autoagora.gr logo
TEST ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ ΤΙΜΕΣ LEASING SHORT VIDEOS
3 φωτογραφίες »

Formula 1: Πιο αργά τα μονοθέσια του μέλλοντος!

9/12/2020

Εντυπωσιακά μεν, πιο βραδυκίνητα δε. Τα μονοθέσια της Formula 1 για το 2022 θα είναι πιο αργά σε σχέση με τα σημερινά! Διαβάστε τι αλλάζει και πώς ο θεατής βγαίνει εντέλει κερδισμένος.

autoagora Team

Με εντελώς καινούργια μονοθέσια θα πραγματοποιηθεί το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula 1 για 2022. Το lifting δεν θα περιλαμβάνει μόνο την νέα εντυπωσιακή εμφάνιση αλλά θα εστιάζει και στον τρόπο κίνησης των μοντέλων. Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θέλει να αποκτήσει εντονότερο συναίσθημα μάχης και ανταγωνισμού μέσα στην πίστα, προσφέροντας στον θεατή περισσότερες συγκινήσεις. Για να το πετύχει αυτό, ενισχύει την πιθανότητα ανατροπών μέσα από την δημιουργία αγωνιστικών τα οποία θα μπορούν να κάνουν ευκολότερα προσπεράσεις.


 
Το μειονέκτημα στην προκειμένη περίπτωση έχει να κάνει με την ταχύτητά τους, καθώς τα μονοθέσια του 2022 θα είναι πιο αργά συγκριτικά με τα σημερινά! Ο βασικός λόγος έχει να κάνει με την αλλαγή φιλοσοφίας των οχημάτων. Τα αυτοκίνητα παράγουν επί του παρόντος την απαραίτητη δύναμη κατά κύριο λόγο μέσω της αεροδυναμικής. Το 2022, η συγκεκριμένη επίδραση θα μειωθεί σημαντικά, επειδή τα φτερά δημιουργούν υπερβολική αναταραχή στον αέρα, γεγονός που δυσκολεύει το έργο των πιλότων στις προσπεράσεις.
 
Για να μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο στροβιλισμός στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2022, η μηχανική πρόσφυση θα ενισχυθεί σε βάρος της αεροδυναμικής. Ο διαχύτης στο κάτω μέρος του αμαξώματος θα διευρυνθεί σημαντικά. Ως αποτέλεσμα της συγκεκριμένης τροποποίησης τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα εξακολουθούν να πιέζονται στο έδαφος, προκαλώντας ωστόσο σημαντικά λιγότερες αναταράξεις. «Εάν υποθέσουμε ότι η ροή του αέρα μειωθεί κατά 50%, σήμερα εάν ένας πιλότος θέλει να ακολουθήσει ένα άλλο μονοθέσιο, τότε με το νέο μοντέλο διευκολύνεται κατά 10-15%», τονίζει ο Έλληνας σχεδιαστής αγωνιστικών μοντέλων Νικόλας Τομπάζης, ο οποίος από το 2016 είναι επικεφαλής των τεχνικών ζητημάτων των μονοθεσίων για λογαριασμό της FIA.


 
Προς την κατεύθυνση αυτή μάλιστα, έχουν ξεκινήσει και οι απαραίτητες δοκιμές. Ένα μοντέλο μπήκε στην αεροδυναμική σήραγγα της Sauber και στο test που έγινε επιβεβαιώθηκαν στην πράξη τα θεωρητικά αποτελέσματα που έδιναν οι υπολογιστές. Μαζί με την αύξηση του minimum βάρους από 749 κιλά το 2021 σε 768 κιλά το 2022, οι χρόνοι σε κάθε γύρο είναι πιο αργοί. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες προβλέψεις, η αναμενόμενη απώλεια κυμαίνεται μεταξύ 3 και 3,5 δευτερολέπτων, πιθανώς με δείγμα ένα μονοθέσιο McLaren. Σίγουρα, μπορεί να ακούγεται δυσοίωνο το σενάριο αυτό αλλά οι εμπειρογνώμονες φοβήθηκαν στην αρχή για απώλειες έως και 7 δευτερόλεπτα!
 
Δεδομένο όσον αφορά την Formula 1 του μέλλοντος, πάντως, είναι πως θα αλλάξει ραγδαία. Από το πάγωμα εξέλιξης κινητήρων και την ηλεκτροκίνηση ως το 60%, μέχρι τους μηδενικούς ρύπους CO2 λόγω καύσης e-fuel, το κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο θα... κινηθεί σε πρωτόγνωρα για αυτό μονοπάτιατα επόμενα χρόνια.