2 φωτογραφίες »

Έρχεται super μπαταρία με αυτονομία πάνω από 1.000 χιλιόμετρα

20/11/2020

Αυτονομία που θα ξεπερνά τα 1.000 χιλιόμετρα υπόσχεται η εταιρεία SALD, που κατασκευάζει τις super μπαταρίες του μέλλοντος.

Στα αυτοκίνητα με εναλλακτικό τύπο κίνησης πολλές φορές η απόδοση του κινητήρα (ιπποδύναμη, επιτάχυνση 0-100, ροπή) έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Εξάλλου, αν προτιμήσεις ένα ηλεκτρικό ή plug-in hybrid μοντέλο δεν το κάνεις για να πετύχεις δυναμική οδήγηση, αλλά θέλεις μακροπρόθεσμα να εξοικονομήσεις χρήματα από την κατανάλωση βενζίνης, έχοντας παράλληλα ένα φιλικότερο προς το περιβάλλον αυτοκίνητο.
 
Το ηλεκτρικό εύρος είναι ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό στην αγορά ενός υβριδικού. Στον συγκεκριμένο τομέα θέλει να φέρει επανάσταση η νέα super μπαταρια τεχνολογίας της SALD που υπόσχεται αυτονομία άνευ φόρτισης έως και 1.000 χιλιόμετρα μέχρι το 2022!
 
Η νέα τεχνολογία που φιλοδοξεί να κάνει αυτό το κβαντικό άλμα ονομάζεται «Spatial Atom Layer Deposition» (SALD) και αναπτύσσεται μέσα από την συνεργασία ερευνητικών ομάδων του γερμανικού Ινστιτούτου Frauenhofer και του Εθνικού Οργανισμού. της Ολλανδίας. Για τις ανάγκες των ερευνών ιδρύθηκε επίσης μια εμπορική εταιρεία για την μαζική παραγωγή του προϊόντος, η οποία ονομάζεται ονομάζεται SALD BV. Σύμφωνα με όσα τονίζει η εταιρεία από τον Αϊντχόφεν, για το συγκεκριμένο project έχουν αξιοποιηθεί «αμέτρητες έρευνες», όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν.
 
Με βάση τα όσα γνωστοποίησε η SALD BV, οιμπαταρίες SALD αρχικά θα πολλαπλασιάσουν επί τρία των ηλεκτρικό εύρος των υβριδικών. Εξίσου πολύτιμη θα είναι η συνεισφορά τους στην φόρτιση της μπαταρίας η οποία θα γίνεται επί πέντε φορές ταχύτερα χωρίς οι μπαταρίες να έχουν μεγαλύτερο όγκο από εκείνες που χρησιμοποιούνται στα παρόντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι ένα e-car θα μπορούσε να φορτιστεί σε ποσοστό πληρότητας περίπου 80% σε δέκα λεπτά, ενώ η πλήρης φόρτιση θα ολοκληρώνεται σε 20 λεπτά.
 
«Δεν θέλουμε απλώς να δημιουργήσουμε ένα ρεκόρ θεωρητικής εμβέλειας. Αντιθέτως, ακόμη και στη χειρότερη περίπτωση, θα έχουμε να κάνουμε με μία μπαταρία σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, η οποία θα έχει 20-30% ενέργεια ακόμη και μετά από 1000 χιλιόμετρα, με σπορ και δυναμική οδήγηση και παράλληλη λειτουργία κλιματισμού ή θέρμανσης» δήλωσε σχετικά ο CEO της εταιρείας, Frank Verhage.


 
Ο προγραμματισμός που έχει γίνει θέλει την νέα γενιά μπαταριών να είναι έτοιμη για χρήση το 2022 ή το 2023. Μάλιστα, έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συζητήσεις με κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η τεχνολογία εναρμονίζεται με τις μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου που η Tesla χρησιμοποιεί στο Model 3 που κατασκευάζεται σε εργοστάσιο παραγωγής στην Κίνα.
 
Ποια τεχνική επίστρωσης των super μπαταριών
Στην πραγματικότητα, οι νέες μπαταρίες είναι μια μετεξέλιξη των μπαταριών ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται ως επί το πλείστον σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τεχνολογίας SALD είναι μια βιομηχανική διαδικασία για εξαιρετικά λεπτή επίστρωση σε μορφή 3D (atom coating) η οποία προορίζεται να βελτιώσει σημαντικά τη ροή ιόντων μεταξύ ανοδίων (+) και καθοδίων (-).
 
Η τρισδιάστατη επίστρωση θα λειτουργήσει τόσο στις μπαταρίες με υγρό ηλεκτρολύτη (μπαταρίες υγρού τύπου) όσο και σε μπαταρίες στερεάς κατάστασης (χρησιμοποιούν στερεές ουσίες), οι οποίες θεωρούνται το επόμενο μεγάλο βήμα στην τεχνολογία μπαταριών για τα ηλεκτρονικά αυτοκίνητα.  Αξίζει να τονιστεί ότι οι συγκεκριμένες μπαταρίες με την τεχνολογία SALD θα μπορούσαν χρησιμοποιηθούν σε κινητά τηλέφωνα ή άλλες ηλεκτρικές συσκευές. Η τεχνική επίστρωσης μπορεί επίσης να εφαρμοστεί σε όλα τα είδη επιφανειών, όπως οθόνες, τσιπ υπολογιστή, ηλιακά κύτταρα και υφάσματα.
 
Μένει να δούμε στην πράξη αν η SALD δημιουργήσει με επιτυχία αξιόπιστες, ισχυρότερες και με μεγαλύτερη διάρκεια ζωής μπαταρίες στα e-cars του μέλλοντος.
 

Σχετικες Ειδησεις