Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Γερμανική κόντρα: Audi A4 vs BMW 3

5/2/2018

Γερμανική κόντρα: Audi A4 vs BMW 3. Δύο κορυφαία premium μεσαία έρχονται αντιμέτωπασε όλες τις hot κατηγορίες. Είναι ποιοτικά, αρέσουν και πουλάνε. Ποιό όμως τα πηγαίνει καλύτερα;

Εμφάνιση: Πιο αεροδυναμικό το Audi A4

Μπορεί να μην του φαίνεται με την πρώτη ματιά μιας και σχεδιαστικά παραπέμπει στην προηγούμενη γενιά, ωστόσο το Audi A4 είναι εντελώς νέο σε κάθε τετραγωνικό εκατοστό του. Βασίζεται στην πλατφόρμα MLB evo του VW Group και μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στο βάρος και στην ακαμψία (έχει βελτιωθεί από 20 έως 25% ανάλογα με την έκδοση), ένας τομέας που η 3άρα αποτελεί ανέκαθεν σημείο αναφοράς. Πλέον την κοιτάει στα ίσα.
Η 3άρα από την άλλη ανανεώθηκε το καλοκαίρι, απέκτησε πιο δυναμική και macho εμφάνιση, ενώ η ανάρτησή της βελτιώθηκε στα σημεία συνεχίζοντας να είναι προσανατολισμένη στην fun to drive πλευρά της αυτοκίνησης. Αναφορικά, έπειτα, με την αεροδυναμική το μεσαίο μοντέλο από το Ίνγκολστατ ως πιο νέο έχει το προβάδισμα, αφού ο δείκτης αεροδυναμικής οπισθέλκουσας είναι μόλις Cd 0,23, ενώ για την 3άρα είναι 0,27. Τέλος, από πλευράς διαστάσεων, αισθητά μεγαλύτερο είναι το Audi A4 αφού το μήκος του υπερβαίνει τα 4,7 μέτρα, ωστόσο στην ζυγαριά κερδίζει και ως ελαφρύτερο.


Κινητήρες: Από 1,400 κεκ!


Α4 και 3άρα από 1.400 κέκ; Και όμως γίνεται, αποδεικνύοντας πως το downsizing παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Πιο αναλυτικά τώρα, το Audi A4 κατεβαίνει για πρώτη φορά στα 1.400 κυβικά φορώντας τον 1,4 TFSI των 150 ίππων με το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Η μέγιστη ιπποδύναμη έρχεται στις 5.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 250 Nm στις 1.500 με 3.500 σ.α.λ. Η 3άρα, από την άλλη, κατεβαίνει για πρώτη φορά στα 1.500 κυβικά, μιας και πριν διέθετε κινητήρα των 1.600 κυβικών. Πρόκειται για τoν 3κύλινδρο των 136 ίππων που συναντάται και σε υπόλοιπα μοντέλα της BMW. Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 14 ίππους λιγότερους σε σχέση με το Audi A4 και αυτό αποτυπώνεται στο 0-100 χλμ./ώρα (το Α4 είναι κατά 0,2 δλ. γρηγορότερο) και έχει μικρότερη ροπή (220 Nm), ωστόσο αυτή έρχεται πιο χαμηλά, στις 1.250 σ.α.λ. κάτι που διευκολύνει τον οδηγό κατά τις καθημερινές μετακινήσεις. Όσον αφορά έπειτα την κατανάλωση, σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα αυτή ανέρχεται στα 5,2 λτ./100 χλμ. για το Audi A4 και στα 5,1 λτ. για τη 3άρα στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο, ωστόσο με αυτόματο κιβώτιο το νούμερο του Α4 είναι χαμηλότερο (4,9 έναντι 5,0 λτ./100 χλμ.). Σε κάθε περίπτωση πάντως, τα νούμερα θα έχουν απόκλιση από την πραγματικότητα. Στην ουσία και με τα δύο μοντέλα μπορείς να κινηθείς σχετικά σβέλτα και οικονομικά εφόσον είσαι φειδωλός στο γκάζι. Από εκεί και πέρα οι διαφορές στο χρονόμετρο εντοπίζονται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου υπέρ του Α4.


