Η τεχνολογία υδρογόνου του Hyundai Nexo

Διαβάστηκε από 1423 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/1/2019

Το πιο πρόσφατο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου από τη Hyundai είναι τόσο καθαρό που στην ουσία αναρροφά τον αέρα καθώς ταξιδεύετε.

 
   
Τον Ιανουάριο του 2018 η Hyundai ανακοίνωσε ότι το Nexo θα είναι το νέο μοντέλο υδρογόνου Fuel Cell EV, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην έκθεση τεχνολογίας CES 2018, στην Αμερική. Παράλληλα αποκαλύφθηκε ένα νέο σύστημα αυτόνομης οδήγησης το Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), το οποίο θα εξοπλίζει το νέο υβριδικό μοντέλο.
 
Το Nexo είναι η τεχνολογική ναυαρχίδα της αναπτυσσόμενης γκάμας οικολογικών οχημάτων της Hyundai και σηματοδοτεί τη συνεχιζόμενη ορμή της εταιρείας προς την κατεύθυνση πιο οικολογικών προτάσεων.
 
Το όχημα κυψελών καυσίμου Nexo, είναι η δεύτερη γενιά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κυψελών καυσίμου της Hyundai. Βελτιώνοντας το αναγνωρισμένο ix35 FCEV, το Nexo έχει εκτιμώμενη απόσταση οδήγησης 800 χιλιόμετρα, 206 χιλιόμετρα περισσότερο από τον προκάτοχό του. Η επιτάχυνση και η ισχύς αυξήθηκαν για να βελτιώσουν τη συνολική απόδοση.
 
Σχεδιασμένο για να χειρίζεται ακραίες θερμοκρασίες και περιβάλλοντα, οι δοκιμές του Nexo έχουν αποδείξει ότι το όχημα είναι σε θέση να ξεκινήσει αφού υποβληθεί σε θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια της νύχτας -20 βαθμούς. Το Nexo διαθέτει δυνατότητες ψυχρής εκκίνησης μέσα σε 30 δευτερόλεπτα, γεγονός που αποτελεί κορυφαίο επίτευγμα και το σύστημα κυψελών καυσίμου θερμαίνεται γρηγορότερα για μέγιστη απόδοση. Το νέο μοντέλο της Hyundai έχει επίσης εξαιρετική απόδοση ψύξης σε απότομες θερμοκρασίες άνω των 49 βαθμών Κελσίου.

 
Καθαρός κινητήρας για το περβάλλον
Η κυψέλη καυσίμου αποτελείται από έναν καταλύτη πλατίνας, μια μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων και τον θάλαμο καύσης. Το υδρογόνο που βρίσκεται στις δεξαμενές εισέρχεται στην κυψέλη μέσω του καταλύτη, όπου διαχωρίζεται από τα ηλεκτρόνια. Τα τελευταία τροφοδοτούν με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα και επιστρέφουν στην κυψέλη καυσίμου, όπου συναντούν τα μόρια του υδρογόνου και αυτά του οξυγόνου -που έχουν έρθει από την εισαγωγή αέρα- ώστε όλα μαζί να σχηματίσουν νερό και να ολοκληρώσουν την χημική αντίδραση.
 
Η ενέργεια που απελευθερώνεται από αυτό το μίγμα στοιχείων, οδηγείται στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου η οποία αποφασίζει πώς θα την χρησιμοποιήσει: είτε για να φορτίσει τις μπαταρίες, είτε για να τροφοδοτήσει απευθείας τον ηλεκτροκινητήρα και αυτός με την σειρά του τους τροχούς. 

Για πρώτη φορά, το όχημα κυψελών καυσίμου της Hyundai κατασκευάζεται με αποκλειστική αρχιτεκτονική του είδους οχημάτων. Αυτή η αρχιτεκτονική έχει πολλά οφέλη, όπως:

• Λιγότερο βάρος
• Βελτιωμένη αναλογία ισχύος/βάρους
• Ταχύτερη επιτάχυνση από 0 έως 100km / h από το ix35 FCEV
• Περισσότερος χώρος στην καμπίνα
• Επιτρέπει τη μεταφορά της μπαταρίας στο μέσο του αμαξώματος
• Βελτιωμένη διάταξη κυψελών καυσίμου

Οι βελτιώσεις στο σύστημα παροχής αέρα, οι επιδόσεις σε μεγάλα υψόμετρα και οι χρόνοι ανεφοδιασμού, μαζί με τη συνολική απόδοση και την οικονομία καυσίμου, έχουν θέσει το Nexo ως ένα κορυφαίο αυτοκίνητο στη κλάση του. Επιπλέον, το μοντέλο έχει βελτιωμένη πυκνότητα ισχύος και αντοχής συγκρίσιμη με τα βενζινοκίνητα οχήματα.


Προηγμένη τεχνολογία εσωτερικού
 Σύμφωνα με τη Hyundai, το Nexo είναι γεμάτο με τεχνολογία. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει αρκετά κουμπιά και σε συνδυασμό με μια μεγάλη οθόνη, το σύνολο μοιάζει με τον πίνακα ελέγχου ενός εμπορικού αεροπλάνου. Τα συστήματα ψυχαγωγίας, πλοήγησης και ελέγχου του κλιματισμού είναι προσβάσιμα από την κονσόλα. Έτσι μπορείτε να ελέγχετε ένα ευρύ φάσμα λειτουργιών χωρίς να χρειάζεται να ψάχνετε μέσα από το σύστημα ψυχαγωγίας και να χάνετε χρόνο.
 
Επίσης δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να ρυθμίσει αυτές τις λειτουργίες χωρίς να βγάλει τα μάτια του από το δρόμο καθώς οδηγεί. Η οθόνη ψυχαγωγίας 12,3 ιντσών ενεργοποιείτε με ένα άγγιγμα και το μενού μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέσω των χειριστηρίων που είναι τοποθετημένα στο τιμόνι.

 
Πίνει υδρογόνο, εκλύει νερό
Αυτό που κάνει ένα όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου ενδιαφέρον είναι το πώς κλιμακώνει την εμβέλεια σε σχέση με το επιπλέον εύρος. Για να έχει ένα ηλεκτρικό όχημα μεγαλύτερη εμβέλεια, θα πρέπει να προστεθεί περισσότερη μπαταρία οπότε και πολύ περισσότερο βάρος. Αντίθετα η προσθήκη υδρογόνου έχει ελάχιστη επίδραση στο βάρος. Το υδρογόνο του Nexo, 6.3 kg, αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές στα 10.000 psi. Ένα όχημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου, μακρύτερης εμβέλειας χρειάζεται μεγαλύτερες δεξαμενές για να κινηθεί, όμως το βάρος δεν αυξάνεται όπως σε κάποιο όχημα με μπαταρίες.
 
Το Huyndai Nexo έχει αυτονομία κίνησης, σύμφωνα με τον WLTP, της τάξης των 660 χλμ. Φυσικά, το μόνο που εκλύεται στην ατμόσφαιρα είναι το νερό, με τον ανεφοδιασμό του σε υδρογόνο να διαρκεί μόλις 5 λεπτά. Εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα όχημα με μηδενικές εκπομπές, το Nexo διαθέτει επίσης ένα σύστημα πέδησης μέσω του οποίου ανακτάται επιπλέον ενέργεια.
 

 


Διαβαστε Ακομη

Ροη Ειδησεων