Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Εσύ έχεις σοφέρ ή ακόμα οδηγείς μόνος σου?

10/12/2019

Θα ήθελες έναν προσωπικό σοφέρ να πηγαίνεις στις δουλειές σου ή ακόμα οδηγείς μόνος σου το αυτοκίνητο σου? Θες να μπεις στη νέα εποχή ή θα μείνεις επάνω στα δέντρα για πολλά χρόνια ακόμα?

Η αυτόνομη οδήγηση εξελίσσεται ραγδαία και οι εταιρείες επενδύουν όλο και περισσότερα χρήματα στην τελειοποίησή της. Οι άνθρωποι που σκοτώνονται ετησίως σε τροχαία ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο κι αυτό είναι πράγματι σοβαρός λόγος για να περάσει το τιμόνι σε κάτι πιο σίγουρο.  Αν αυτό είναι η αυτόνομη οδήγηση θα το δείξει το μέλλον. Ας δούμε όμως πώς λειτουργεί.

Αυτόνομη οδήγηση: Τα 5 επίπεδά της ένα προς ένα
Η αυτόνομη οδήγηση είναι μία διαδικασία που δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2025 και απαρτίζεται από διάφορα στάδια, ανάλογα με την επεμβατικότητα της τεχνολογίας. Η κλίμακα της έχει 5 επίπεδα, με το 0 να αντιπροσωπεύει την μη ύπαρξη οποιουδήποτε  συστήματος υποβοήθησης και το 5 την απόλυτη αυτόνομη οδήγηση, όπου ο οδηγός δεν έχει κανέναν ρόλο.

Στο επίπεδο 1 υπάρχει η δυνατότητα από το αυτοκίνητο για αυτόνομο έλεγχο διαμήκους ή εγκάρσιας κίνησης με τον οδηγό να ελέγχει μόνιμα την άλλη.

Στο επίπεδο 2 υπάρχει μερική αυτοματοποίηση αφού το αυτοκίνητο κατά περιπτώσεις μπορεί να αναλάβει και την εγκάρσια αλλά και την διαμήκη κίνηση (π.χ. σύστημα ενεργής διατήρησης λωρίδας σε συνδυασμό με adaptive cruise control). Μέχρι και το επίπεδο 2, το νομικό πλαίσιο είναι καθορισμένο.

Στο επίπεδο 3 το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πλήρως αυτόνομο εντός του φακέλου χρήσης που έχει προδιαγραφεί από τον κατασκευαστή του και όταν βρεθεί σε συνθήκες εκτός του φακέλου χρήσης, δίνει τον έλεγχο στον οδηγό μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Στο επίπεδο 4, το όχημα έχει την δυνατότητα εκτεταμένης αποκλειστικής αυτόνομης οδήγησης, πάλι εντός ενός φακέλου χρήσης και τέλος στο επίπεδο 5, το αυτοκίνητο είναι απολύτως αυτόνομο κάτω από όλες τις συνθήκες, σε όλους τους δρόμους και για όλες τις ταχύτητες με τον οδηγό να μην χρειάζεται καν να είναι παρών.  Μόνη εταιρεία που βρίσκεται στο 3 να είναι η Audi με το νέο A8 (D5), όπου έχει την δυνατότητα να κινηθεί πλήρως αυτόνομα σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ/ώρα.
 
Η πρακτική λειτουργία της
Για να υλοποιηθεί ένα επαρκώς έξυπνο αυτοκίνητο για αυτόνομη οδήγηση απαιτείται ένα πλήθος αισθητήρων υπερήχων, καμερών υψηλής ανάλυσης και σαρωτών laser γύρω-γύρω στο όχημα. Όλοι αυτοί οι αισθητήρες και οι κάμερες μεταδίδουν δεδομένα στον εγκέφαλο που ελέγχει το σύστημα της αυτόνομης οδήγησης. Όσο και αν φαίνεται περίεργο, το hardware για την αυτόνομη οδήγηση είναι ήδη έτοιμο, τουλάχιστον από τους μείζονες κατασκευαστές, αυτό που εκκρεμεί ακόμη είναι η τελειοποίηση του λογισμικού καθώς και η αντίστοιχη νομοθεσία που θα διέπει την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους.

Τι κερδίζεις και τι χάνεις?
Θετικά:  Μείωση τροχαίων ατυχημάτων έως και 95%, Εξάλειψη κούρασης του οδηγού, Μείωση κατανάλωσης, Ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης
Αρνητικά: Απώλεια ιδιωτικότητας καθώς δεδομένα τοποθεσίας και όχι μόνο θα μεταδίδονται συνεχώς, Ευπάθεια στο hacking, Ένα λάθος στο λογισμικό θα έχει μεγάλη επαναληψιμότητα λόγω μαζικής παραγωγής
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις