Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Πατάς χώμα με 120 άλογα;

13/11/2017

Peugeot 2008 και Fiat 500L Trekking, εξοπλίζονται με 1600άρηδες turbodiesel κινητήρες και την «ψάχνουν» πιο πέρα από την άσφαλτο.

Εμφάνιση: Πιο οικογενειακό το 500L , πιο compact το γαλλικό
To πιο… οικογενειακό 500 έχει όλη την σχεδιαστική προίκα από το trendy μίνι μοντέλο, απλά την προσφέρει σε μεγαλύτερες διαστάσεις σε ένα πρακτικό, πολυχρηστικό όχημα. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα ελαστικά Mud+Snow, που χαρακτηρίζουν την έκδοση Trekking, προσδίδουν τον απαραίτητα crossover χαρακτήρα. Η έκδοση Beats της σύγκρισης, διαθέτει ιδιαίτερα στυλιστικά στοιχεία (ματ βαφή, μαύρες γυαλιστερές ζάντες) και κορυφαίο σύστημα ήχου από την εταιρεία του γνωστού μουσικού/ράπερ Dr. Dre.
Το Peugeot 2008  βασίζεται στο 208, το μικρό μοντέλο της γαλλικής φίρμας και αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός αστικού crossover. Έχει το ίδιο μεταξόνιο με το 208, αλλά είναι μακρύτερο και ψηλότερο, έχοντας και αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Η σχεδίασή του δεν έχει την τετράγωνη λογική του 500L και είναι πιο compact με λιγότερο έντονους σχεδιαστικούς τόνους.

 
Κινητήρες-Πιο οικονομικό αλλά και σβέλτο το 2008
Kαι τα δύο μοντέλα διαθέτουν Euro6, turbodiesel κινητήρες με «έξυπνες» τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας, που από 1,6 λτ. αποδίδουν 120 άλογα. 
Ο 16βάλβιδος κινητήρας της Fiat έχει ένα μικρό προβάδισμα στη ροπή αποδίδοντας 320 Nm, όταν ο 8βάλβιδος του 2008 έχει 300 στις ίδιες, 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη το πιο αρκετά πιο βαρύ 500L (+190 κιλά) μένει λίγο πίσω στις επιδόσεις από στάση, αλλά εν κινήσει εκμεταλλεύεται την πιο κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου και εμφανίζεται ελάχιστα πιο ζωηρό από το 2008.
Ο κινητήρας του 2008 «ακούγεται» λίγο περισσότερο, αλλά  εμφανίζει λιγότερους κραδασμούς και κυρίως είναι πιο οικονομικός. Η μέση πραγματική κατανάλωση είναι στα 5,2 λτ./100 χλμ. (3,7 λτ./100 χλμ. υπόσχεται η Peugeot), όταν στον 500L Trekking είναι στα 5,6 λτ./100 χλμ. (4,3 λτ./100 χλμ. σύμφωνα με την Fiat.)
 
 
  
Εσωτερικά: Λιτό το 2008, trendy το 500L
Το εσωτερικό του Fiat 500L Trekking είναι μοντέρνο και γεμάτο με trendy και high-tech στοιχεία. Η συναρμογή είναι προσεγμένη, η ποιότητα των σκληρών πλαστικών καλή, ενώ και η εργονομία δεν προβληματίζει. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η ψηλή θέση οδήγησης χαρίζουν άπλετη ορατότητα.
Μόλις κάτσεις στα αναπαυτικά καθίσματα του 2008, διαπιστώνεις με την πρώτη ότι ο εσωτερικός διάκοσμος προέρχεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό από το μικρότερο Peugeot 208.  Πάντως, η θέση οδήγησης «i-cockpit» με το πολύ μικρό τιμόνι και τον ψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων στην πράξη «λειτουργεί» πολύ καλύτερα απ  ό,τι στο 208. Ούτε εδώ προβληματίζει η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή (μάλιστα στο πάνω μέρος του ταμπλό υπάρχει μαλακό πλαστικό), αλλά η εικόνα είναι σαφώς πιο συγκρατημένη και minimal. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει το εντυπωσιακό σύστημα infotainment με την μεγάλη οθόνη αφής, που δείχνει πολύ high-tech.
 
Στο δρόμο: Αβίαστα στην άσφαλτο. Πιο ευέλικτο το 2008.
Το Fiat 500L Trekking  κρατάει καλά και έχει αρκετά «ζωντανό» τιμόνι με δεδομένα και τα Mud+Snow ελαστικά. Οι αναρτήσεις καταπίνουν σχεδόν αθόρυβα τις κακοτεχνίες και ο θόρυβος παραμένει σε λογικά επίπεδα. Πάντως,  ο μεγάλος κύκλος στροφής το κάνει κάπως δύσχρηστο στην πόλη. Με συμμάχους την ικανή απόσταση από το έδαφος, τα ειδικά ελαστικά και το σύστημα Traction+ πατάει άνετα χώμα. Το μεγάλο του βάρος όπως δεν βοηθά και χρειάζεται προσοχή στην άμμο.

Από την άλλη το Peugeot 2008 είναι πιο ευέλικτο και ανάλαφρο στις κινήσεις του. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης συντελεί ώστε οι ανωμαλίες να απορροφούνται εύκολα με αποτέλεσμα στο χώμα να μην κοπανάει, ενώ στην άσφαλτο, αν και το αμάξωμα παίρνει κάποιες κλίσεις να μην προβληματίζει. Επιπλέον, στα θετικά χαρακτηριστικά προσμετρείται και η αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο είναι ακριβές γύρω από την ευθεία στον αυτοκινητόδρομο και καλό σε δρόμο με στροφές -συμβάλλει στην όλη αίσθηση και η μικρή διάμετρός του. Όταν πιεστεί  εμφανίζει μία υποστροφική τάση, ωστόσο το εξελιγμένο ESP  επεμβαίνει άμεσα, διακριτικά και αποτελεσματικά. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, το χαμηλό βάρος και τα Mud+Snow ελαστικά (ίδια με του 500L) είναι σύμμαχοι στην light περιπέτεια, πολύ καλή δουλειά κάνει όμως και το Grip Control, που διαθέτει ειδικό set-up για χιόνι, άμμο ή λάσπη.
 
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις