Οι Ιάπωνες φαίνεται ότι κατάφεραν πάλι το ακατόρθωτο, δημιουργώντας έναν κινητήρα που θα φτάνει το 50% σε θερμική απόδοση. Το νούμερο είναι πραγματικά εκπληκτικό για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δείτε πως επιτεύχθηκε κάτι τέτοιο και πως θα λειτουργεί!
Δεν είναι λίγες οι εταιρείες που έχουν ανακοινώσει ότι η έρευνα και η εξέλιξη πάνω στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει πλέον τελειώσει. Η Nissan όμως έχει διαφορετική άποψη και είναι έτοιμη να λανσάρει ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης με την απόλυτη θερμική απόδοση. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι η τιμή θα αγγίζει το 50%, ας δούμε όμως αναλυτικότερα πως λειτουργεί το E-POWER σύστημα.
Αρχικά, να ξεκαθαρίσουμε ότι με τον όρο θερμική απόδοση, αναφερόμαστε στο ποσοστό της ενέργειας που καταφέρνει ο κινητήρας να μετατρέψει σε μηχανικό έργο. Ενδεικτικά, ένας θερμικός κινητήρας, μετατρέπει σε παραγόμενο έργο μόλις το 30% της χημικής ενέργειας που λαμβάνει από το καύσιμο. Οι ηλεκτροκινητήρες από την άλλη, είναι πολύ αποδοτικοί σε αυτό τον τομέα, φτάνοντας πολλές φορές ακόμα και στο 90%. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η τιμή 50% έχει ξανά επιτευχθεί σε κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά όχι με βλέψεις για μαζική παραγωγή. Το αγωνιστικό τμήμα της Mercedes-AMG είχε δημιουργήσει τέτοιον κινητήρα εν έτει 2017 για το μονοθέσιο της Formula 1.
Επιστρέφουμε στο νέο δημιούργημα της Nissan, το οποίο ονομάζεται E-POWER και οι πρώτες δοκιμές ήταν άκρως ενθαρρυντικές. Ο εν λόγω κινητήρας δε θα είναι συνδεδεμένος με το σύστημα μετάδοσης, αλλά ο λόγος της ύπαρξής του θα είναι η φόρτιση των μπαταριών, θα λειτουργεί δηλαδή σαν γεννήτρια (range extender). Κύριο χαρακτηριστικό της λειτουργίας του είναι το ιδιαίτερα «φτωχό» μείγμα και η μεγάλη σχέση συμπίεσης.
«Χρειάστηκαν 50 ολόκληρα χρόνια για την αύξηση της θερμικής απόδοσης (των συμβατικών κινητήρων) από 30% σε 40%», ανέφερε χαρακτηριστικά ο ανώτερος αντιπρόεδρος του τμήματος θερμικών και ηλεκτρικών κινητήρων της Nissan, Toshihiro Hirai. Η παραγωγή του συγκεκριμένου κινητήρα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα, αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι κάτι τέτοιο δε θα αργήσει και πολύ.