Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

Γιατί τα ηλεκτρικά δεν πουλάνε (ακόμα);

5/3/2020

Μας αρέσει δεν μας αρέσει, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον της αυτοκίνησης και αυτό δεν σηκώνει αμφισβήτηση. Γιατί όμως όλα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που παρουσιάζονται μέρα με τη μέρα παραμένουν στο παρασκήνιο και δεν πλημμυρίζουν τους δρόμους; Πού χάνει (ακόμα) η ηλεκτροκίνηση απέναντι σε βενζίνη και diesel;

Σίγουρα το νέο κοινό μέτωπο της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Καθαρότερα αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον και διαθέτουν εντυπωσιακές επιδόσεις; Ποιος δεν θα πει ναι σε μία τέτοια αλλαγή σελίδας; Πώς όμως ενώ όλα τα φλας και τα δις. ευρώ  είναι στραμμένα σε αυτή τη κατεύθυνση δεν έχουμε ουσιαστικά υποδεχθεί στη καθημερινότητα μας το σύνολο των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων;

Ποιοι είναι οι βασικοί λόγοι που η  συγκεκριμένη κατηγορία παραμένει ακόμα στο παρασκήνιο;
 
Χαμηλή αυτονομία
Δυστυχώς ακόμη, οι προσφερόμενες αυτονομίες των ήδη ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι σε θέση να παρέχουν αυτοπεποίθηση και σιγουριά στον οδηγό. Τα περισσότερα προσιτά μοντέλα (με εξαίρεση τα πολύ ακριβά όπως π.χ. Tesla) είναι ακόμα σε σημείο να προσφέρουν γύρω στα 250 πραγματικά χιλιόμετρα αυτονομίας, νούμερο που μεταβάλλεται και αρκετά σε περίπτωση κίνησης εκτός πόλης. Όπως καταλαβαίνετε τα πολύωρα ταξίδια είναι ήδη εκτός προγράμματος και δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να συγκριθούν με την συνολική αυτονομία ενός οικονομικού diesel στα 750+ χλμ.. Βέβαια η λύση θα επέλθει τόσο με την αύξηση της χωρητικότητας των μπαταριών, όσο και με την τοποθέτηση ταχυφορτιστών σε οδικούς κεντρικούς άξονες μέσα στα επόμενα χρόνια.

Φόρτιση μπαταρίας
Η διαδικασία πλήρης φόρτισης ενός ηλεκτρικού μοντέλου σε οικιακό δίκτυο κυμαίνεται από τις 7 μέχρι και τις 12 ώρες. Φυσικά με την παρουσία ταχυφορτιστή μπορεί να επιτευχθεί μέχρι και 80% φόρτιση μέσα σε μισή ώρα, όμως το κόστος αγοράς του είναι τσουχτερό. Είναι ξεκάθαρο δηλαδή πως για τον μέσο πολίτη η πολυτέλεια να μπορεί να αφήσει το αυτοκίνητο του στο γκαράζ του έως και 12 ώρες για μία φόρτιση δεν είναι εφικτό. Και πάλι, ο ερχομός των νέων τεχνολογιών στις μπαταρίες θα λύσει το πρόβλημα.



Φορτιστές στους οδικούς άξονες
Για να μπορέσει ο ιδιοκτήτης ενός ηλεκτρικού οχήματος να πραγματοποιήσει ένα ταξίδι αρκετών χιλιομέτρων θα πρέπει να έχει ένα πλάνο για τα σημεία στα οποία θα μπορεί να φορτίσει το όχημα του. Στην Ελλάδα λειτουργούν μόνο μερικές δεκάδες σημεία φόρτισης περιορίζοντας αρκετά τα πλάνα των εκδρομέων. Είναι σχεδόν βέβαιο όμως πως κάτι τέτοιο θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον καθώς ήδη συζητείται η τοποθέτηση περισσοτέρων.



 
Χαμηλές τελικές ταχύτητες
Με σκοπό την διατήρησης της αυτονομίας σε λογικά επίπεδα, τα μοντέλα που κινούνται αμιγώς με ρεύμα, διαθέτουν από το εργοστάσιο τους ιδιαίτερα μεγάλο περιορισμό στις τελικές τους ταχύτητες. Λογικό από την μία, μερικώς εκνευριστικό από την άλλη για όσους έχουν πολλά χιλιόμετρα να καλύψουν και τους περιορίζει το κοντέρ. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως στην αντίθετη περίπτωση και στην κίνηση στην πόλη, το ρεύμα καταναλώνεται με πολύ πιο αργό ρυθμό.
 


Υψηλό κόστος απόκτησης. Ιδιαιτερότητα συντήρησης
Αυτό είναι ένα κεφάλαιο που γρήγορα θα αλλάξει καθώς τα ήδη υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα είναι σε τιμή μη προσιτή για το ευρύ κοινό. Όμως σχεδόν οι περισσότερες εταιρίες αυτοκινήτων έχουν εξαγγείλει πως στην επόμενη διετία θα προσφέρουν στην αγορά μοντέλα με κόστος ίσο με αυτό ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως τα ήδη υπάρχοντα Peugeot e-208, e2008, Opel Corsa e, Nissan Leaf.  Στον τομέα της συντήρησης, παρόλο που οι εταιρίες δίνουν μεγάλες εγγυήσεις για τη λειτουργία των μπαταριών τους, μία νέα τεχνολογία όπως αυτή, στην πράξη δεν μας έχει παρουσιάσει και τις πιθανές απρόβλεπτες βλάβες, την ώρα που τα περισσότερα μη εξειδικευμένα συνεργεία δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία για την επίλυση αυτών.
 
Εσείς τι πιστεύετε; Πλησιάζει η μέρα που τη μεγαλύτερη μερίδα των πωλήσεων θα κατέχουν τα ηλεκτρικά μοντέλα;
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις