Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

4 μύθοι για την οδήγηση που δεν ισχύουν

18/9/2019

Φήμες, διαδόσεις και μύθοι υπάρχουν παντού έτσι και στην οδήγηση. Δεν ισχύουν όμως πάντα. Ας καταρρίψουμε μαζί 4 από αυτούς.

Μύθος: Οι άντρες οδηγούν καλύτερα από τις γυναίκες
Στην κοινή γνώμη έχει επικρατήσει ότι οι άνδρες είναι καλύτεροι οδηγοί από τις γυναίκες. Μπορεί να φταίει το ότι οι γνωστοί αγώνες ταχύτητας έχουν ως οδηγούς άνδρες; Μπορεί να φταίει απλά το γεγονός ότι έτσι μας έμαθαν; Ποιος ξέρει. Το σίγουρο είναι πως την απάντηση σε αυτό τον μύθο μπορούν εύκολα να την δώσουν οι αριθμοί. Τα στατιστικά στοιχεία ερευνών δείχνουν πως τα τροχαία ατυχήματα που προκαλούνται από γυναίκες είναι 4 φορές λιγότερα σε σύγκριση με αυτά που προκαλούν οι άντρες. Επιπλέον οι ζημιές που προκαλούνται σε τρακαρίσματα γυναικών είναι κατά πολύ ελαφρύτερες και φθηνότερες σε σύγκριση με αυτά των ανδρών.
 
Μύθος: Η σωστή θέση οδήγησης είναι 10:10
Εδώ και χρόνια διδασκόμαστε πως η σωστή θέση των χεριών στο τιμόνι είναι οι «10:10» αυτό όμως δεν ισχύει πια. Ο λόγος της αλλαγής οφείλεται είτε στους αερόσακους είτε στο υδραυλικό τιμόνι. Έχοντας τα χέρια στη μέχρι πρότινος επικρατούσα θέση σε περίπτωση που ανοίξει ο αερόσακος ο οδηγός θα χτυπήσει με τα χέρια τον εαυτό του. Από την άλλη για την ορθότερη χρήση του υδραυλικού τιμονιού η σωστή θέση των χεριών είναι οι 9:15, θέση που έχει επικρατήσει πια ως η ιδανικότερη για την οδήγηση.
 
Μύθος: Τα handsfree είναι ασφαλέστερα από το να κρατάς το κινητό
Μπορεί όπως είναι λογικό το να οδηγείς κρατώντας το κινητό σου να είναι ποινικό αδίκημα και άκρως επικίνδυνο, εντούτοις το να μιλάς στο κινητό από τα handsfree ενώ οδηγείς είναι εξίσου επικίνδυνο. Έρευνες κατέδειξαν πως το να μιλάς στο τηλέφωνο ακόμα κι αν κρατάς το τιμόνι και με τα δύο χέρια αποτελεί περισπασμό της προσοχής του οδηγού. Κάποιες από τις έρευνες μάλιστα αναφέρουν πως είναι το ίδιο ή και περισσότερο επικίνδυνο από την οδήγηση σε κατάσταση μέθης.
 
Μύθος: Ο κινητήρας χρειάζεται προθέρμανση όταν κάνει κρύο
Το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται πια να μπει στο ρελαντί πριν εκκινήσει. Η «Κρύα εκκίνηση», μία από τις λειτουργίες που συναντά κανείς στα μοντέρνα αυτοκίνητα φροντίζει ώστε αυτό το πεντάλεπτο που ξόδευαν οι οδηγοί με το αμάξι στο ρελαντί να μην χρειάζεται πια...
Μόλις ενεργοποιηθεί η λειτουργία cold start map, αμέσως ανεβαίνουν οι στροφές του κινητήρα με αποτέλεσμα να υπερνικηθούν οι αυξημένες δυνάμεις τριβής των μετάλλων αλλά και να γίνεται ταχύτερη έξοδος του μίγματος από το θάλαμο. Για να είστε σωστοί και να μην έχετε εκπλήξεις, σε όλα τα μοντέρνα πλέον αυτοκίνητα, ξεκινάτε κατευθείαν την οδήγηση, απλά για τα πρώτα 1 με 2 λεπτά δεν ανεβάζετε πάνω από 2.500 σ.α.λ.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις