Test Συνεργείων
Τι δεν σας έχουν πει
Short Videos

ΑΦΙΕΡΩΜΑ: Honda CRX σημαίνει τεχνολογία και ταχυκαρδία

8/2/2019

Πίσω στο μακρινό 1987, η δεύτερη σειρά Honda CRX κατάφερε να κάνει κολοσσιαία επιτυχία. Μετά από 30 και πλέον χρόνια, αυτή η ιδέα εμπνέει περισσότερο από ποτέ. Ωδή στον «Θρύλο» CRX!!

Αναβιώνοντας το παρελθόν μέσα από τα μάτια του CRX, αναρωτιέσαι που υστερούσε, την δεκαετία του 1980, το μοντέλο της Honda και δεν πούλησε παραπάνω; Μήπως οι Ιάπωνες δεν είχαν την τεχνογνωσία να το εξοπλίσουν σωστά; Την ώρα που η Mercedes παζάρευε ακόμα, τον δεξί καθρέπτη και την πέμπτη ταχύτητα, οι ειδικοί στο σούσι είχαν από καιρό εφαρμόσει ηλεκτρική λειτουργία σε παράθυρα, καθρέπτες και κεραίες, με τους διακόπτες ρύθμισης τους στο εσωτερικό, να παραπέμπουν στο καινούργιο sequel της ταινίας  ο Ιππότης της ασφάλτου.

Η Ιστορία
Αλλά όπως και ο προκάτοχός του, και η δεύτερη σειρά CRX δεν φορτώθηκε με εξτρά εξοπλισμό από το εργοστάσιο. Δεν υπάρχουν ηλεκτρικά παράθυρα, δεν υπάρχει ABS, ούτε καν υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης. Δεν χρειάζεται, λέει με στόμφο ο ιδιοκτήτης Ralf Werdermann, καθώς τοποθετεί το κλειδί στη μίζα. Ο επιχειρηματίας από τη γραφική πόλη Neustrelitz, στη μέση των λιμνών του Mecklenburg, δήλωνε ενθουσιασμένος με το Bonsai Coupé, ήδη από την παιδική του ηλικία. Έτσι πριν από ένα χρόνο, αποφάσισε να κάνει στον εαυτό του ένα δώρο γενεθλίων. Το CRX του, σε Milano Red απόχρωση, είναι ένα από τα τελευταία της δεύτερης σειράς που κατασκευάστηκε μεταξύ 1987 και 1991, με 25.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ. Το αυτοκίνητο χρονολογείται από μια εποχή που οι Ιάπωνες ήταν ακόμα στη γρήγορη λωρίδα χάρη στην εξελιγμένη τεχνολογία.
Πάνω απ όλα, η Honda φημιζόταν για τους αξιόπιστους πολύστροφους κινητήρες, την εξαιρετικά ισορροπημένη ανάρτηση και την υψηλή ποιότητα κατασκευής και το CRX αποτελεί την ζωντανή απόδειξη αυτών των προτερημάτων. Θέλοντας να δείξει από τι είναι πραγματικά φτιαγμένη, η Honda εγκατέλειψε σκόπιμα ολόκληρη τη διαθέσιμη γκάμα του εξοπλισμού στο συρτάρι και δημιούργησε ένα σπορ αυτοκίνητο που δεν αφήνει τίποτα να είναι επιθυμητό, όπως λέει με αυτοπεποίθηση στο δελτίο τύπου. Οι μεγάλοι χρόνοι παράδοσης ήταν φυσικό επακόλουθο. Το timing ήταν τέλειο.

Η Aνιση μάχη και η Εξέλιξη
Το 1987, η VW είχε το Scirocco II στις εκθέσεις, το οποία σε καμία περίπτωση δεν προσέγγισε ποτέ τον όμορφο προκάτοχό του σχεδίασης Giugiaro.
Στην Alfa, το τελευταίο GTV ήταν επίσης θαμμένο και το Calibra της Opel προσπαθούσε να ισιώσει τις ρυτίδες του, στη σήραγγα αεροδυναμικής. Το CRX, από την άλλη πλευρά, ήταν διαθέσιμο, καθώς και κοινωνικά αταξινόμητο. Μπορούσες να πας μαζί του χωρίς δισταγμό σε ένα golf club. Η δεύτερη καριέρα του ήταν αυτή της βελτίωσης, ιδιαίτερα δημοφιλής στη νεολαία. Σήμερα, τα εργοστασιακά CRX είναι πιο σπάνια από τη Ferrari και θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν σαν παράδειγμα το τι χρειάζεται να έχει ένα πραγματικό αυτοκίνητο, χωρίς περίτεχνες αεροτομές και μεγάλες εξόδους αέρα όπως στο σημερινό Civic. Ο καθαρός σχεδιασμός του CRX είναι ο καλύτερος δυνατός.

Χάρη στην τεχνολογία τεσσάρων βαλβίδων και το σύστημα VTEC, το οποίο παρέχει μεταβλητό χρονισμό, ο κινητήρας 1.6 λίτρων αποδίδει 124 ίππους και στροφάρει γραμμικά μέχρι σχεδόν τις 7.000 σ.α.λ. Το κοντό γρανάζωμα του πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, κρύβει επιμελώς την μειωμένη ροπή στη χαμηλή περιοχή στροφών. Ένα μεγάλο μέρος της οδηγικής απόλαυσης οφείλεται επίσης στο χαμηλό βάρος. Τα 930 κιλά επιτρέπουν την οδήγηση τύπου καρτ. Σαν τυπικό μπροστινοκίνητο, το CRX σπρώχνει συνεχώς τους μπροστινούς τροχούς, αλλά χρειάζεται προσοχή γιατί αν η ουρά ξεκολλήσει, χρειάζονται επιδέξιοι χειρισμοί με το γκάζι, ώστε να μαζευτεί εκ νέου. Αλλά ακόμη και μια χαλαρή βόλτα είναι διασκεδαστική. Τα πολύ μαλακά καθίσματα μεσολαβούν επιτυχώς μεταξύ του σκληρού πλαισίου και του σφιχτού πίσω μέρους. Μια δεύτερη ματιά στο cockpit αποκαλύπτει τον λειτουργικό και απλοϊκό χαρακτήρα του CRX. Καθαρή βιομηχανική σχεδίαση, χωρίς τεχνάσματα. Το CRX δεν χρειάζεται πρόσθετα, χρειάζεται καμπύλες.

Συμπέρασμα: Πολλοί θυμούνται τα CRX μόνο ως καμβά βελτιώσεων με μεγάλη εξάτμιση. Η μεγαλοφυία του concept ξεχάστηκε γρήγορα. Εξοπλισμένο με τα βασικά, αποδεικνύει τι είναι σήμερα πραγματικά απαραίτητο και πόσο μεγάλη ήταν η Honda κάποτε.
 

Ακολουθήστε το Αutoagora στο Google News. Bρείτε όλες τις ειδήσεις