Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Crossover που καίνε καρδιές και όχι καύσιμα

12/10/2017

Ο απόλυτος συνδυασμός στυλ, χαμηλής κατανάλωσης και μεγάλων χώρων. Peugeot 2008 και Ford EcoSport είναι δύο μοντέλα θα λέγαμε υπεύθυνα για την αύξηση των πωλήσεων crossover στην Ελλάδα. Δείτε γιατί.

Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα των κόμπακτ αυτοκινήτων με ξεχωριστό στυλ, χαμηλή κατανάλωση, μεγάλους χώρους, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και εν μέρει εκτός δρόμου ικανότητες, είναι δεδομένο ότι τα Peugeot 2008 και το Ford EcoSport κλέβουν καρδιές.


Ποιοτικότερο το Peugeot. Όλη η δράση στα χέρια του οδηγού στο EcoSport
Η σχεδίαση στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων του συγκριτικού διαφέρει σημαντικά, με το καθένα να έχει το δικό του ξεχωριστό ύφος. Το Ford EcoSport δανείζεται το εσωτερικό του από το Fiesta, με όμορφη σχεδίαση. Το σύστημα φωνητικών εντολών SYNC βοηθά την κατάσταση σε επίπεδο εργονομίας και χειρισμού του συστήματος infotainment με τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα, αφού η οθόνη του συστήματος δεν είναι αφής. Το Peugeot 2008 αντίθετα έχει πιο εμπνευσμένη αισθητική στο εσωτερικό του, με την φιλοσοφία i-Cockpit που έχουμε γνωρίσει και από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας να είναι προεξάρχουσα και σε αυτή, την ανανεωμένη του έκδοση. Έτσι το μικρό τιμόνι και ο  ψηλά τοποθετημένος πίνακας οργάνων με τη μεγάλη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων στο άνω τμήμα της κονσόλας αποτελούν και εδώ τα βασικά χαρακτηριστικά αυτής της φιλοσοφίας. Ποιοτικά, το γαλλικό μοντέλο δείχνει και είναι πιο καλό, ενώ απέναντι στο EcoSport, υπερτερεί σε ποιότητα υλικών, όσο και σε φινίρισμα και συναρμολόγηση. Το τελευταίο βέβαια υπερτερεί όσον αφορά στο πως έρχονται τα χειριστήρια στα χέρια του οδηγού. 


Πιο άνετα θα κάτσουν οι πίσω στο 2008, για τα ψώνια πηγαίνετε με το Ford.
Οι χώροι στο εσωτερικό και των 2 μοντέλων είναι καλοί για τις μεταφορικές ανάγκες μιας 4μελούς οικογένειας. Το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος στο πίσω κάθισμα και τον μεγαλύτερο χώρο για τα κεφάλια τους, τον παρέχει το εσωτερικό του Peugeot 2008 με μικρό ωστόσο προβάδισμα από το EcoSport. Ο χώρος αποσκευών είναι 350 και 355 λίτρα στα 2008 και EcoSport αντίστοιχα. Στο τελευταίο μάλιστα η πόρτα του χώρου αποσκευών ανοίγει προς τα αριστερά επιτρέποντας έτσι την άνετη φόρτωση μεγάλων σε όγκο αποσκευών, κάτι που απαιτεί ωστόσο μεγάλο χώρο εκτός αυτοκινήτου.  

Οδική συμπεριφορά: Η χαρά της οδήγησης το Ford EcoSport
Τα δύο compact crossover της δοκιμής μας, παρότι δεν έχουν τετρακίνηση, είναι σε θέση να διαχειριστούν με άνεση τις ανωμαλίες των κακοτράχαλων ελληνικών δρόμων, ενώ προσφέρουν πάντα και το πλεονέκτημα της πανοραμικής θέσης οδήγησης χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος που τα χαρακτηρίζει. To ανανεωμένο Peugeot 2008 δεν διαφέρει σε σχέση με το προηγούμενο σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, προβάλλοντας στα βασικά του χαρακτηριστικά τα αυξημένα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση και την καλή οδηγική αίσθηση που προσφέρει. Οι κλίσεις στις στροφές είναι έντονες και υπενθυμίζουν τον Crossover χαρακτήρα του 2008, ωστόσο η συμπεριφορά του αυτοκινήτου κρίνεται στο σύνολό της ουδέτερη. Το προαιρετικό σύστημα All Grip που επεμβαίνει στο ESP για καλύτερη πρόσφυση ανάλογα με τις συνθήκες (χιόνι, λάσπη, άσφαλτο, χώμα) προσφέρει κάποια αναλογικά με τα άλλα μεγαλύτερη ελευθερία κίνησής του σε εκτός δρόμου διαδρομές, εφόσον αυτές φυσικά είναι πατημένες. Το πιο οδηγοκεντρικό όσο αυτό μπορεί να ειπωθεί για την Crossover κατηγορία, είναι το Ford EcoSport το οποίο εκτός του ότι προσφέρει την καλύτερη αίσθηση, κρύβει περίτεχνα τόσο το βάρος και τον όγκο του, όσο και το αυξημένο του ύψος από το έδαφος. Η ανάρτηση παρά την αυξημένη σε σχέση με το Fiesta διαδρομή, έχει και εδώ σφιχτή ρύθμιση περιορίζοντας τις κλίσεις σε δρόμο με στροφές, με τον οδηγό του να μπορεί να κινηθεί πιο γρήγορα λαμβάνοντας εξαιρετική αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης. Το σύστημα πέδησης είναι αρκούντως ικανό και στα δύο αυτοκίνητα για τις ανάγκες ακινητοποίησής τους. 

120 ίπποι για το γαλλικό Crossover, καλύτερο κιβώτιο για το Ford
Οι κινητήρες και των δύο μοντέλων είναι diesel και διακρίνονται ο καθένας για διαφορετικό λόγο. Αρχικά ο κινητήρας της Peugeot όντας ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα και 16βάλβδιδος, έχει την μεγαλύτερη απόδοση με 120 ίππους και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο 2008. Ο 1,5 λίτρων TDCi κινητήρας του Ford EcoSport από την άλλη με τους 95 ίππους, διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία ενώ συγκριτικά το 5τάχυτο κιβώτιό του είναι το πιο θετικό στο κούμπωμα. Σε κάθε περίπτωση και τα δύο αυτοκίνητα και μέσω της ροπής που εμφανίζουν, είναι σε θέση να κινηθούν σβέλτα και οικονομικά τόσο σε εντός όσο και σε εκτός πόλης εξορμήσεις. Η Ford υπόσχεται καταναλώσεις στα 4,5 λτ./100χλμ ενώ η Peugeot το ενυπωσιακό 3,7 λτ./100 χλμ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις