Θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα ομορφότερα και πιο σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της γερμανικής φίρμας. Το Audi TT ξεχώρισε με τον εκπληκτικό 20VT και την τετρακίνηση. Ας θυμηθούμε την πρώτη του γενιά, η οποία αποτέλεσε όνειρο για πολλούς λάτρεις της αυτοκίνησης.
Είναι ένα από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα της Audi και γενικότερα του VW Group. Το Audi TT ξεκίνησε ως ένα coupe που ήταν διαθέσιμο και ως roadster, εξελίχθηκε και έφτασε στο σημείο να αποτελεί σήμερα ένα αυτοκίνητο-ορόσημο στην κατηγορία των «ανοιχτών» σπορ αυτοκινήτων. Ας μεταφερθούμε πίσω στο 1998, για να θυμηθούμε την πρώτη γενιά του μοντέλου και αυτή που το έκανε να αγαπηθεί από μεγάλη μερίδα των petrolheads.
Η εμπορική πορεία του Audi TT ξεκίνησε πίσω στο 1998, όταν παρουσιάστηκε επίσημα η πρώτη γενιά του μοντέλου. Βασίστηκε σε ένα πρωτότυπο μοντέλο της εταιρείας που είχε δει το φως της δημοσιότητας μερικά χρόνια πριν και οι κριτικές που απέσπασε ήταν «με το καλημέρα» άκρως θετικές, ενώ το όνομά του λέγεται ότι προέρχεται από τον δημοφιλή αγώνας «TT Isle of Man».
Εξωτερικά, διακρινόταν για τις έντονες καμπύλες τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος, με την παραγωγή να ξεκινά αρχικά με την coupe έκδοση αμαξώματος και να συνεχίζεται μερικούς μήνες αργότερα με την «ανοιχτή» έκδοση. Τα πρώτα βραβεία δεν άργησαν να εμφανιστούν, με το Audi TT να αναδεικνύεται μέσα σε μικρό χρονικά διάστημα ως το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για την Βόρεια Αμερική. Παρ όλα αυτά, δεν έλειψαν και κάποιες αστοχίες, όπως για παράδειγμα η αστάθεια στις υψηλές ταχύτητες, στοιχείο που διορθώθηκε με ανάκληση που περιελάμβανε αεροτομή και αναβάθμιση στη μονάδα του ESP.
Περνάμε στα μηχανικά μέρη, εκεί που το Audi TT διέπρεψε έναντι του ανταγωνισμού. «Συνήθης ύποπτος» στο συγκεκριμένο μοντέλο, όπως και στα περισσότερα μοντέλα του VW Group δεν ήταν άλλος από τον εκπληκτικό 1.8T-20V, ένα τετρακύλινδρο μοτέρ με σύστημα υπερπλήρωσης που τοποθετήθηκε σε αρκετές εκδοχές του κάτω από το καπό του μοντέλου της Audi. Έτσι, η γκάμα κινητήρων του μοντέλου αποτελούνταν κυρίως από αυτό τον κινητήρα και η ισχύς κυμαινόταν από τους 150 έως τους 240 ίππους σε μία κορυφαία έκδοση στην οποία θα αναφερθούμε ξεχωριστά. Εννοείται ότι η κίνηση περνούσε είτε στον εμπρός άξονα, είτε και στους τέσσερις μέσω του συστήματος τετρακίνησης «Quattro». Στην κορυφή της γκάμας βρισκόταν ο θηριώδης ατμοσφαιρικός VR6 χωρητικότητας 3.189 κ.εκ. Σε αυτή την περίπτωση, η ισχύς άγγιζε τους 250 ίππους και η ροπή τα 320 Nm, ενώ με την συνεισφορά της τετρακίνησης haldex, τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση μόλις 6,2 δλ.
Το κορυφαίο Audi TT Quattro Sport
Μπορεί ο δημοφιλής 20VT να βρέθηκε σε πολλά μοντέλα του VW Group, αλλά η ισχυρότερη εργοστασιακή του εκδοχή απαντάται σε μία πολύ ιδιαίτερη έκδοση του Audi TT πρώτης γενιάς. Ο λόγος για το «Quattro Sport», ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2005 στην έκθεση της Γενεύης και κατασκευάστηκε σε μόλις 1.165 αντίτυπα. Πέρα από το γεγονός ότι ήταν το ισχυρότερο TT πρώτης γενιάς, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διακρινόταν για το εξαιρετικά χαμηλό του βάρος, το οποίο έφτανε τα 1.390 κιλά, γεγονός που μεταφράζεται σε 5,8 κιλά ανά ίππο. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, αφαιρέθηκαν αρκετά καίρια εξαρτήματα, όπως για παράδειγμα το σύστημα κλιματισμού, τα πίσω καθίσματα, αλλά και ο εφεδρικός τροχός. Η ισχύς του τετρακίνητου Audi TT Quattro Sport έφτασε εν τέλη στους 240 ίππους και η ροπή στα 320 Nm. Έτσι, ήταν εφικτό να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ.