Μικρή αύξηση σημείωσαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων για τον μήνα Νοέμβριο στην ελληνική αγορά. Τεράστια η πτώση συνολικά το 2020, ποια η κορυφαία μάρκα πανευρωπαϊκά.
autoagora Team
Ο αντίκτυπος του COVID-19 σε κάθε πτυχή της ζωής μας παραμένει έντονος. Είναι προφανές ότι ένα αγαθό όπως ο αυτοκίνητο δεν μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστο. Ο κλάδος επλήγη σημαντικά και έχασε μεγάλο ποσοστό του ετήσιου τζίρου του, με τις πωλήσεις καινούργιων μοντέλων να σημειώνουν σημαντική πτώση.
Οι αριθμοί είναι αποκαλυπτικοί. Σύμφωνα με την ACEA (Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers Association) οι νέες εγγραφές αυτοκινήτων μειώθηκαν τους πρώτους 11 μήνες του έτους (Ιανουάριος-Νοέμβριος) σε ποσοστό 25,5%, ενώ συγκριτικά με την ίδια χρονική περίοδο το 2019 οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2 εκατομμύρια (για την ακρίβεια 8.991.131 νέες εγγραφές)! Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφεται στην Κροατία (42,4%), ενώ και στους τέσσερις κεντρικούς ευρωπαϊκούς πυλώνες υπάρχει πτώση. Μεγαλύτερες απώλειες έχει η Ισπανία (35,3%), την οποία διαδέχονται Ιταλία (29%), Γαλλία (26,9%) και Γερμανία (21,6%).
Μόνο τον μήνα Νοέμβριο, είχαμε μείωση εγγραφών καινούργιων μοντέλων στην ΕΕ κατά 12%, ποσοστό που εκφράστηκε συνολικά σε 897.692 νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Η συγκεκριμένη εξέλιξη οφείλεται στο δεύτερο κύμα του κορωνοϊού το οποίο «χτύπησε» ακόμη περισσότερο την οικονομία των ευρωπαϊκών κρατών, με αρκετά μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ανάμεσα τους και η χώρα μας) να προβαίνουν σε νέα λήψη μέτρων και lockdown. Πρέπει να τονιστεί ότι στα παραπάνω στατιστικά δεν υπολογίζονται οι Ελβετία, Ισλανδία και Νορβηγία, δηλαδή οι χώρες που εντάσσονται στην Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (ΕΖΕΣ), καθώς και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Τι συμβαίνει όμως με την Ελλάδα; Στην χώρα μας καταγράφηκαν συνολικά 74.463 νέες εγγραφές, νούμερο μειωμένο κατά 30,7% στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2019. Βέβαια, στον μήνα Νοέμβριο για το 2020 είχαμε μικρή αύξηση της τάξης του 2,4% με 177 νέες εγγραφές. Αν θέλουμε να αιτιολογήσουμε την συγκεκριμένη άνοδο, πρέπει να βρούμε τους λόγους στην πρόθεση των Ελλήνων να αποφύγουν τον συνωστισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, με την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου να είναι μία λύση.
Όσον αφορά την αγαπημένη μάρκα των Ευρωπαίων, ο Όμιλος της Volkswagen (Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini Skoda, Seat, Porsche, VW μεταξύ άλλων) συγκεντρώνει την μερίδα του λέοντος και βρίσκεται με διαφορά στην κορυφή των προτιμήσεων των καταναλωτών. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία τους πρώτους 11 μήνες του 2020 πούλησε σχεδόν 2,3 εκατομμύρια ιδιωτικά αυτοκίνητα. Ακολουθεί στην δεύτερη θέση η PSA Group (Citroen, DS, Opel/Vauxhall, Peugeot) με 1,4 εκατομμύρια, ενώ ο Όμιλος Renault (Alpine Dacia, Lada, Renault) ξεπέρασε το 1 εκατομμύριο πωλήσεις, καταλαμβάνοντας την τρίτη θέση. Χαμηλότερα, με πωλήσεις εξαψήφιου αριθμού, βρίσκονται οι Hyundai Motor Group (Hyundai, Kia), FCA Group (Alfa Romeo, Dodge, Fiat, Jeep, Lancia/Chrysler), BMW Group (BMW, Mini), Daimler (Mercedes, Smart), Toyota Group (Lexus, Toyota). Λίγο κάτω από μισό εκατομμύριο πωλήσεις κατέγραψε η Ford, με τις Volvo και Nissan να προσεγγίζουν τις 200.000 Η λίστα ολοκληρώνεται κατά σειρά με Mazda, Mitsubishi, Jaguar Land Rover Group (Land Rover, Jaguar) και Honda.
Ελπίδα όλων είναι πως το 2021 που πλησιάζει θα είμαστε υγιείς και επιστρέφοντας στην κανονικότητα να βοηθήσουμε την οικονομία να ανακάμψει, με το αγαπημένο για όλους μας αυτοκίνητο να ξεπεράσει και εκείνο τις δικές του... λακκούβες.