και full υβριδικά.

Ποια είναι τα πιο «τίμια» οχήματα που καίνε πραγματικά όσα υπόσχονται;
Χωρίς να χάσουμε χρόνο, ας δούμε ποιοι πέρασαν τον… ανιχνευτή ψεύδους με επιτυχία!

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το »

Βενζινοκίνητα

Στον τομέα της βενζίνης βλέπουμε 10 αυτοκίνητα με απόκλιση μέσης κατανάλωσης από 0,3 έως 0,9 λίτρο/100 χλμ.


Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος
Κιβώτιο Εργοστασιακή καταν. (WLTP) Μέση κατανάλωση Διαφορά
Suzuki Swift 1,2 83 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 4,7 5 0,3
Mitsubishi Space Star 1,0 71 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,1 5,4 0,3
Nissan Micra 1,0 IGT 92 PS XTRONIC AUTO 6,1 6,5 0,4
Toyota Aygo X 1,0 72 PS S-CVT AUTO 4,9 5,5 0,6
Renault Captur 1,0 Tce 90 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,9 6,5 0,6
Renault Clio 1,0 Tce 90 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,5 6,2 0,7
Mazda 2 1,5 90 PS MHEV ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 4,7 5,5 0,8
Toyota Yaris 1,5 125 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,2 6 0,8
Kia Stonic 1,0 T-GDI 100 PS 48V IMT ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,2 6,1 0,9
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS EURO6 FULL ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 5,9 6,8 0,9

Στην πρώτη θέση βρίσκονται το Suzuki Swift των 83 ίππων και το Mitsubishi Space Star των 71 ίππων. Οι δυο μικροί Ιάπωνες καταναλώνουν μόνο 0,3 λίτρο/100 χλμ παραπάνω από όσα αναγράφουν οι κατασκευαστές τους, διαφορά που είναι μικρότερη και από το περιθώριο στατιστικού λάθους.

Στη δεύτερη θέση έχουμε το Nissan Micra με 92 άλογα στην έκδοση με το CVT κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο έχει απόκλιση 0,4 λίτρο/100 χλμ, ενώ το τρίτο σκαλί του βάθρου είναι μοιρασμένο μεταξύ του Toyota Aygo X στην έκδοση των 72 ίππων με CVT κιβώτιο και του Renault Captur των 90 ίππων με χειροκίνητο σασμάν, τα οποία αμφότερα παρουσιάζουν διαφορά 0,6 λίτρου/100 χλμ μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής μέσης κατανάλωσης.

Τη δεκάδα «κλείνουν» τα Kia Stonic και Nissan Juke με 100 και 114 ίππους αντίστοιχα, με απόκλιση κατανάλωσης 0,9 λίτρο/100 χλμ.

Full hybrid αυτοκίνητα

Τα υβριδικά αυτοκίνητα υπόσχονται μεγάλη οικονομία και μικρή κατανάλωση. Πόσο «μέσα» πέφτουν οι εταιρείες σε αυτά που αναφέρουν;

Τα υβριδικά που αποδεικνύουν εμπράκτως όσα δηλώνουν οι εταιρείες, και έχουν μέχρι και 0,9 λίτρο/100 χλμ απόκλιση στην κατανάλωση είναι 8.

Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος Κιβώτιο Εργοστασιακή καταν. (WLTP) Μέση κατανάλωση Διαφορά
Honda HR-V e:HEV 131 PS AUTO 5,4 5,5 0,1
Toyota Corolla Hybrid Sedan 122 PS AUTO 4,9 5 0,1
Renault Clio Hybrid E-TECH 140 PS AUTO 4,7 5 0,3
Honda Jazz Crosstar e:HEV 109 PS AUTO 4,8 5,2 0,4
Honda Jazz e:HEV 109 PS AUTO 4,5 5,1 0,6
Kia Niro 1,6 Hybrid 141 PS AUTO 4,4 5,1 0,7
Toyota Corolla Hybrid Hatchback 122 PS AUTO 4,5 5,2 0,7
Toyota Yaris Cross Hybrid AUTO 4,4 5,3 0,9

Diesel μοντέλα


Μάρκα-Μοντέλο-Τύπος
Κιβώτιο Εργοστασιακή καταν. (WLTP) Μέση κατανάλωση Διαφορά
Citroen C3 1,5 BLUEHDI 100 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 4,2 4,8 0,6
Renault Clio 1,5 BLUE dCi 100 PS ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 4,4 5 0,6

Περνώντας στα diesel μοντέλα, παρατηρούμε πως ο κατάλογος των μοντέλων που παρουσιάζουν μικρή διαφορά μεταξύ της πραγματικής κατανάλωσης και αυτής που δηλώνουν οι εταιρείες είναι αρκετά πιο σύντομος, και περιλαμβάνει δύο αυτοκίνητα. Αυτά είναι το Citroen C3 και το Renault Clio, τα οποία έχουν ισχύ 100 ίππους, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και απόκλιση 0,6 λίτρα/100 χλμ.

Συνοψίζοντας, παρατηρούμε πως το Renault Clio φιγουράρει και στις τρεις λίστες με τα διαφορετικά καύσιμα. Συνολικά, η γαλλική εταιρεία έχει τέσσερις εκπροσώπους σε όλες τις κατηγορίες, όπως επίσης τέσσερις έχει και η Toyota (πέντε αν μετρήσουμε ξεχωριστά την Corolla Hatchback από τη Sedan). Τα μοντέλα της Honda που καταναλώνουν όσα υπόσχονται είναι τρία, ενώ της Nissan δύο. Ακολουθούν οι Suzuki, Mitsubishi, Citroen και Mazda με ένα μοντέλο.

Άλλα υπόσχονται και άλλα καταναλώνουν!
Βάλαμε όριο απόκλισης κάτω από 1 λίτρο/100 χλμ.
Μόνο 20 μοντέλα είναι κοντά σε αυτά που δηλώνουν!
10 βενζινοκίνητα, 8 full υβριδικά και μόλις 2 diesel.
Γιατί τα test των εταιρειών δεν είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα; Πιστεύεις αυτά που σου τάζουν, ή ρωτάς τους ιδιοκτήτες στο φανάρι;

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις
Σχολιάστε