Μία άκρως θετική εξέλιξη στον κλάδο της διαφήμισης επιχειρήσεων αποτελεί η νέα εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Προβλέπει εκπτώσεις φόρου για τις επιχειρήσεις που πραγματοποιούν διαφημιστικές δαπάνες.
autoagora Team
Με στόχο την τόνωση της διαφημιστικής αγοράς και την ελάφρυνση των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών, η ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων) εξέδωσε εγκύκλιο σύμφωνα με την οποία οι δαπάνες για διαφήμιση για τα φορολογικά έτη 2020 και 2021 εκπίπτουν, υπό προϋποθέσεις, από τα ακαθάριστα έσοδά τους προσαυξημένες κατά ποσοστό 100% και 60%, αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα οι διαφημιστικές δαπάνες αφορούν την ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων. Επίσης αφορούν την αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώριση σε τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφο, διαδίκτυο, υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης ή άλλα ψηφιακά μέσα και εργαλεία και εφημερίδες ή περιοδικά.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η δαπάνη εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%) για το φορολογικό έτος 2020 και κατά εξήντα τοις εκατό (60%) για το φορολογικό έτος 2021.
Οι απαραίτητες προϋποθέσεις που πρέπει να πληρούνται είναι οι εξής:
Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 να ανέρχεται τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019.
Η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 να ανέρχεται τουλάχιστον στο εκατόν πέντε τοις εκατό (105%) του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019.
Εφόσον η επιχείρηση έχει αναστείλει τη δραστηριότητά της ή επλήγη οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού Covid-19, η πρώτη προϋπόθεση πληρείτε εφόσον το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2020 ανέρχεται τουλάχιστον σε ποσοστό 70% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης έτους 2019.
Το μέτρο αυτό ισχύει και για φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, καθώς και τα νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες, που πραγματοποιούν τις πιο πάνω δαπάνες, ανεξάρτητα από τον τρόπο τήρησης των βιβλίων τους (απλογραφικά ή διπλογραφικά).