Μάθε τα πάντα για την Αυτόνομη οδήγηση

Διαβάστηκε από 2819 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/7/2019

Για ποιο λόγο επενδύονται αμύθητα ποσά με σκοπό να τελειοποιηθεί η αυτόνομη οδήγηση; Πώς λειτουργεί όμως στη πράξη αλλά και ποια τα επίπεδα της;

 
   
Γιατί τέτοια μανία να αναλάβει η τεχνολογία το τιμόνι και να ελαχιστοποιηθεί το ανθρώπινο στοιχείο; Η απάντηση  είναι απλή. Δεν ξέρουμε να οδηγάμε. Όταν κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους από τροχαία ατυχήματα 1.300.000 άνθρωποι με το 50% αυτών να είναι από 15-29 ετών, θέλετε και δεύτερο λόγο; Το ακόμα πιο απογοητευτικό είναι ότι αν και τα σημερινά αυτοκίνητα είναι πράγματι πιο ασφαλή σε σχέση με το παρελθόν, οι θάνατοι όχι μόνο δεν μειώνονται παγκόσμια αλλά αυξάνονται, ενώ πρέπει να σημειώσουμε ότι στο 90% των ατυχημάτων-δυστυχημάτων, η αιτία είναι το ανθρώπινο σφάλμα.



Επίπεδα αυτόνομης οδήγησης
Η αυτόνομη οδήγηση είναι μία διαδικασία που δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το 2025 και απαρτίζεται από διάφορα στάδια, ανάλογα με την επεμβατικότητα της τεχνολογίας. Η κλίμακα της έχει 5 επίπεδα, με το 0 να αντιπροσωπεύει την μη ύπαρξη οποιουδήποτε  συστήματος υποβοήθησης και το 5 την απόλυτη αυτόνομη οδήγηση, όπου ο οδηγός δεν έχει κανέναν ρόλο.

Στο επίπεδο 1 υπάρχει η δυνατότητα από το αυτοκίνητο για αυτόνομο έλεγχο διαμήκους ή εγκάρσιας κίνησης με τον οδηγό να ελέγχει μόνιμα την άλλη. Στο επίπεδο 2 υπάρχει μερική αυτοματοποίηση αφού το αυτοκίνητο κατά περιπτώσεις μπορεί να αναλάβει και την εγκάρσια αλλά και την διαμήκη κίνηση (π.χ. σύστημα ενεργής διατήρησης λωρίδας σε συνδυασμό με adaptive cruise control). Μέχρι και το επίπεδο 2, το νομικό πλαίσιο είναι καθορισμένο. Στο επίπεδο 3 το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πλήρως αυτόνομο εντός του φακέλου χρήσης που έχει προδιαγραφεί από τον κατασκευαστή του και όταν βρεθεί σε συνθήκες εκτός του φακέλου χρήσης, δίνει τον έλεγχο στον οδηγό μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Στο επίπεδο 4, το όχημα έχει την δυνατότητα εκτεταμένης αποκλειστικής αυτόνομης οδήγησης, πάλι εντός ενός φακέλου χρήσης και τέλος στο επίπεδο 5, το αυτοκίνητο είναι απολύτως αυτόνομο κάτω από όλες τις συνθήκες, σε όλους τους δρόμους και για όλες τις ταχύτητες με τον οδηγό να μην χρειάζεται καν να είναι παρών.  Μόνη εταιρεία που βρίσκεται στο 3 να είναι η Audi με το νέο A8 (D5), όπου έχει την δυνατότητα να κινηθεί πλήρως αυτόνομα σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ/ώρα.


 
Πώς λειτουργεί πρακτικά;
Για να υλοποιηθεί ένα επαρκώς έξυπνο αυτοκίνητο για αυτόνομη οδήγηση απαιτείται ένα πλήθος αισθητήρων υπερήχων, καμερών υψηλής ανάλυσης και σαρωτών laser γύρω-γύρω στο όχημα. Όλοι αυτοί οι αισθητήρες και οι κάμερες μεταδίδουν δεδομένα στον εγκέφαλο που ελέγχει το σύστημα της αυτόνομης οδήγησης. Όσο και αν φαίνεται περίεργο, το hardware για την αυτόνομη οδήγηση είναι ήδη έτοιμο, τουλάχιστον από τους μείζονες κατασκευαστές, αυτό που εκκρεμεί ακόμη είναι η τελειοποίηση του λογισμικού καθώς και η αντίστοιχη νομοθεσία που θα διέπει την κυκλοφορία των αυτόνομων οχημάτων σε δημόσιους δρόμους.

-Θετικά:  Μείωση τροχαίων ατυχημάτων έως και 95%, Εξάλειψη κούρασης του οδηγού, Μείωση κατανάλωσης, Ανάπτυξη ηλεκτροκίνησης
-Αρνητικά: Απώλεια ιδιωτικότητας καθώς δεδομένα τοποθεσίας και όχι μόνο θα μεταδίδονται συνεχώς, Ευπάθεια στο hacking, Ένα λάθος στο λογισμικό θα έχει μεγάλη επαναληψιμότητα λόγω μαζικής παραγωγής
 
 


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων