Η BMW M8 E31 ήταν ένα καλά κρυμμένο μυστικό που είχε περάσει στη σφαίρα του θρύλου, αφού επί 20 χρόνια θεωρούσαμε πως το μοναδικό πρωτότυπο είχε καταστραφεί. Πλέον η εταιρεία αναπαλαίωσε το Μύθο σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, και υπόσχεται πως θα τον δουν όλοι να βρυχάται.
Η Σειρά 8 γενιάς E31 της BMW είναι ένα θρυλικό μοντέλο της δεκαετίας του 90, με V8 και V12 κινητήρες. Η κορυφαία έκδοση ήταν η 850CSi, με το V12 μοτέρ 5,6 λίτρων, της κωδικής ονομασίας S70B56. Η CSi, ήταν στην ουσία μία πιο ήπια εκδοχή ενός εκ των πιο καλά κρυμμένων μυστικών της εταιρείας, τη μυθικής M8, η οποία βρισκόταν για δεκαετίες στο μεταίχμιο μεταξύ θρύλου και πραγματικότητας.
Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε στις αρχές των 90s, και είχε ως σκοπό να είναι ένας φονέας των supercars. Κάτω από το μακρύ καπό βρισκόταν μία πολεμική, ατμοσφαιρική έκδοση του S70, χωρητικότητας 6.000 κυβικών και απόδοσης 640 ίππων. Για την επίτευξη αυτού του αριθμού είχαν συμβάλλει μεταξύ άλλων οι διπλοί εκκεντροφόροι σε κάθε πλευρά του V, καθώς και η 12πετάλουδη εισαγωγή.
Ο κινητήρας βρισκόταν όσο πιο χαμηλά και πίσω γινόταν, προκειμένου να επιτευχθεί καλύτερη κατανομή βάρους. Λόγω του συστήματος λίπανσης ξηρού κάρτερ, το δοχείο λαδιού βρισκόταν στον χώρο αποσκευών, και οι σωληνώσεις του κυκλώματος περνούσαν μέσα από την οροφή. Αυτό είναι ένα δείγμα του πόσο στριμωγμένος βρισκόταν ο κινητήρας μέσα στο κατά τα άλλα τεράστιο μηχανοστάσιο.
Τα pop-up φανάρια, για τα οποία έγινε γνωστή η Σειρά 8 αφαιρέθηκαν, το αμάξωμα πρήστηκε και απέκτησε μεγάλους αεραγωγούς, τόσο μπροστά όσο και στο πλάι, ενώ, για την αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας προστέθηκε η κεντρική κολώνα που έλειπε από τα απλά μοντέλα. Το καπό, οι πλευρικές πόρτες και το πορτμπαγκάζ ήταν από υαλονήματα, και τα γυάλινα παράθυρα έδωσαν τη θέση τους σε άλλα, κατασκευασμένα από plexiglass. Παράλληλα, οι ζάντες ήταν από ανθρακονήματα.
Στο εσωτερικό της εξωφρενικής BMW M8, τα πίσω καθίσματα έλαμπαν δια της απουσίας τους, ενώ τα μπροστινά ήταν bucket και συνδυάζονταν με αγωνιστικές κόκκινες ζώνες της Sabelt.
Λίγο μετά την κατασκευή του πρωτότυπου μοντέλου, η BMW ακύρωσε το project, θεωρώντας πως δεν θα υπήρχε το κατάλληλο κοινό για να αγοράσει το μοντέλο. Η Βαυαρική εταιρεία μάλιστα, μαζί με το M Division, είχε αρνηθεί από τα αρχικά στάδια εξέλιξης πως ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα ήταν έστω και πιθανό να κατασκευαστεί. Σύμφωνα με τις ιστορίες της εποχής, το πρωτότυπο καταστράφηκε.
Ευτυχώς όμως, αυτές οι ιστορίες δεν ήταν αληθείς. Ο θρύλος υπήρχε, κλειδωμένος σε ένα γκαράζ, το οποίο αποτελεί την πεμπτουσία των μυθικών BMW. Ένα μέρος, όπου κυριαρχεί έντονα το ερώτημα «τι θα είχε γίνει εάν…». Η εταιρεία ονομάζει αυτό το χώρο «Giftschrank», κάτι που μεταφράζεται ως «η αποθήκη των δηλητηρίων».
Η ουτοπική BMW M8 παρέμεινε ένα επτασφράγιστο μυστικό και ζούσε στη σκιά μέχρι το 2010, όπου και η εταιρεία επιβεβαίωσε την ύπαρξή της, και επέτρεψε να φωτογραφηθεί. Το κατακόκκινο coupe, απέκτησε λίγη από τη δημοσιότητα που του άξιζε. 11 χρόνια μετά, η εταιρεία θεώρησε πως ο κόσμος είναι πλέον έτοιμος να γνωρίσει το αυτοκίνητο καλύτερα. Το BMW Group Classic, το τμήμα το οποίο, όπως μαρτυρά και το όνομά του, ασχολείται με τα κλασσικά μοντέλα της βαυαρικής φίρμας, αναπαλαίωσε πλήρως το όχημα, και το έκανε ξανά λειτουργικό. Υποσχέθηκε μάλιστα στους fans, πως όταν το επιτρέψουν οι καιρικές συνθήκες, θα το δούμε να βρυχάται στους δρόμους.
Σύμφωνα με το προσωπικό που το ανακατασκεύασε, η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν η αντικατάσταση του αγωνιστικού δοχείου καυσίμων, το οποίο είναι κατασκευασμένο από καουτσούκ. Η εσωτερική επένδυση, που ήταν από αφρό, είχε αποσυντεθεί με το πέρασμα των ετών.
Η BMW M8 E31 είναι ένας πραγματικός μονόκερως. Τροφοδοτούσε συζητήσεις και θρύλους που την ήθελαν να έχει καταστραφεί, ενώ περίμενε υπομονετικά να κάνει την εμφάνισή της ξανά. Μετά από 30 χρόνια, ο αέρας θα περάσει από τους στενούς αεραγωγούς, θα τροφοδοτήσει τις 12 πεταλούδες και θα βγει καυτός από τις 4 απολήξεις της εξάτμισης. Οι φίλοι και εραστές της BMW θα ακούσουν το Μύθο να λειτουργεί, και θα αναρωτηθούν πάλι «τι θα είχε συμβεί εάν…».