Οδική συμπεριφορά: Μπροστινή VS πίσω κίνηση


Περνώντας στην οδική συμπεριφορά των δύο μοντέλων, έχουμε να κάνουμε με δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οι οποίες αποτυπώνονται και στον τρόπο μετάδοσης της κίνησης. Πιο αναλυτικά, το μεν Audi A4 είναι προσθιοκίνητο και προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση, η δε 3άρα είναι πισωκίνητη και -ανέκαθεν- πιο fun to drive. Βέβαια, στην εν λόγω έκδοση, αυτή με τους 136 ίππους, δεν ξέρουμε αν η πίσω κίνηση μπορεί να βρεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, αφού για το fun to drive χρειάζεται και ένας ισχυρός κινητήρας, ώστε να ξεκολλήσει το πίσω μέρος με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Υπό τις κατάλληλες συνθήκες, ωστόσο, μπορεί να γίνει λίγο πιο απολαυστική από το Α4 σε γρήγορους ρυθμούς. Αυτό με τη σειρά του είναι πιο πολύ προσανατολισμένο στην άνεση, χωρίς φυσικά να σημαίνει ότι δεν θα κινηθείς και με αυτό γρήγορα.
Το αντίθετο μάλιστα και σε αυτό συμβάλλει το νέο πάτωμα που του δίνει ένα ανάλαφρο και γερό πάτημα, όπως και το καλό σε πληροφόρηση τιμόνι. Η ανάρτησή του είναι λιγότερη σφιχτή και απορροφά τις ανωμαλίες του δρόμου συμβάλλοντας στην κορυφαία ποιότητα κύλισης, ενώ προσφέρεται με δύο συμβατικά σετ αναρτήσεων και δύο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα. Τα δύο τελευταία έχουν comfort και sport ρυθμίσεις, με τις δεύτερες να υποδηλώνουν ότι το αμάξωμα είναι χαμηλωμένο κατά 23 χλστ. Συνοψίζοντας; A4 ή 3άρα, 3άρα ή Α4 η απάντηση είναι εύκολη. Ό,τι ταιριάζει περισσότερο στο οδηγικό σας προφίλ. Και με τα δύο θα πας γρήγορα, και τα δύο έχουν κορυφαία ποιότητα κύλισης.


Εσωτερικά: Τα κορυφαία της κατηγορίας


Κορυφαία υλικά, τέλεια συναρμογή και πλούσιο αφρώδες υλικό παντού είναι τα υλικά για την τέλεια συνταγή! Η ανθεκτικότητα στο πέρασμα του χρόνου είναι διαπιστωμένη από τις προηγούμενες γενιές ! Πιο αναλυτικά η 3άρα έχει καλύτερα υλικά από ποτέ ώστε να ανταγωνιστεί στα ίσα το A4. 
Εκεί που υπερτερεί όμως το Α4 είναι στο high-tech στοιχείο που βγάζει. Για παράδειγμα φέρει τον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων Audi Virtual Cockpit που γνωρίσαμε και στο ΤΤ, touch κουμπιά για τον κλιματισμό, ψηφιακή οθόνη στον κεντρικό καθρέπτη, υπάρχει η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης του smartphone, 4G σύνδεση (και για την 3άρα) και πολλά ακόμη... Η BMW Σειρά 3 από την άλλη, βγάζει έναν πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Η κεντρική κονσόλα δεν είναι τόσο minimal όσο του Α4, ενώ είναι στραμμένη προς την πλευρά του οδηγού, ο πίνακας οργάνων λιγότερο high-tech όμως με σπορτίφ στοιχεία, το τιμόνι μικρότερης διαμέτρου και με πιο παχιά στεφάνη. 


Χώροι: Ισάξια


Ο τομέας των χώρων είναι ιδιαίτερα σημαντικός στην κατηγορία των μεσαίων, αφού πρέπει να φιλοξενήσουν με περίσσεια άνεση 4 ενήλικες επιβάτες και ταυτόχρονα να έχουν ένα μεγάλο χώρο αποσκευών. Εδώ, λοιπόν, και τα δύο μοντέλα μπορούν να χαρακτηριστούν ευρύχωρα και άνετα. Αμφότερα έχουν πορτ-μπαγκάζ 480 λίτρων, ενώ και στα δύο θα καθίσουν με άνεση δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα. Λίγο πιο άνετα ίσως στο Audi A4 και αυτό γιατί στην νέα γενιά έχει αυξηθεί τόσο ο «άερας» για τα γόνατα, όσο και για τους ώμους. Επίσης, λίγο μικρότερο είναι το κεντρικό τούνελ, που σημαίνει πως στην περίπτωση που προστεθεί ένας πέμπτος επιβάτης, οι πίσω θα καθίσουν λίγο πιο άνετα.


Η άποψή μας

Η άφιξη του πέμπτης γενιάς του Audi A4 ανακατεύει για τα καλά την τράπουλα στα premium μεσαία, αφού «κατεβαίνει» για πρώτη φορά στα 1.400 κυβικά με έναν ισχυρό και αποδοτικό κινητήρα 150 ίππων, ενώ προβάλλει ένα άκρως προηγμένο τεχνολογικό προφίλ. Επίσης, η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό είναι κορυφαία, ενώ η νέα πλατφόρμα MLB εξασφαλίζει μία ανάλαφρη και στιβαρή αίσθηση στο δρόμο (με σπορτίφ στοιχεία). Η 3άρα φαίνεται να διατηρεί το προβάδισμα κυρίως στο κομμάτι του οδηγοκεντρικού χαρακτήρα, χωρίς να υπολείπεται σε ποιότητα, κατανάλωση και prestige.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις