Την ιδέα ενός EQC με εκτός δρόμου δυνατότητες καλύτερες και από αυτές της G-Class έκανε πράξη η Mercedes με το concept car EQC 4x4², το οποίο έφτιαξε και παρουσίασε, παρά την τρέχουσα στρατηγική που έχει η εταιρεία στην κατάργηση μοντέλων, κινητήρων καθώς και όλων των χειροκίνητων κιβωτίων, στρατηγική που αποσκοπεί στην μείωση περιττού κόστους.
Το υπερυψωμένοEQC , ενώ διατηρεί τον ηλεκτρικό χαρακτήρα και τη φινέτσα που χαρίζει ο σχεδιασμός του αμαξώματός του, γίνεται ακραίο και αποκτά τον χαρακτήρα του απόλυτου offroad, χάρη στις προσθήκες που έχει.
Ας ξεκινήσουμε με το πιο σημαντικό: H Mercedes υιοθέτησε την τεχνολογία με το όνομα «portalaxles», ορολογία γνωστή στους σκληροπυρηνικούς «τζιπάδες».
Τι είναι αυτό; Νέοι άξονες, οι οποίοι είναι παράκεντροι με τα κέντρα των τροχών, σε αντίθεση με τα συνηθισμένα οχήματα, στα οποία τα ημιαξόνια και οι πλήμνες (ή μουαγιέ) μοιράζονται το ίδιο κέντρο με τους τροχούς.
Τα λεγόμενα portalaxles λοιπόν, επιτρέπουν στο σασί να «σηκωθεί» ακόμα πιο ψηλά χωρίς να υπάρχει ο περιορισμός του κέντρου του τροχού, και χαρίζουν στο «τρελό» Mercedes μια τεράστια, υπερδιπλάσια αύξηση της απόστασης από το έδαφος: Από το αρχικό νούμερο των 140 χιλιοστών, η «κοιλιά» του EQC 4x4² απέχει πλέον 293mm από τη γη, απόσταση κατά 58 χιλιοστά μεγαλύτερη από τον ηγέτη GClass.
Οι παράκεντροι αυτοί άξονες δίνουν άλλο ένα θετικό για τις εκτός δρόμου ικανότητες του σκληροπυρηνικού EQC: Μπορεί να διασχίζει και βαθύτερα ποτάμια: Ενώ το απλό μοντέλο έχει ικανότητα διάβασης ποταμών έως 150mm βάθος, το ακραίο concept μπορεί να βουτάει μέχρι και σε ποταμούς βάθους 400mm.
Το συνολικό ύψος του EQC4x4² είναι επίσης συνολικά 200 χιλιοστά μεγαλύτερο από το «απλό» αδερφάκι του.
Εκτός αυτού, χάρη στην τεχνολογία των portalaxles, μεγάλη βελτίωση έχουν και οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, δηλαδή μέχρι πόσες μοίρες μπορεί να «σκαρφαλώσει» το αυτοκίνητο χωρίς να «βρει» στο έδαφος, τόσο μπροστά (γωνία προσέγγισης) όσο και πίσω (γωνία αποχώρησης). Το «απλό» EQC έχει γωνίες 20,6 μοιρών και 20 μοιρών (προσέγγισης και αποχώρησης αντίστοιχα) ενώ στο EQC4x4² τα νούμερα αυτά έχουν μεταμορφωθεί σε 31,8 και 33 μοίρες, τα οποία είναι και εδώ καλύτερα από το G-Class, που έχει 28 μοίρες και στις δύο περιπτώσεις.
Στον τομέα της εμφάνισης, εκτός από την μεγάλη απόσταση από το έδαφος, την προσοχή μας τράβηξαν και τα πρησμένα φτερά, που έχουν φαρδύνει συνολικά το αυτοκίνητο κατά 100 χιλιοστά, και αγκαλιάζουν 20άρηδες τροχούς με «πολεμικά», τρακτερωτά ελαστικά διάστασης 285/50 R20.
Επιπλέον, τα φανάρια του αυτοκινήτου παίζουν και διπλό ρόλο: Εκτός από φως, παρέχουν και… ήχο. Η Mercedes τους έχει χαρίσει την ευφάνταστη ονομασία «lampspeakers» και αποτελούν τμήμα του συστήματος AVAS (Acoustic Vehicle Alert System), ενός συστήματος ασφαλείας που είναι υποχρεωτικό να έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προκειμένου να ακούγονται.
Το MercedesEQC4x4² είναι ένα πολύ cool και λειτουργικό πρωτότυπο, που συνδυάζει την εκλεπτυσμένη λεπτότητα του απλού μοντέλου με ικανότητες αντάξιες σκληροπυρηνικών κατασκευών. Δυστυχώς θα παραμείνει στην ιστορία ως concept, κάνοντας παρέα στο E400 All-Terrain 4x4², μιας και η Γερμανική εταιρεία δεν θα προβεί στην παραγωγή, αφού ο στόχος της ήταν να μας δείξει πως «η ηλεκτρική, προοδευτική πολυτέλεια, πάει εκτός δρόμου».